Nu möjligt att boka hundspann från flygplats till skidbacke i Sälen via BRA

BRA är första och förmodligen enda flygbolaget i Skandinavien där det blir möjligt att boka flygtransfer med hundspann mellan flygplats och skidbacke.

Från och med nu är det möjligt att boka hundspann med Alaskan Huskey-hundar via BRAs sajt, i samband med bokning av flygresa till den nya flygplatsen i Sälen-Trysil; Scandinavian Mountains Airport.

Hundspannstransport är möjligt att boka mellan flygplatsen och Hundfjället/Tandådalen från flygplatsen eller mellan flygplatsen och Högfjällshotellet. Slädturen cirka 45 respektive 60 minuter.

Bokning är möjlig från och med nu för resa från mitten av december fram till mitten av april nästa år. Varje hundspanns-släde tar upp till fyra personer och kostar 4.995 kronor per släde.

Allt bagage transporteras till hotellet av hundspannsföretaget Peakpoints. Hundspannstransporten mellan flygplatsen och skidbacken har tagits fram av Skistar och Peakpoints.

Härifrån flyger BRA till Sälen-Trysil i vinter

I vinter är det möjligt att flyga klimatkompenserat med BRA direkt till Sälen-Trysil från Stockholm Bromma, Göteborg, Malmö, Ängelholm och Växjö.

Det blir även möjligt att flyga med BRA via Bromma från Visby, Trollhättan, Ronneby, Kalmar, Kristianstad och Halmstad.

I samarbete med Finnair som idag flyger mellan Bromma och Helsingfors blir det även möjligt att boka flyg från Helsingfors till Sälen via Bromma.

Läs mer och boka hundspann via https://www.flygbra.se/erbjudanden/vinter/