Nu öppnar nybyggd förskola i Kimstad, Norrköping

Nu öppnar Norrköpings nyaste förskola - nybyggda förskolan Riddarbacken i Kimstad. Verksamheten flyttar till nya lokaler och den nya förskolan kommer ha plats för 120 barn uppdelat på 6 avdelningar. Förskolan kommer även ha ett eget tillagningskök.

Förskolan Riddarbacken i Kimstad

Utbildningen i förskolan lägger grunden för ett livslångt lärande där omsorg, framtidstro och lärande bildar en helhet. Med pedagogiska miljöer, bibliotek och en modern gård kommer förskolan att erbjuda goda möjligheter till lärande, lek och kreativitet.

Den nya förskolan, som till stora delar är byggd i trä, kommer att vara den mest energisnåla byggnaden av kommunens byggnader. Riddarbacken har under flera år arbetat med ett tema i undervisningen kring hållbarhet och miljö som intresserat forskare på Linköpings universitet. Förskolan ingår nu i ett längre forskningsprojekt.

Media bjuds in till visning av förskolan och får en introduktion till förskolans arbete med hållbarhet och miljö samt övergripande satsningar på utbildning i Norrköpings förskola.

Datum: 16 januari
Tid: 10.00