​Nu släpps de sista föreställningarna för The Phantom of the Opera

2Entertain - part of 2E Group

Den 14 september 2016 har världens största musikal, The Phantom of the Opera premiär på Cirkus i Stockholm med Peter Jöback i titelrollen. Biljettförsäljningen slog rekord när biljetterna släpptes i november. På bara fyra dagar såldes 80 000 biljetter, vilket motsvarar ett utsålt Ullevi och Globen samtidigt, detta med över 10 månader kvar till premiären. För att möta den stora efterfrågan släpps nu de sista föreställningarna, våren 2017 (4 januari till och med 2 april)! Förberedelserna inför höstens premiär är nu i full gång – exempelvis har en leverans av flera ton kostymer redan anlänt till Stockholm.

The Phantom of the Opera är en av världens mest storslagna musikaler och har setts av mer än 140 miljoner människor. Senast den sattes upp i Stockholm var 1989-1995 på Oscarsteatern och den blev då en av Sveriges största teatersuccéer. Höstens premiär på Cirkus i Stockholm markerar även 30 år sedan musikalen sattes upp för första gången på Her Majesty’s Theatre i Londons West End. Sedan tidigare är det klart att vår största musikalstjärna Peter Jöback spelar The Phantom, en roll som han hyllats för både på Broadway och West End och han är en av endast fyra skådespelare som gjort rollen på båda sidor av Atlanten.

Rollen som Christine spelas av Emmi Christensson, 31 år, från Falkenberg. Emmi Christensson gjorde sin West End-debut som Christine 2014 och spelar just nu rollen på Her Majesty's Theatre i London.

För biljetterwww.ticnet.se
För mer informationwww.thephantomoftheopera.se

Föreställningen produceras av 2Entertain, Vicky Nöjesproduktion och Sinclair Entertainment i samarbete med The Really Useful Group.

www.thephantomoftheopera.se

Presskontakt:
Ebba Lindqvist PR
brev@ebbalindqvist.se
070-480 33 00

2E Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Skandinavien. Inom koncernen skapas underhållning och möten för fler än 1,8 miljoner gäster varje år – såväl privatpersoner som företagskunder.

Inom affärsområde Live Entertainment producerar 2E Group teater, musikal, show och konsert, förmedlar artistbokningar och skapar specialbeställd underhållning (Corporate Entertainment). En annan del av verksamheten är Dinnershow, som 2E Group erbjuder på fyra av elva egna arenor.

Inom affärsområde E-handel bedriver 2E Group e-handel inom show, musikal, teater och konsert. På SHOWTIC.se erbjuds såväl koncernens egna som andra aktörers produktioner.

Inom affärsområde Möten planerar, utvecklar och genomför dotterbolaget Hansen möten med hela världen som arbetsfält.

Inom 2E Group finns flera starka varumärken såsom 2Entertain, Wallmans, Golden Hits, Hansen, Hamburger Börs m fl.

2E Group har kontor i Stockholm, Göteborg, Oslo, Växjö och Falkenberg och är listat på First North Premier med Remium som Certified Adviser.

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Hamburg, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är listat på First North Premier med FNCA Sweden som Certified Adviser.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

ÅRETS SOMMARTURNÉ - ROLANDZ ger sig ut på FULDANS TOUR 201820.4.2018 10:33Pressmeddelande

Den mest framgångsrika händelsen från Karlskoga, efter Bofors Järnbruk, ger sig äntligen ut på turné igen! Efter den formidabla succén i Melodifestivalen har grabbarna i bandet legat i hårdträning för att möta ett soligt sommarsverige. Bussen är tvättad, kostymen är struken och håret på trummis-Robban är om möjligt ännu större. Framförallt kommer det att glittras, paljettas och sprakas till ett jädra hålligång!