Tura Scandinavia AB

Nu säljer vi snabbtest för pågående infektion av Covid-19

OIAX Group AB utökar nu sitt sortiment med ett salivbaserat antigentest för pågående infektion av Covid-19. Det innebär att salivbaserat antigentest, även kallat snabbtest, nu kan handlas av både företag och privatpersoner. Testerna produceras på Irland, är CE-godkända och används av Storbritanniens program för att göra snabbtester på befolkningen veckovis och får användas i Sverige. Ett salivbaserat snabbtest ger svar inom 15 minuter. Vid ett positivt svar skall det alltid utan dröjsmål tas kontakt med läkare för vidare hantering enligt smittskyddslagen.

Foto: Cryptographer/Shutterstock.com

En tidig påvisning av pågående Covid-19 är en viktig åtgärd för att begränsa smittspridningen. Ett antigentest är ett komplement till PCR-tester och Folkhälsomyndigheten lyfter fram dem som ett verktyg med fler användningsområden. Särskilt lyfts screening på arbetsplatser fram. Där är antigentester användbara för personal som inte har möjlighet att distansarbeta.

SURESIGN salivbaserat antigentest är av typen självtest där personen tar provet och analyserar testresultatet själv. Med ett testsvar inom 15 minuter istället för att vänta ett eller två dygn är testet värdefullt både för företag och privatpersoner.

Salivbaserat antigentestet säljs i förpackningar om 20 tester. De säljs till företag av Tura Scandinavia AB. Företag och privatpersoner kan även handla online på www.carldouglas.eu.

För att se videon från www.youtube.com måste du ge din tillåtelse högst upp på sidan.Se hur man gör ett snabbtest.

Vid frågor, kontakta:

Fredrik Lindblom
CEO - OIAX Group AB
+46 (0)10 - 252 10 00
fredrik.lindblom@oiax.se

Foto: Cryptographer/Shutterstock.com

Tura Scandinavia AB
Energigatan 15
434 37 KUNGSBACKA

Tura Scandinavia AB är en ledande nordisk distributör av tillbehör inom Audio, Video, Mobil, Data, Foto, TV, Gaming och SDA. Vår filosofi är: ett brett sortiment, starka varumärken och snabb leverans. Verksamheten grundades i Göteborg 1976 och vi bedriver idag verksamhet i Sverige, Danmark, Finland och Norge. Huvudkontoret ligger i Kungsbacka och logistikcentret i Nässjö, Sverige.

Följ Tura Scandinavia AB