Nu öppnar Hammarbybacken för säsongen

Den senaste veckans vinterväder har även gynnat Stockholm med snöfall och kyla. Nu kan man äntligen ta de första slalomsvängarna mitt i stan. På lördag kl.9:00 öppnas båda rullbanden i barnbacken och måndag den 21 januari kl.15:00 öppnas Åre-backen med tillhörande lift för säsongen.

Snön från Hammarbybacken ger ljus över storstaden.

- Det känns kul att öppna för säsongen. Vi vet att många har längtat efter att få ta de första svängarna mitt i stan, säger John Midelf platschef SkiStar Hammarbybacken.

Hammarbybacken kommer åter igen stå i internationellt fokus den 19 februari under den alpina världscuptävlingen som går av stapeln direkt efter alpina VM i Åre som avslutas 17 februari. De bästa damerna och herrarna i den totala världscupen kommer under ett antal timmar att fightas i Hammarbybacken, sida vid sida i en parallellslalom. Räkna med rafflande tävlingar och ett färgsprakandeevent!

Öppettider Hammarbybacken från 19 januari:

Lör-Sön kl.9-18

Mån kl.15-22

Tis-Tors kl.10-22

Fre kl.15-22

För ytterligare information:
John Midelf, platschef SkiStar Hammarbybacken Mobil: +46 73 687 05 17

Snön från Hammarbybacken ger ljus över storstaden.

Äggstra bra påskväder i fjällen11.4.2019 06:50:00 CESTPressmeddelande

Alla väderprognoser visar att vädret kommer vara på topp under påsken i fjälltrakterna. Den senaste tidens påfyllning av vårsnö och kalla nätter har gjort att skidåkningen under den sena påsken har ovanligt fina förutsättningar. Snödjupet på SkiStars Skandinaviska skidorter visar på mellan 85-115 cm och det ackumulerade snödjupet under säsongen är i närheten av förra årets exceptionella mängder i Sälen, Vemdalen och Åre.

SkiStar Winter Games Sälen – vinterns stora skidfest fortsätter utvecklas med landslagsstjärnorna5.4.2019 08:56:03 CESTPressmeddelande

SkiStar Winter Games i Sälen som i år kickstartar tisdag 9 april med svenska mästerskapet i storslalom är för många i svenska skidvärlden den absoluta höjdpunkten på säsongen. Här möts blivande stjärnor och dagens elit med de svenska landslagsåkarna som självklart deltar. Det ständigt växande evenemanget utökas nu med två nyheter, en lagparallell-tävling där landslagsåkare deltar, och utomhus-afterski som avslutar vinterns stora skidfest.

Säsongsavslutningen i Åre utökas med ännu fler boenden och Åre Sessions-artister2.4.2019 10:22:24 CESTPressmeddelande

Med mindre än en månad kvar och för tredje året i rad lockar säsongsavslutningen Åre Winter Finale 25-28 april ännu fler stora artister genom Åre Sessions. Tunga namn som Timbuktu & Damn!, Ceasars, Sarah Klang, Little Simz, Seinabo Sey och Fricky är klara sedan tidigare, nu får de sällskap av nio akter till och fastställer lineupen för festivalens tredje upplaga. Centrala Åre har varit nästintill fullbokat 2017 och 2018, nu öppnas det upp för fler boenden att boka och mer skidåkning under avslutningshelgen.

SkiStar bygger världens längsta gondol mellan Sälen och Trysil1.4.2019 07:05:00 CESTPressmeddelande

Med cirka en månad kvar av skidsäsongen släpper SkiStar en av sina stora nyheter för vintersäsongen 19/20: Norges och Sveriges största skidorter, Trysil och Sälen, kommer att bindas samman med en 45 km lång, världsunik gondolbana och bilda SkiStar Trysil Sälen Resort. Gondolliften sträcker sig över två länder och är en del av utvecklingen kring Scandinavian Mountains Airport som invigs i december 2019. Flygplatsen ligger mindre än 10 minuter från Hundfjället i Sälen och 40 minuter från Trysil.