Nu öppnar förhandsbokningen av Audis första helt eldrivna bil

I dag, den 19 mars, öppnar Audi förhandsbokningen av sin första fullt elektrifierade bil – Audi e-tron. Den som väljer att registrera sig får mot en depositionsavgift på 20 000 SEK en reserverad plats i kön för den första produktionsvågen av e-tron.

Audi e-tron prototype visades på bilsalongen i Geneve och ger en första aning om den kommande elbilen

Redan i dag är intresset stort kring Audi e-tron. Runt 10 000 personer har anmält sitt intresse för av att veta mer om Audis första fullt elektrifierade bil. Den första modellen, en SUV, byggs i Bryssel och lanseras i slutet av 2018.

- Nedräkningen till Audis första helt eldrivna bil börjar nu på allvar. Vi tar ett stort steg in i en utsläppsfri framtid och vi har höga ambitioner – vi menar att kunden inte ska behöva kompromissa med prestandan för att ta ansvar för vår framtid, säger Jörgen Wedefelt, försäljningschef Audi Sverige.

Depositionsavgiften är till för att reservera ett antal bilar från den allra första produktionsvågen och ger möjlighet till en prioriterad beställning av nya Audi e-tron hos en Audi-återförsäljare. Om kunden väljer att avboka sin plats återbetalas hela depositionsavgiften.

Mer information om Audis första eldrivna bil finns på www.audi.se/etron. Ytterligare information offentliggörs under de kommande månaderna.

Audi är en internationell tillverkare av premiumbilar och levererade drygt 1,8 miljoner nya bilar 2017. Företaget omsatte 60,1 miljarder euro 2017 och har över 88. 000 medarbetare runt om i världen, varav ca 60.000 i Tyskland.  Audi är aktivt på mer än hundra marknader globalt och producerar bilar i 16 anläggningar i 12 länder. Audi fokuserar på nya produkter och hållbar teknik för framtidens mobilitet.  Automobili Lamborghini S.p.A, sportmotorcykeltillverkaren Ducati Motor Holding S.p.A och Audi Sport GmbH är helägda dotterbolag till Audi AG. Audi Sverige ingår i Volkswagen Group Sverige AB.

Sportigare och uppkopplad Audi A4 med mildhybridteknik15.5.2019 11:05:49 CESTPressmeddelande

Audis populära storsäljare A4 förnyas och kommer i en sportigare och uppdaterad form. Exteriören följer Audis nya designspråk och interiören är uppgraderad med digital MMI touch-skärm. Flera motoralternativ har elektrifierats med mildhybridteknik (MHEV) som ökar komforten och sänker förbrukningen. Detsamma gäller för Audi S4 TDI, som för första gången är bestyckad med V6 TDI-motor, 48-volts elsystem och eldriven kompressor som gör accelerationen ännu mer direkt. Kombinationen av kraft, vridmoment och effektivitet är unikt i segmentet. Robusta A4 allroad quattro gör modellfamiljen komplett.

Mobilitet för megastäder: Audi AI:ME15.4.2019 10:28:49 CESTPressmeddelande

Audi visar upp ett visionärt eldrivet mobilitetskoncept för framtidens megastäder under Auto Shanghai 2019. Konceptbilen som kallas Audi AI:ME är kompakt till det yttre med en rymlig futuristisk interiör och möjlighet att köra autonomt på nivå 4. Det gör att passagerarna kan disponera tiden som de vill i bilen. Audi AI:ME är därför utrustad med en palett av högteknologiska funktioner för kommunikation, underhållning och skön avkoppling. Med Audi on demand fortsätter Audi dessutom att satsa på koncept för mobilitetstjänster.

Audi-premiärer på bilsalongen i Shanghai11.4.2019 09:14:31 CESTPressmeddelande

Audi inleder med två världspremiärer och en rad nationella nyheter när bilsalongen Auto Shanghai 2019 slår upp portarna den 16 april. Först ut är den visionära och eldrivna konceptbilen Audi AI:ME som visas tillsammans med ytterligare två elbilar: Audi e-tron* och Q2L e-tron. Den senare har utvecklats specifikt för den kinesiska marknaden och byggs i fabriken i Foshan. Audi Q2L e-tron levereras till de första kunderna redan i sommar.