Nu presenterar flygbolaget BRA flygtiderna från Örnsköldsvik till Stockholm Bromma

Nu är det klart: BRA kommer att erbjuda tre till fyra flygavgångar i vardera riktningen mellan Ö-vik och Stockholms cityflygplats Bromma, måndag-fredag samt två på söndagar. Första avresa den 2 februari nästa år. Flygtiden blir 75 minuter. Flygresorna blir bokningsbara via www.flygbra.se från och med onsdag 6 november med pris från 698 kronor.

Tack vare BRA och Bromma flygplats, som endast ligger sex kilometer från Stockholm City, får ångermanlänningarna och Ö-viksborna nu även smidig tillgång till övriga orter BRA flyger till i Sverige: Malmö, Göteborg, Visby, Trollhättan, Kalmar, Kristianstad, Halmstad, Ängelholm/Helsingborg, Ronneby, Växjö. BRA flyger även till orter närmare Örnsköldsvik som Sälen, Östersund, Umeå och Sundsvall.

BRAs utrikesdestinationer via Bromma är Oslo Torp, Riga, Tallinn och eftersom BRA samarbetar med Finnair, är det även möjligt att boka resor till Helsingfors.

Alla flygbiljetter med BRA inkluderar alltid skatter, avgifter och klimatkompensation. De som önskar kan dessutom välja BRA Miljö Class för +300 kronor, vilket inkluderar fossilfritt och palmoljefritt biobränsle.

Med BRA får Ö-viksborna en flygleverantör med många fördelar:

• BRA har bäst punktlighet i världen: 93 % på tid (1 jan-1 aug) https://bit.ly/2PIT8bS
  • BRA har bäst benutrymme av flygbolagen i Sverige https://bit.ly/2Ne8a7F
  • Hos BRA är det endast 15-minuters check-in-tid. Även på Bromma.
  • BRA har de nöjdaste resenärerna https://bit.ly/2NgDRx6
  • BRA flyger till flest orter i Sverige: totalt 17 stycken.
  • BRA bjuder alltid alla resenärer på frukost innan klockan 09.00.
  • BRA har världsrekord i lägsta fossila utsläpp/passagerare/km för en reguljär flygresa: 34 g.
  • BRA är miljöcertifierade sedan år 2009 via ISO14001.
  • BRA klimatkompenserar alltid alla CO2-utsläpp till 110 %.
  • BRA köper utsläppsrätter via EUs utsläppsrättshandel EU-ETS.

Flygtiderna från och till Örnsköldsvik med BRA:

Från Örnsköldsvik till Bromma

Från Bromma till Örnsköldsvik

Mån

06.25, 09.55, 16.00

08.15, 12.05, 17.45

Tis

06.25, 09.55, 16.00

08.15, 12.05, 17.45

Ons

Tor

Fre

Lör

Sön

14.50, 18.30

16.55, 20.30

Flygplatsinfarten 50

BRA, Braathens Regional Airlines, är ett svenskt inrikesflygbolag som före pandemins utbrott flög ca 2 miljoner årliga passagerare på 27 flyglinjer med Stockholm Bromma Airport som huvudflygplats. Det utgör ca 30% av svenskt inrikesflyg. Vidare var BRA punktligast i världen och hade Sveriges nöjdaste kunder enligt SKI (Svenskt Kvalitetsindex)

Med hög ambition om att flyget skall vara hållbart erbjuds resor ombord på nya moderna propellerflyg av typen ATR 72-600, världens mest klimateffektiva regionalflygplan. BRA klimatkompenserar som enda kommersiella flygbolag i världen för mer än alla sina CO2-utsläpp utan extra kostnad för resenärerna. BRA erbjuder dessutom sedan 2018 sina kunder att välja fossilfritt biobränsle vid bokning av flygresan och redan år 2009 miljöcertifierades bolaget som världens första passagerarflygbolag.

BRA lanserar ny flyglinje till danska Århus från Göteborg4.6.2021 08:50:00 CEST | Pressmeddelande

BRA öppnar sin första internationella linje efter pandemin och börjar flyga till Århus, Danmarks näst största stad. Den 27 september är det start för denna linje som går mellan Göteborg och Århus med möjlig transfer även från Stockholm Bromma. Utöver det startar den 19 december ytterligare en linje mellan Århus och Scandinavian Mountains Airport vilket öppnar upp för de danskar som vill ta sig snabbt och smidigt till den svenska fjällvärlden.

BRA flyger till Skellefteå i sommar från Stockholm och Göteborg20.4.2021 09:00:00 CEST | Pressmeddelande

Flygbolaget BRA lanserar två nya flyglinjer till Skellefteå Airport inför sommaren. Den ena går från Stockholm Bromma Airport och den andra från Göteborg Landvetter Airport. Flyglinjerna ska bidra till ökad sommarturism i Skellefteå och Swedish Lapland med besökare både från Mälardalen och Västra Götaland samtidigt som tillgängligheten till och från Skellefteå förbättras. Linjerna trafikeras mellan den 15 juli och den 15 augusti.