Nu släpper Ving nästa vinters charterresor till försäljning

- storsatsning på Gambia och Vietnam Lagom till julhelgerna släpper Ving stora delar av nästa vinters charterresor. Resorna finns bokningsbara från och med idag 12 december på Ving.se. Det blir ett utökat program till både Gambia och Phu Quoc i Vietnam nästa år. I Gambia blir det också premiär för Vings populära vuxenkoncept Sunprime.

Bai Sao Beach, Phu Quoc. Foto Nicolas Pitt

- En av årets största bokningsperiod av resor är i januari och vi vet av erfarenhet att många svenskar planerar det kommande årets semesterresor under helgerna, då man träffas och hinner prata ihop sig i lugn och ro, säger Magdalena Öhrn, informationschef Ving.

Redan idag kan de som vill försäkra sig om en semesterresa till vintern 2018/2019 boka den på Ving.se. De destinationer som kan bokas är: ArubaDominikanska RepublikenGambiaJamaicaKanarieöarna (Fuerteventura, Gran Canaria och Teneriffa), Sal och Boa Vista (Kap Verde), MadeiraMexikoPhuket (Thailand) och Phu Quoc (Vietnam).

Vings mest populära koncepthotell Sunwing Family ResortFamily Garden och Sunprime Hotelsär även de släppta till försäljning. Övriga resmål och hotell släpps så snart de är klara för försäljning.

Gambia - nyhet från Göteborg och Köpenhamn
Ving har anordnat resor till Gambia ända sedan 1966 och har stor erfarenhet av landet. Nu utökas programmet så att det blir möjligt för Vings kunder i västra och södra Sverige att resa till Gambia från Göteborg respektive Köpenhamn. Till Gambia kan man resa med Ving på charterresor varje vecka under perioden oktober till april.

Nyhet: Sunprime Tamala Beach i Gambia

Under vintern 2018/2019 öppnar Vings första Sunprime i Gambia. Sunprime Tamala Beach ligger i området Kotu, direkt vid stranden och har 120 rum. Här råder ett lugnt och avslappnat tempo och här finns både SPA, gym och ledda träningsklasser, eller så tar man promenader eller joggar utmed havet på den långa stranden.I närområdet finns några trevliga strandbarer och restauranger.

Boende erbjuds i läckra enrumssviter för två personer eller mysiga Prime Lounge Suites som har en trevlig uteplats och sköna loungemöbler. För den som önskar poolaccess går det att boka Prime Pool Suite. Läs mer om hotellet här.

Rundresor från Gambia
För den som vill passa på att se mer av det riktiga Afrika under vistelsen finns ett mycket intressant rundreseprogram, bland annat till grannlandet Senegal. Man kan välja på 5 eller 8 dagars rundresa och avsluta med en härlig vistelse med sol och bad på Gambias kust. Båda rundresorna innehåller minnesvärda upplevelser som bland annat safari i Fathala Wildlife reserve, Senegals huvudstad Dakar, ön Islé de Goree där man kan få inblick i det som skedde under slavperioden. Väljer man 8 dagars rundresa ingår dessutom ett besök i jazzens afrikanska huvudstad Saint Louis, safari i det relativt okända reservatet Bandia och i fågelreservatet Djoudjs Wetland Reserve.

Utökning till Phu Quoc i Vietnam – resor varje vecka
Phu Quoc är en underbar liten ö i Siamviken med en stark lokal prägel och kantad av vackra sandstränder. Det är en nyhet innevarande vinter hos Ving och har blivit en riktig succé, därför satsar Ving på en avgång i veckan nästa vinter mot varannan vecka i år från Stockholm.

Ving kommer även att erbjuda en veckolång rundresa i Vietnam samt flera kombinationsmöjligheter och utflykter till Ho Chi Minh-staden.

Prisexempel: Sunprime Tamala Beach
Avresa från Arlanda 5 april, 2019, boende i en vecka och del i dubbelrum med terrass. Från 9 150 kr per person.

Läs mer om Vings program nästa vinter här.

Önskas ytterligare information, eller högupplösta bilder, kontakta: Charlotte Hallencreutz, telefon 0709-513202, charlotte.hallencreutz@ving.se

Ving är Sveriges ledande researrangör med resor till fler än 400 resmål i över 50 länder. Ving arrangerar charterresor, flexibla paketresor med reguljärflyg och säljer även enskilda flygbiljetter och hotellövernattningar till den som vill resa på egen hand. Resorna säljs via internet, telefon, i butik och i utvalda resebyråer över hela landet. Ving ingår tillsammans med Globetrotter i Ving Sverige AB med cirka 200 anställda och cirka 700 000 resenärer årligen. Ving Sverige AB ingår i den internationella resekoncernen Thomas Cook Group plc som är noterad på London-börsen.

Vings Pressjour

Vid akuta ärenden utanför kontorstid. Endast för journalister.