Nu online − Volkswagen lanserar nytt digitalt nyhetsrum

Nu erbjuder Volkswagen ett nytt digitalt nyhetsrum för journalister, bloggare, influencers och entusiaster. Volkswagen Newsroom ger användarna den viktigaste informationen, berättelserna, bilderna, filmerna och innehåll för sociala medier.

9 000 bilder, 1 500 texter och 500 filmer.

Det är på www.volkswagen-newsroom.com som märket från och med nu publicerar den senaste informationen från Volkswagen-världen.

Innehållet i det internationella nyhetsrummet har utökats betydligt och användare har nu tillgång till över 9 000 bilder, 1 500 texter och 500 filmer. Dessutom erbjuds exklusiva och spännande berättelser. Portalen är mobilanpassad för samtliga tillgängliga enheter.

Snabb och okomplicerad tillgång till information

Förutom utökat innehåll har fokus legat på att erbjuda en enkel tillgång till information. Det finns ingen registreringsprocess och det tar bara några klick att få tillgång till allt material direkt. Introtexter stödjer användarvänligheten medan smarta sök- och filterfunktioner hjälper till att söka på texter, bilder eller filmer.

Enkel nedladdning

Den nya nedladdningsfunktionen är också utformad för maximal användarvänlighet. Användare kan sammanställa speciella informationspaket från allt tillgängligt material. Ett användbart verktyg är vagnen, där innehållet kan laddas ner som en ZIP-fil. Filen kan också skickas direkt till en tredje part om så önskas.

Sociala medier har integrerats

Integrationen av Volkswagens sociala medier är en annan ny funktion. Nyhetsrummet visar de senaste inläggen från Twitter och filmerna från YouTube. Dessutom kan allt innehåll delas på Facebook och Twitter.

Kontaktuppgifter och nyhetsbrev

För hitta rätt ansvarig person finns kontaktuppgifter till Volkswagens cirka 60 internationella presstalespersoner och kommunikatörer. Dessutom kan användarna prenumerera på e-postbrevet från Volkswagen Newsroom för att hålla sig uppdaterad om vad som händer på Volkswagen.

Webbadresser

Välkommen att surfa in på www.volkswagen-newsroom.com för att ta del av innehållet i det internationella nyhetsrummet.

De svenska pressreleaserna inklusive nedladdningsbara högupplösta bilder finns publicerade på http://pressrum.volkswagen.se

9 000 bilder, 1 500 texter och 500 filmer.
Portalen är mobilanpassad.
Särskilt avsnitt för elektrisk mobilitet.
Exklusiva och spännande berättelser.

År 2017 levererade Volkswagen 6 230 000 personbilar till kunder i över 150 länder. På den svenska marknaden inregistrerades under 2017 totalt 57 488 personbilar från Volkswagen vilket ger en marknadsandel på 15,2 procent. Volkswagens modeller täcker de flesta segment på bilmarknaden. Volkswagen är ledande importmärke i Sverige och marknadsför personbilsmodellerna up!, Polo, Golf, Golf Sportscombi, Golf Sportsvan, Beetle, Beetle Cabriolet, T-Roc, Tiguan, Tiguan Allspace, Touran, Passat, Passat Sportscombi, Arteon, Sharan, Caddy, Multivan, Touareg och Amarok.

Abonnera på våra pressmeddelanden.