Nu öppnar ansökan till MBA-stipendiet 2021

Dagens industri, utbildning.se och Handelshögskolan i Stockholm ger återigen utbildningstörstande studenter en unik chans att höja sin kompetens och skapa ett ovärderligt nätverk. Idag öppnar vi dörrarna för ansökningar till 2021 års MBA-stipendium på Handelshögskolan i Stockholm, värt 495 000 kr.

Vill du få ditt livs utmaning finansierad? Oavsett om du är ute efter att bli morgondagens ledare eller bara vill få ett rejält kunskapslyft för din nuvarande yrkesroll är en Executive MBA från Handelshögskolan i Stockholm en stark merit.

SSE MBA Executive Format ger dig en exceptionell möjlighet att öka dina kunskaper och praktiska färdigheter i att leda och utveckla företag och organisationer. Utbildningen startar januari 2021 och genomförs på deltid under 18 månader, parallellt med ditt ordinarie arbete.

För att bli stipendiat krävs en akademisk examen motsvarande 180 högskolepoäng, minst fem års relevant arbetslivserfarenhet, mycket goda kunskaper i engelska och att din arbetsgivare stödjer ditt deltagande i utbildningen. Har du sökt stipendiet tidigare år men inte fått det är du varmt välkommen att ansöka igen.

”Antalet sökande har ökat för varje år. Förra året var det 1050 ansökningar och det gör oss stolta att vara med och bidra till en persons kompetensutveckling. Förra årets vinnare Lovisa Case är ett jättebra exempel på en stipendiat där utbildningen verkligen hjälpt till” Säger Madeleine Lindahl, kommunikationsdirektör på utbildning.se

Stipendiaten utses av en jury bestående av representanter från Dagens industri, utbildning.se och Handelshögskolan i Stockholm. Sista ansökningsdag är 22 juni 2020.

Välkommen att skicka in din ansökan!

utbildning.se är Sveriges största söktjänst för kompetensutveckling för yrkesverksamma. Tusentals internetanvändare som letar efter kurser och utbildningar besöker utbildning.se varje dag, där hittar de cirka 8.000 utbildningar från 300 utbildningsarrangörer.