Nu släpper Ving 140 000 hotell till försäljning

Sedan tidigare erbjuder Ving över 400 resmål i fler än 50 olika länder. I samarbete med Expedia utökar Ving nu sitt utbud med 140 000 hotell i alla delar av världen.

Paris Foto: Kajsa Fagerström, Ving

Thomas Cook Group, där Ving ingår, har ett omfattande avtal med Expedia och sommaren 2018 lanserades ett mindre antal Expediahotell som kan bokas i en paketresa med Ving. Nu görs 140 000 hotell bokningsbara på Ving.se som endast hotell.

- Vi gör det nu möjligt för våra kunder att boka ett rum på 140 000 av Expedias hotell. De hotell vi valt ut tror vi motsvarar de högt ställda krav våra kunder har på boendet oavsett om man reser utomlands eller här i Sverige, säger Fredrik Henriksson, kommunikationschef Ving.

Den som bokar sitt hotell på Ving.se och sedan väljer att boka även flyget genom Ving kommer att få sina bokningar behandlade som en paketresa även om de inte bokats vid samma tillfälle. Det är en fördel eftersom resan då omfattas av paketreselagen.

För bilder och ytterligare information kontakta:
Fredrik Henriksson, kommunikationschef Ving/Thomas Cook Northern Europe, tel 0709 513124, fredrik.henriksson@thomascook.se

Paris Foto: Kajsa Fagerström, Ving

Ving är Sveriges ledande researrangör med resor till knappt 400 resmål i cirka 60 länder. Ving arrangerar charterresor, flexibla paketresor med reguljärflyg och säljer även enskilda flygbiljetter och hotellövernattningar till den som vill resa på egen hand. Resorna säljs via internet, telefon och i utvalda resebyråer över hela landet.

Ving ingår tillsammans med Globetrotter i Ving Sverige AB och har cirka 700 000 resenärer årligen. Ving Sverige AB ingår i den internationella resekoncernen Thomas Cook Group plc som är noterad på London-börsen.