Nu öppnar Hammarbybacken för säsongen

Den senaste veckans vinterväder har även gynnat Stockholm med snöfall och kyla. Nu kan man äntligen ta de första slalomsvängarna mitt i stan. På lördag kl.9:00 öppnas båda rullbanden i barnbacken och måndag den 21 januari kl.15:00 öppnas Åre-backen med tillhörande lift för säsongen.

Snön från Hammarbybacken ger ljus över storstaden.

- Det känns kul att öppna för säsongen. Vi vet att många har längtat efter att få ta de första svängarna mitt i stan, säger John Midelf platschef SkiStar Hammarbybacken.

Hammarbybacken kommer åter igen stå i internationellt fokus den 19 februari under den alpina världscuptävlingen som går av stapeln direkt efter alpina VM i Åre som avslutas 17 februari. De bästa damerna och herrarna i den totala världscupen kommer under ett antal timmar att fightas i Hammarbybacken, sida vid sida i en parallellslalom. Räkna med rafflande tävlingar och ett färgsprakandeevent!

Öppettider Hammarbybacken från 19 januari:

Lör-Sön kl.9-18

Mån kl.15-22

Tis-Tors kl.10-22

Fre kl.15-22

För ytterligare information:
John Midelf, platschef SkiStar Hammarbybacken Mobil: +46 73 687 05 17

Snön från Hammarbybacken ger ljus över storstaden.

Attraktiv arbetsgivare för unga åker ut på rekryteringsturné19.8.2019 14:15:28 CESTPressmeddelande

Det är populärt att söka jobb i svenska och norska fjällvärlden och just nu pågår rekryteringen av vinterns nya medarbetare. Nytt för i år är att söka vinterns nya medarbetare genom att besöka utvalda städer. Det är Karlstad, Göteborg, Helsingborg, Linköping, Stockholm, Gävle och Östersund som får besök av SkiStars rekryterare. Reseföretaget SkiStar har gett över 11 000 unga mellan 18 – 24 år arbete de senaste 10 åren och får varje år in tusentals nya ansökningar.

Nu lanserar SAS flyglinjer från Danmark och England till den nya flygplatsen mellan Sälen och Trysil12.8.2019 09:15:02 CESTPressmeddelande

SAS satsar på Sveriges och Norges största skidorter Sälen och Trysil genom att redan från start i december, när nya flygplatsen invigs, lansera tre flyglinjer. Den 28 december landar de första engelsmännen på nya Scandinavian Mountains Airport och redan dagen efter anländer danskar från både Köpenhamn och Ålborg. Både den danska och engelska marknaden är viktiga och har växande positiva trender.

Nu lanceres direkte fly fra København og Aalborg med SAS til Sälen og Trysil12.8.2019 09:13:26 CESTPressmeddelande

Nu bliver det både nemmere og hurtigere at komme til Sveriges og Norges største skisportssteder, Sälen og Trysil, med direkte fly fra København og Aalborg. Adgangen til skiløb i de to lande bliver blandt de bedste i verden med blot 10 minutters transporttid til Sälens nærmest beliggende skiområde Hundfjället, og blot 40 minutter til Trysil fra den nye lufthavn Scandinavian Mountains Airport.