Nu öppnar Lidl på Frölunda Torg

Idag öppnar Lidl en ny butik på Frölunda Torg. Den efterlängtade butiken blir den tredje i Frölunda, och totalt 13:e Lidl-butiken i Göteborg. Göteborgarna erbjuds därmed ännu fler möjligheter att ta del av ett brett sortiment av färska svenska varor och en stor variation av produkter till hem och hushåll.

Den nya butiken är belägen mittemot entrén från spårvagnshållplatsen och ligger på nedre försäljningsplan i köpcentret. Den blir också den sista Lidl-butiken att öppna i år efter ett expansivt år med 15 öppningar.

- Det känns otroligt roligt att få slå upp portarna till nästa Lidl-butik i Göteborgsområdet. Frölunda Torg är ett av Sveriges största köpcentrum och framförallt så är hela Frölunda inne i en spännande utvecklingsfas. Dessutom känns det skönt att kunna öppna ytterligare en butik i området, nu har vi tre hela butiker i Frölunda vilket ger våra kunder möjlighet att sprida ut sig, säger Christoffer Wennergren, Fastighetschef på Lidl Sverige.

Lidl har sedan tidigare en butik på Distansgatan vid Marconimotet i Frölunda och en butik på Lergöksgatan. Den nya butiken, som har en försäljningsyta på 1 400 kvadratmeter, blir därmed den tredje i Frölunda och totalt 13:e Lidl-butiken i Göteborg.

Frölunda torg är med sina 12 miljoner årliga besökare ett av Sveriges största köpcentrum. Det är också den tredje största kollektivknutpunkten i Göteborg med 25 000 passerande resenärer per dag och 5 000 avstigande resenärer per dag.

Lidl är den enda livsmedelskedjan i Sverige som klimatkompenserar för den svenska verksamheten och fokus på hållbarhet genomsyrar hela företaget.

Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 203 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Boden i norr. Sammanlagt arbetar drygt 5000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Barkarbystaden i Järfälla kommun och vi har tre centrallager belägna i Halmstad, Rosersberg och Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.

Lidl Sverige inviger sitt nya huvudkontor i Barkarbystaden12.4.2021 11:00:00 CEST | Pressmeddelande

Idag invigde snabbväxande Lidl Sverige sitt nya huvudkontor i Barkarbystaden då Sverigechef Johan Augustsson klippte invigningsbandet i Corona-säker miljö. På det nya, över 15 000 kvadratmeter stora huvudkontoret, kommer drygt 400 av Lidls ca 5 000 anställda att sitta framöver. I och med det nya huvudkontoret kraftsamlar Lidl ytterligare för att skärpa konkurrensen och utmana de stora dominanterna på den svenska livsmedelsmarknaden.

Storslam för Lidl – Visby-butik vinnare av ”Årets Bygge” och officiellt Sveriges första klimatneutrala byggnad18.3.2021 15:35:04 CET | Pressmeddelande

Vid tidningen Byggindustrins digitala gala under torsdagen kammade Lidls Visby-butik hem titeln ”Årets Bygge” i kategorin industri/butik. Samtidigt tog Lidl, för just Visby-butiken, under veckan emot den allra första plaketten för det nya certifieringssystemet NollCO2 för klimatneutrala byggnader som utvecklats av Sweden Green Building Council (SGBC) tillsammans med Lidl.

Lidl och Skogsmulle tar upp kampen mot plast15.3.2021 09:00:00 CET | Pressmeddelande

Talgoxens sång är sorgsen och hararna slokar med öronen. Vad har hänt? Friluftsfrämjandet var en av fem pristagare i Lidl Future Initiatives inom ramen för Plastutmaningen 2019. Tack vare stödet från Lidl Sverige lanserades nyligen Skogsmulle och den ledsna fågeln, en barnbok om nedskräpning och uppmuntran att återvinna. Boken släpps nu i samtliga Lidls 203 butiker och finns tillgänglig från och med den 15 mars.