Nu lyfter Vings första flyg till Kanarieöarna

Lagom till höstlovet nästa vecka drar Ving igång årets vintersäsong till Kanarieöarna. Med ett omfattande trygghetspaket och nya säkerhetsrutiner på plats går de första avgångarna till Gran Canaria från Stockholm och Göteborg nu på lördag, den 24 oktober. På söndag lyfter det första flyget till Teneriffa, från Arlanda.

O.B.C. Gran Canaria - ett av Vings populäraste familjehotell. Foto: Ving

Smittotalen för Kanarieöarna har haft en nedåtgående kurva av Covid-19-fall den senaste tiden och är nu nere på 81 per 100 000 invånare*. På plats har en rad olika insatser vidtagits för att hålla nere smittspridningen och myndigheterna på Gran Canaria bjuder nu även alla turister på en extra Covid-19-försäkring som täcker extra kostnader om man mot förmodan skulle insjukna på plats. Allt för att besökare ska känna sig trygga och säkra.

Årets säsongspremiär är på grund av rådande läge något senarelagd, men vi är glada över att vi nu kommer igång inför höstlovet. Höstlovsflygen är populära och vi ser som vanligt att det är våra fantastiska koncepthotell Sunwing, Sunprime och O.B.C. som är mest populära. Inför vintersäsongen fortsätter vi med våra utökade säkerhetsrutiner på både flyg, hotell och transferbussar och bjuder på generösa av- och ombokningsvillkor sedan tidigare i år. Allt för att våra gäster ska känna sig trygga att både resa och boka med oss, säger Fredrik Henriksson, kommunikationschef Ving.

Trygghet på resan
Ving fortsätter att arbeta intensivt med utökade säkerhetsrutiner under hela resan, från flyg och transfer till hotell och aktiviteter. Bland annat har utökade städrutiner införts, ändrade rutiner kring servering ombord på såväl flygen som hotellen, trygg incheckning på hotellen, begränsat antal deltagare vid aktiviteter etc.Läs mer >>>

Klimatkompenserad resa
Ving klimatkompenserar alla sina gästers flygresor samt boende på de egna hotellen Sunwing, Sunprime och O.B.C. I klimatkompensationen ingår även all busstransfer till och från flygplatsen på samtliga charterresmål.

* Se bifogat dokument nedan.

O.B.C. Gran Canaria - ett av Vings populäraste familjehotell. Foto: Ving
O.B.C. Gran Canaria

Ving är en del av Nordic Leisure Travel Group (NLTG), Nordens ledande semesterföretag som erbjuder resor, såväl klassiska paketresor som egenpaketerade resor med reguljärflyg och kryssningar från Sverige, Danmark, Norge och Finland. I gruppen ingår researrangörerna Ving, Globetrotter, Spies, Tjäreborg, flygbolaget Sunclass Airlines samt de egna koncepthotellen Sunprime Hotels och Sunwing Family Resorts samt Ocean Beach Club och vännerna Lollo & Bernie.

Ving byter digital öppen spis mot TV-paradis24.2.2021 11:42:33 CETPressmeddelande

Den digitala eldstaden på Youtube kom för många år sedan för att skapa mysstämning i vintermörkret, men många svenskar längtar nu också efter värme, sol, hav och sydligare breddgrader. I väntan på ett ökat resande möter Ving nu svenskarnas reseabstinens genom att lansera ett substitut till den öppna spisen – ett digitalt semesterparadis med exotiska stränder och vågbrus som rullar på Tv:n i 8 timmar.

Ving inför generösare avbokningsvillkor1.2.2021 09:03:08 CETPressmeddelande

Som enda större svenska researrangör erbjuder Ving nu möjligheten att avboka en resa fram till 30 dagar innan avresa under våren och försommaren. De tillfälliga avbokningsvillkoren gäller från och med 29 januari vid nybokningar av charterresor med avresa till och med 15 juni 2021. För att möta behovet av flexibilitet under pandemin erbjuder Ving sedan tidigare även möjligheten till ett obegränsat antal ombokningar fram till 30 dagar innan avresa och en unik återbetalningsgaranti på 7 dagar om en resa ställs in.

Allt fler väljer trygghet genom en paketresa21.1.2021 12:09:06 CETPressmeddelande

Efter snart ett år med coronavirus och nedstängningar finns en ökad optimism om att det kan bli möjligt att komma iväg på en semesterresa under 2021, det märks i bokningarna av resor till sommaren. Med osäkerhet kring resandet har samtidigt paketresan blivit mer relevant än någonsin när många vill boka tryggt. Det visar Vings resepanel där 43 procent svarar att de är mer benägna eller ganska benägna att boka en paketresa idag jämfört med för ett år sedan.

Vings nya sommarkampanj fokuserar på välmående och personliga upplevelser23.12.2020 09:40:51 CETPressmeddelande

Med start den 26 december drar Ving igång årets sommarkampanj där fokus, precis som i Vings nya varumärkesidentitet, läggs på välmående och personliga upplevelser. Vad som är välmående skiljer sig dock från olika personer och olika tillfällen. Det nya manéret ”Find your wave” handlar om att manifestera detta och att varje kund ska ges möjligheter att hitta just sin ”wave”, sin resa och upplevelse.

Högt tryck på bokningarna när Ving släpper vinterresorna för 2021/2222.12.2020 09:34:31 CETPressmeddelande

I onsdags släppte Ving upp försäljningen av nästa vinters resor och bara efter några dagar ser Ving en fördubbling på vinterresorna jämfört med samma period i fjol. Mest populära är resorna till Gran Canaria och Teneriffa, men även till Thailand ökar efterfrågan. Gemensamt är att man på de destinationerna kan hitta flera av Vings mest populära koncepthotell, Sunwing Family Resorts, Sunprime Hotels och O.B.C by Sunwing, och många säkrar sina favorithotell redan nu. Förutom Kanarieöarna och Thailand finns även resor till bland annat Gambia, Kap Verde och Madeira bokningsbara.