Nu släpps fotbollspaketen till Premier League 2017/2018

Nu släpper Ving fotbollspaketen för Premier League säsongen 2017/2018. Fotbollspaketen gäller alla hemmamatcher med de stora klubbarna Liverpool, Manchester United, Chelsea, West Ham och Tottenham.

Utsikt från Vings Anfield Beat Lounge

Vings systerföretag Thomas Cook Sport är officiell Travel Partner till flera av Storbritanniens bästa fotbollslag och Ving kan erbjuda mycket prisvärda fotbollspaket till Premier League. I paketen, som kostar från 2 590 kr, ingår två eller tre nätter på hotell samt matchbiljett. Hotellen är alla tre- eller fyrstjärniga med cityläge. Flygresan ingår ej i priset utan bokas separat.

– Ving har tillgång till flera hundra biljetter per match och biljetterna till de mest populära matcherna tar slut snabbt. Extra roligt är självklart att den svenske landslagsbacken Victor Nilsson Lindelöf kommer att spela i Manchester United nästa säsong, säger Magdalena Öhrn, informationschef på Ving.

Säsongens höjdpunkter:

Tottenham – Chelsea på Wembley 19 augusti

Liverpool – Manchester United på Anfield 14 oktober

Liverpool – Everton på Anfield 9 december

Manchester United – Manchester City på Old Trafford 9 december

Manchester United – Liverpool på Old Trafford 10 mars

Chelsea – Liverpool på Stamford Bridge 5 maj

Prisexempel:

Tottenham – Swansea: del i dubbelrum, två nätter på Copthorne Tara med frukost och hospitality-paket med fina sittplatser på Wembley, från 3 624 kronor/person.

Manchester United – Watford: del i dubbelrum, två nätter på Premier Inn med engelsk frukost och matchbiljett, från 2 588 kronor/person.

Liverpool – Huddersfield: del i dubbelrum, två nätter på Premier Inn City Centre med engelsk frukost och matchbiljetter, från 2 818 kr/person.

Chelsea – Burnley: del i dubbelrum, två netter på Copthorne Tara med engelsk frukost samt hospitalitypaket med matchbiljett, från 3 738 kronor/person.

– Eftersom Ving är officiell partner till klubbarna vi samarbetar med är det med Ving som det är tryggast att åka på fotbollsresa. Det är inga mellanhänder och du behöver inte bekymra dig för om biljetterna är äkta eller inte. Du hämtar själv ut matchbiljetterna. Matcherna spelas främst på lördagar men skulle en match flyttas mer än 36 timmar och du på grund av det inte kan se matchen får du pengarna tillbaka om du köpt ett paket hos Ving, säger Magdalena Öhrn, informationschef på Ving.

Ving har även bra priser på fotbollspaket till FC Barcelona och Real Madrid i spanska La Liga. Biljetterna till La Liga säsongen 2016/2017 släpps upp i juli.

Läs mer om fotbollsresorna här http://www.ving.se/fotbollsresor

För ytterligare information, kontakta Magdalena Öhrn, informationschef Ving, tel 0709-513075 eller magdalena.ohrn@ving.se

Ving är Sveriges ledande researrangör med resor till fler än 400 resmål i över 50 länder. Ving arrangerar charterresor, flexibla paketresor med reguljärflyg och säljer även enskilda flygbiljetter och hotellövernattningar till den som vill resa på egen hand. Resorna säljs via internet, telefon, i butik och i utvalda resebyråer över hela landet. Ving ingår tillsammans med Globetrotter i Ving Sverige AB med cirka 200 anställda och cirka 700 000 resenärer årligen. Ving Sverige AB ingår i den internationella resekoncernen Thomas Cook Group plc som är noterad på London-börsen.

Vings Pressjour

Vid akuta ärenden utanför kontorstid. Endast för journalister.