Nu öppnar ansökan till MBA-stipendiet 2022

Dagens industri, utbildning.se och Handelshögskolan i Stockholm ger återigen utbildningstörstande studenter en unik chans att höja sin kompetens och skapa ett ovärderligt nätverk. Idag öppnar vi dörrarna för ansökningar till 2022 års MBA-stipendium på Handelshögskolan i Stockholm, värt 495 000 kr.

Madeleine Lindahl är kommunikationsdirektör på utbildning.se och berättar:
– Vi är så glada att kunna erbjuda det här tillsammans med Dagens Industri och Handelshögskolan. Att vara med och ge den här möjligheten till framtidens ledare där kompentensutveckling och att bygga nätverk får stå i fokus. Förra årets vinnare Ali Zaidi lyfte hur stipendiet gav honom chansen att utvecklas både professionellt och på ett personligt plan och det gör mig stolt att kunna erbjuda den möjligheten.

Oavsett om du har siktet inställt på att tillhöra framtidens ledare eller vill bredda dina redan existerande kunskaper så är en Executive MBA från Handelshögskolan i Stockholm enormt meriterande. SSE MBA Executive Format ger dig en möjlighet att öka dina kunskaper och färdigheter vad gäller att leda och utveckla företag och organisationer. Under programmets gång jobbar du genomgående i både stora och mindre lärprojekt som ger direkt effekt i din organisation.

Utbildningen startar 6 december 2021 och genomförs på deltid under 18 månader, parallellt med ordinarie arbete. Under utbildningen görs också studieresor utomlands.

För att söka eller nominera någon till årets MBA-stipendium fyller du i formuläret hos DI och skickar in det senast den 18 juni 2021. De som går vidare i urvalsprocessen, max femton personer, skickar därefter in en komplett ansökan till Handelshögskolan i Stockholm. Av dessa väljs fem finalister som kallas till test och intervju. Stipendiaten utses av en jury bestående av representanter från Dagens industri, utbildning.se och Handelshögskolan i Stockholm.

utbildning.se är Sveriges största söktjänst för kompetensutveckling för yrkesverksamma. Tusentals internetanvändare som letar efter kurser och utbildningar besöker utbildning.se varje dag, där hittar de cirka 8.000 utbildningar från 300 utbildningsarrangörer.

Topp 15: hetaste kompetenserna för lärare 202010.3.2020 13:41:00 CET | Nyheter