Nu öppnar Äventyrsdelen i simhallen

På fredag öppnas åter Äventyrsdelen i Linköpings simhall. Fastighetsägaren Lejonfastigheter har genomfört en rad förbättringsåtgärder som nu är avslutade och vi kan åter välkomna linköpingsborna till Äventyrsdelen i simhallen.

Ett av Lejonfastigheters uppdrag är att skapa attraktiva mötesplatser för alla linköpingsbor, en sådan plats är Linköpings simhall. Sedan juni har det genomförts en rad åtgärder i simhallen. Bland annat har taket tillhörande Äventyrsdelen renoverats, styr- och reglerutrustning bytts ut och elinstallationer har förnyats. Insatser som har medfört att Äventyrsdelen har varit avstängd. Nu är renoveringen slutförd och Äventyrsdelen kan återigen användas fullt ut.

- Insatserna vi har genomfört skapar förutsättningar för oss och verksamheten att erbjuda Linköpings medborgare en bra badmiljö i väntan på den nya simhallen. Vi tackar för ert tålamod under renoveringstiden, säger Christian Modin, underhållschef på Lejonfastigheter.

Fri entré
Nyöppningen av Äventyrsdelen sker på fredag, 23 oktober, klockan 10. Det firas med fri entré, besök av FLODIS och fastighetsägaren bjuder på frukt, juice och kaffe.

- Vi på Medley hälsar alla varmt välkomna igen till vårt Äventyrsbad. Vi hoppas att alla linköpingsbor är riktigt badsugna, säger Anita Altsjö, platschef Medley Linköping.

Ny simhall
Under år 2021 beräknas Linköping få en ny simhall på Folkungavallen, intill Tinnerbäcksbadet. I väntan på den nya har fastighetsägaren Lejonfastigheter utfört en rad underhållsåtgärder i den nuvarande simhallen. Förutom ovannämnda insatser har Lejonfastigheter nyttjat stängningen effektivt och även renoverat pelare, bytt trasigt kakel och klinker, samt sett över tekniska installationer – detta för att minimera riskerna för driftstopp och oplanerade stängningar under kommande år till vi har en ny simhall på plats.