Nu lyfter Vings första flyg till Kanarieöarna

Lagom till höstlovet nästa vecka drar Ving igång årets vintersäsong till Kanarieöarna. Med ett omfattande trygghetspaket och nya säkerhetsrutiner på plats går de första avgångarna till Gran Canaria från Stockholm och Göteborg nu på lördag, den 24 oktober. På söndag lyfter det första flyget till Teneriffa, från Arlanda.

O.B.C. Gran Canaria - ett av Vings populäraste familjehotell. Foto: Ving

Smittotalen för Kanarieöarna har haft en nedåtgående kurva av Covid-19-fall den senaste tiden och är nu nere på 81 per 100 000 invånare*. På plats har en rad olika insatser vidtagits för att hålla nere smittspridningen och myndigheterna på Gran Canaria bjuder nu även alla turister på en extra Covid-19-försäkring som täcker extra kostnader om man mot förmodan skulle insjukna på plats. Allt för att besökare ska känna sig trygga och säkra.

Årets säsongspremiär är på grund av rådande läge något senarelagd, men vi är glada över att vi nu kommer igång inför höstlovet. Höstlovsflygen är populära och vi ser som vanligt att det är våra fantastiska koncepthotell Sunwing, Sunprime och O.B.C. som är mest populära. Inför vintersäsongen fortsätter vi med våra utökade säkerhetsrutiner på både flyg, hotell och transferbussar och bjuder på generösa av- och ombokningsvillkor sedan tidigare i år. Allt för att våra gäster ska känna sig trygga att både resa och boka med oss, säger Fredrik Henriksson, kommunikationschef Ving.

Trygghet på resan
Ving fortsätter att arbeta intensivt med utökade säkerhetsrutiner under hela resan, från flyg och transfer till hotell och aktiviteter. Bland annat har utökade städrutiner införts, ändrade rutiner kring servering ombord på såväl flygen som hotellen, trygg incheckning på hotellen, begränsat antal deltagare vid aktiviteter etc.Läs mer >>>

Klimatkompenserad resa
Ving klimatkompenserar alla sina gästers flygresor samt boende på de egna hotellen Sunwing, Sunprime och O.B.C. I klimatkompensationen ingår även all busstransfer till och från flygplatsen på samtliga charterresmål.

* Se bifogat dokument nedan.

O.B.C. Gran Canaria - ett av Vings populäraste familjehotell. Foto: Ving
O.B.C. Gran Canaria

Ving är Sveriges ledande researrangör med resor till knappt 400 resmål i cirka 60 länder. Ving arrangerar charterresor, flexibla paketresor med reguljärflyg och säljer även enskilda flygbiljetter och hotellövernattningar till den som vill resa på egen hand. Resorna säljs via internet, telefon och i utvalda resebyråer över hela landet.

Ving ingår tillsammans med Globetrotter i Ving AB och har cirka 700 000 resenärer årligen.

Ving släpper sommarresor till Mallorca från Jönköping Airport23.11.2020 14:06:49 CETPressmeddelande

Majoriteten av nästa sommars resor hos Ving är nu uppsläppta till försäljning. Och redan nu är det många som solsäkrar semestern med en resa utomlands. Ving kommer nu med det glädjande beskedet att det återigen blir möjligt att resa direkt från Jönköping Airport till Mallorca sommaren 2021. Förutom Mallorca finns även två avgångar till Turkiet i Vings program från Jönköping.

Ving släpper sommarresor till Mallorca från Örebro Airport23.11.2020 11:05:16 CETPressmeddelande

Majoriteten av nästa sommars resor hos Ving är nu uppsläppta till försäljning. Och redan nu är det många som solsäkrar semestern med en resa utomlands. Ving kommer nu med det glädjande beskedet att det återigen blir möjligt att resa direkt från Örebro Airport till Mallorca under sommaren 2021. Förutom Mallorca finns även avgångar till Cypern och Rhodos i Vings program från Örebro.

Ving inför gratis covid-19 test för resenärer till Kanarieöarna4.11.2020 09:50:14 CETPressmeddelande

Smittalen på Kanarieöarna har haft en nedåtgående trend de senaste veckorna, men som en extra säkerhetsåtgärd, har myndigheterna nu infört krav på att man ska kunna visa upp ett negativt covid-19-test vid ankomst. Ett negativt testresultat krävs från den 13 november för gäster som bor på hotell eller turistanläggning. Ving kan nu i samarbete med Vaccina erbjuda ett gratis antigen-test, ett snabbtest som lever upp till myndigheternas krav, till alla kunder med en inbokad resa till Kanarieöarna under vintersäsongen.

Ving inför återbetalningsgaranti på 7 dagar samt ännu bättre villkor för av- och ombokning av resor23.10.2020 10:10:30 CESTPressmeddelande

Som enda svenska researrangör kan Ving nu garantera att kunder som avbokar eller får en inställd resa får tillbaka sina pengar inom 7 dagar. Sedan tidigare har Ving även förbättrat av- och ombokningsvillkoren där kunder bland annat har möjlighet att omboka sin charterresa ett obegränsat antal gånger fram till 30 dagar före avresa. Från och med idag har även möjligheten till avbokning kortats ned till 60 dagar före avresa.