NU SLÄPPS ENTRÉBILJETTERNA TILL ALPINA VM 2019!

Missa inte att se Sveriges största vintersportevenemang på plats i målområdet. Kom nära tävlingarna — känn fartvinden, snösprutet och adrenalinet! Från och med idag, fredag 20 april, finns äntligen alla biljetter till alpina VM i Åre 5-17 februari 2019 tillgängliga på www.eventim.se

I Åre 2019 ABs arbete mot visionen att inspirera till alpin skidåkning kommer även SkiStars Ski Pass till skidområdet i Åre att gälla som entré. Ski Passet ska vara giltigt den dagen tävlingarna besöks och även säsongskort i Åre gäller som entré. Ski Passen används i en separat entré som ger tillträde till ett specifikt område i mål.

– Vi vill att så många som möjligt tar chansen att åka skidor och samtidigt får möjligheten att titta på och inspireras av alpin skidåkning i världsklass under sin vistelse i Åre när alpina VM är, säger Niklas Carlsson, VD för Åre 2019 AB.

Entrébiljetter kostar från 290 kronor + eventuell bokningsavgift. Barn och ungdom upp till 16 år betalar från 155 kronor och entré för barn som är sju år eller yngre är gratis.

Niklas Carlsson VD Åre 2019

– Vi planerar för 120 000 besökare i arenan under de elva tävlingsdagarna. Vi har stora förhoppningar att många tar sig till vår alpina nationalarena där tävlingarna avgörs så vi får en härlig stämning för aktiva och publik på plats, säger Niklas Carlsson.

Tidigare i januari släpptes läktarbiljetterna där det per tävlingsdag finns ungefär 3500 biljetter till försäljning. Högst tryck hittills har varit på de båda helgernas tävlingar med störtlopp herrar och damer första helgen och slalom herrar och damer andra helgen. En läktarbiljett kostar från 425 kronor + serviceavgift.

I nuläget har cirka tio procent
 (11 700 stycken) av totala biljetterna sålts där Åre 2019 AB räknar med att den stora biljettförsäljningen sker under oktober och november månad.

Starttiderna för respektive tävling är ännu inte bestämda men kommer bli publika under maj månad.

Alpina VM arrangeras i Åre 5-17 februari 2019. Under elva tävlingsdagar ska världsmästare koras i grenarna slalom, storslalom, super-G, alpin kombination, störtlopp och lagtävling. Alpina VM sänds i 600 timmar och ses av 700 miljoner tv-tittare över hela världen. 1300 mediarepresentanter beräknas vara på plats och under de två veckorna finns 1500 volontärer i organisationen.

Läs mer om alpina VM på www.are2019.com och glöm inte att följa oss på Facebook och Instagram och genom vårt nyhetsbrev som du kan registrera dig till på vår hemsida.