Nu presenterar flygbolaget BRA flygtiderna från Örnsköldsvik till Stockholm Bromma

Nu är det klart: BRA kommer att erbjuda tre till fyra flygavgångar i vardera riktningen mellan Ö-vik och Stockholms cityflygplats Bromma, måndag-fredag samt två på söndagar. Första avresa den 2 februari nästa år. Flygtiden blir 75 minuter. Flygresorna blir bokningsbara via www.flygbra.se från och med onsdag 6 november med pris från 698 kronor.

Tack vare BRA och Bromma flygplats, som endast ligger sex kilometer från Stockholm City, får ångermanlänningarna och Ö-viksborna nu även smidig tillgång till övriga orter BRA flyger till i Sverige: Malmö, Göteborg, Visby, Trollhättan, Kalmar, Kristianstad, Halmstad, Ängelholm/Helsingborg, Ronneby, Växjö. BRA flyger även till orter närmare Örnsköldsvik som Sälen, Östersund, Umeå och Sundsvall.

BRAs utrikesdestinationer via Bromma är Oslo Torp, Riga, Tallinn och eftersom BRA samarbetar med Finnair, är det även möjligt att boka resor till Helsingfors.

Alla flygbiljetter med BRA inkluderar alltid skatter, avgifter och klimatkompensation. De som önskar kan dessutom välja BRA Miljö Class för +300 kronor, vilket inkluderar fossilfritt och palmoljefritt biobränsle.

Med BRA får Ö-viksborna en flygleverantör med många fördelar:

• BRA har bäst punktlighet i världen: 93 % på tid (1 jan-1 aug) https://bit.ly/2PIT8bS
  • BRA har bäst benutrymme av flygbolagen i Sverige https://bit.ly/2Ne8a7F
  • Hos BRA är det endast 15-minuters check-in-tid. Även på Bromma.
  • BRA har de nöjdaste resenärerna https://bit.ly/2NgDRx6
  • BRA flyger till flest orter i Sverige: totalt 17 stycken.
  • BRA bjuder alltid alla resenärer på frukost innan klockan 09.00.
  • BRA har världsrekord i lägsta fossila utsläpp/passagerare/km för en reguljär flygresa: 34 g.
  • BRA är miljöcertifierade sedan år 2009 via ISO14001.
  • BRA klimatkompenserar alltid alla CO2-utsläpp till 110 %.
  • BRA köper utsläppsrätter via EUs utsläppsrättshandel EU-ETS.

Flygtiderna från och till Örnsköldsvik med BRA:

Från Örnsköldsvik till Bromma

Från Bromma till Örnsköldsvik

Mån

06.25, 09.55, 16.00

08.15, 12.05, 17.45

Tis

06.25, 09.55, 16.00

08.15, 12.05, 17.45

Ons

Tor

Fre

Lör

Sön

14.50, 18.30

16.55, 20.30

BRA står för Braathens Regional Airlines. BRA flyger till flest orter i Sverige och med cirka 2 miljoner årliga passagerare, har BRA en marknadsandel av svenskt inrikesflyg om cirka 30 %.

BRA klimatkompenserar som enda kommersiella flygbolag i världen för mer än alla sina CO2-utsläpp utan extra kostnad för resenärerna. BRA erbjuder sedan 2018 alla att välja fossilfritt biobränsle vid bokning av flygresan och redan år 2009 miljöcertifierades bolaget som världens första passagerarflygbolag.

Inrikesflygbolaget BRA ansöker om rekonstruktion6.4.2020 08:30:00 CESTPressmeddelande

Coronakrisen slår extremt hårt mot samhället och flygbranschen. Svenska flygbolaget BRA ansöker nu om rekonstruktion för att skydda bolaget från konkurs. En rekonstruktion skapar andrum för att kontrollerat planera för en framtida verksamhet. BRA har som ambition att stegvis återstarta bolaget och flygtrafiken igen efter sommaren, allt eftersom förutsättningarna för att bedriva flyg förbättras.

Flygbolaget BRA:s vd Geir Stormorken kommenterar regeringens förslag om kreditgarantier till svensk flygbransch17.3.2020 19:31:35 CETPressmeddelande

”Regeringens till synes generösa kreditgaranti är säkert bra, men det vi behöver är insatser som ger både omedelbara och långsiktiga likviditetseffekter - inte lån med kreditkostnader. Vi behöver även bättre tillämpbara permitteringsregler.” ”Regeringens kreditgaranti innebär ingen stimulans till branschen i allmänhet. Det sänker inga kostnader och ger inget andrum till företagen i en oerhört utsatt bransch”. ”Att ta stora lån för att betala löpande kostnader och därmed skjuta växande skulder framför sig när ingen vet hur länge detta kommer att vara, är inte något som vi varken kan eller vill.” ”Kreditgarantin från regeringen förändrar tyvärr inte något för BRA här och nu. Kommer inte stöd för att minska kostnaderna inom kort, riskerar BRA, som flyger till flest orter i Sverige och som har det största flyglinjenätet med 28 flyglinjer inom landet under år 2019-2020, att tvingas till drastiska åtgärder – med nedläggning av ytterligare flyglinjer och ännu färre flygavgångar”.

Medarbetare hos flygbolaget BRA bekräftad med COVID-19 – har ej träffat resenärer eller kollegor5.3.2020 17:32:03 CETPressmeddelande

Det föreligger ingen uppenbar risk för smittspridning inom eller via BRA. Personen som bär på smittan har inte varit på arbetet sedan den 20 februari, det vill säga sedan långt innan personen själv smittades. Personen har inte heller arbetat eller träffat kollegor efter det förmodade smittotillfället. BRA har inte heller kontaktats av den pågående smittspårning som sjukvården bedriver.