Nu presenterar flygbolaget BRA flygtiderna från Örnsköldsvik till Stockholm Bromma

Nu är det klart: BRA kommer att erbjuda tre till fyra flygavgångar i vardera riktningen mellan Ö-vik och Stockholms cityflygplats Bromma, måndag-fredag samt två på söndagar. Första avresa den 2 februari nästa år. Flygtiden blir 75 minuter. Flygresorna blir bokningsbara via www.flygbra.se från och med onsdag 6 november med pris från 698 kronor.

Tack vare BRA och Bromma flygplats, som endast ligger sex kilometer från Stockholm City, får ångermanlänningarna och Ö-viksborna nu även smidig tillgång till övriga orter BRA flyger till i Sverige: Malmö, Göteborg, Visby, Trollhättan, Kalmar, Kristianstad, Halmstad, Ängelholm/Helsingborg, Ronneby, Växjö. BRA flyger även till orter närmare Örnsköldsvik som Sälen, Östersund, Umeå och Sundsvall.

BRAs utrikesdestinationer via Bromma är Oslo Torp, Riga, Tallinn och eftersom BRA samarbetar med Finnair, är det även möjligt att boka resor till Helsingfors.

Alla flygbiljetter med BRA inkluderar alltid skatter, avgifter och klimatkompensation. De som önskar kan dessutom välja BRA Miljö Class för +300 kronor, vilket inkluderar fossilfritt och palmoljefritt biobränsle.

Med BRA får Ö-viksborna en flygleverantör med många fördelar:

• BRA har bäst punktlighet i världen: 93 % på tid (1 jan-1 aug) https://bit.ly/2PIT8bS
  • BRA har bäst benutrymme av flygbolagen i Sverige https://bit.ly/2Ne8a7F
  • Hos BRA är det endast 15-minuters check-in-tid. Även på Bromma.
  • BRA har de nöjdaste resenärerna https://bit.ly/2NgDRx6
  • BRA flyger till flest orter i Sverige: totalt 17 stycken.
  • BRA bjuder alltid alla resenärer på frukost innan klockan 09.00.
  • BRA har världsrekord i lägsta fossila utsläpp/passagerare/km för en reguljär flygresa: 34 g.
  • BRA är miljöcertifierade sedan år 2009 via ISO14001.
  • BRA klimatkompenserar alltid alla CO2-utsläpp till 110 %.
  • BRA köper utsläppsrätter via EUs utsläppsrättshandel EU-ETS.

Flygtiderna från och till Örnsköldsvik med BRA:

Från Örnsköldsvik till Bromma

Från Bromma till Örnsköldsvik

Mån

06.25, 09.55, 16.00

08.15, 12.05, 17.45

Tis

06.25, 09.55, 16.00

08.15, 12.05, 17.45

Ons

Tor

Fre

Lör

Sön

14.50, 18.30

16.55, 20.30

BRA flyger till Stockholm Bromma, Göteborg, Malmö, Umeå, Visby, Kalmar, Ronneby, Sundsvall, Helsingborg/Ängelholm, Östersund, Växjö, Trollhättan, Halmstad, Kristianstad, Norrköping, Sälen, Helsingfors, Berlin, Lyon.

Försvunna Brysselresenärer hittades i flygbolaget BRAs nya, nyinvigda men helgstängda lounge: kakförrådet länsades13.11.2019 09:49:03 CETPressmeddelande

Populärt väntrum: Under helgen som gick saknades plötsligt ett tiotal resenärer som skulle flyga med Brussels Airlines från Stockholm Bromma flygplats till Bryssel. Efter flera utrop och en stunds letande återfanns dock resenärerna i mörkret, i flygbolaget BRAs nya och nyinvigda men helgstängda lounge i flygplatsens gateområde.