2E Live - part of 2E Group

Nu står det klart – Niklas Strömstedts succéshow ”Storhetsvansinne” flyttas till Trädgår'n i Göteborg i höst med premiär den 16 september.

Så här berättar Niklas om flytten till Göteborg:

- Vid 57 års ålder har jag lyckats med en hel del – fått tre egna barn och tre bonusbarn, gift mig med två fruar (dock ej samtidigt), bott på tio olika adresser, ägt sjutton bilar, skaffat plastknä och elcykel, uppfostrat 2 katter, lagat 14512 liter av världens godaste köttfärssås och mitt i allt detta hunnit med en 36 år lång musikkarriär. Inte konstigt att man får STORHETSVANSINNE.

- Likt en upptäcktsresande sökte jag med ljus och lykta land och rike runt för att hitta det allra snyggaste bandet, den bästa regissören och den i särklass skönaste sidekicken. Den 21 januari 2016 hade vi premiär för showen ”Storhetsvansinne” på Hamburger Börs i Stockholm och publiken har verkligen infriat alla förväntningar – vi har förlängt spelperioden två gånger vid det här laget. Men man vill ju vidare och inget känns i det här läget mer naturligt än att planera för att packa ner instrument, scenografi och låtar och åka de där fyrtiosju milen i sydvästlig riktning. MOT GÖTEBORG!!!

Den 16 september startar vi på den underbara och anrika showkrogen Trädgår'ns scen och jag ser verkligen fram emot föreställningar, promenader, fikastunder och joggingrundor i stan där jag haft ögonblick som för alltid finns kvar i minnet.

Biljetterna släpps den 29 mars. Dags att sätta guldtand på tillvaron!

/Niklas

Niklas Strömstedts show Storhetsvansinne
spelas torsdag – lördag på Trädgår'n hela hösten, med premiär den 16 september. Föreställningen presenteras av 2E Live i samarbete med Live Nation. Totalt släpps 29 föreställningar till försäljning den 29 mars. Mer info: www.showtic.se/niklas-stromstedt

HÖSTENS DATUM:

Fredag 16 september 21.00 Premiär!
Lördag 17 september 21.00

Exekutiv Producent: Mikael Gordon Solfors/2E Live
Producent: My Blomgren & Leif Käck
Medproducent: Staffan Holm/Live Nation

Marknads-/försäljningsansvarig Niklas Strömstedt, Göteborg/Trädgår'n:
Annika Cardell, mail: annika.cardell@2egroup.se, mobil: 0733-64 65 35

Marknads-/försäljningsansvarig Niklas Strömstedt, Stockholm/Hamburger Börs:
Fredrik Johansson, mail: fredrik.johansson@2egroup.se, mobil: 0760-19 46 46

För mer information och kontakt med Niklas Strömstedt hör av er till:
Helene Wigren PR & Beyond, Helene Wigren 070-7527605 eller helene.wigren@prbeyond.se

2E Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Skandinavien. Inom koncernen skapas underhållning och möten för fler än 1,8 miljoner gäster varje år – såväl privatpersoner som företagskunder.

Inom affärsområde Live Entertainment producerar 2E Group teater, musikal, show och konsert, förmedlar artistbokningar och skapar specialbeställd underhållning (Corporate Entertainment). En annan del av verksamheten är Dinnershow, som 2E Group erbjuder på fyra av elva egna arenor.

Inom affärsområde E-handel bedriver 2E Group e-handel inom show, musikal, teater och konsert. På SHOWTIC.se erbjuds såväl koncernens egna som andra aktörers produktioner.

Inom affärsområde Möten planerar, utvecklar och genomför dotterbolaget Hansen möten med hela världen som arbetsfält.

Inom 2E Group finns flera starka varumärken såsom 2Entertain, Wallmans, Golden Hits, Hansen, Hamburger Börs m fl.

2E Group har kontor i Stockholm, Göteborg, Oslo, Växjö och Falkenberg och är listat på First North Premier med Remium som Certified Adviser.

Åvägen 17F

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 1,8 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är listat på First North Premier med FNCA Sweden som Certified Adviser.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

"Minns du mig?" - turnén slår försäljningsrekord och nu är det klart att turnén även kommer till Stockholm och Maximteatern15.12.2017 15:45Pressmeddelande

2Entertain - Part of Moment Group Relationskomedin MINNS DU MIG?- med Annika Andersson och Thomas Petersson i huvudrollerna - har gjort succé bland kritiker och publik under hösten på Lisebergsteatern. Den 20 november släpptes biljetterna till vårens Sverige-turné och efter bara tre dagar blev ett flertal föreställningar slutsålda och har fått kompenseras med extrainsatta föreställningar i flertalet städer. Nu kan det bekräftas att turnén förlängs och kommer avsluta sitt segertåg med sex föreställningar på Maximteatern i Stockholm i slutet på april. ”Publiken har uppenbarligen nåtts av snacket kring att det är en föreställning som absolut bör ses. Vi har släppt upp nästan alla möjliga dagar och speltider i nuläget och ligger ändå på över 70% beläggning redan nu. Vi försöker hitta så många möjligheter som möjligt att spela föreställningen och igår lyckades vi få till ett sista efterlängtat turnéstopp.” säger producenten Christoffer Bendixen, 2Entertain. ”Skrattfest med igenkänning, värm

Thomas Petersson i regi av Edward af Sillén tar komiska komedin ”DubbelTrubbel” till Krusenstiernska Teatern sommaren 2018!6.12.2017 13:45Pressmeddelande

Komiskt kaos på Krusenstiernska Teatern i Kalmar sommaren 2018! Thomas Petersson och Edward af Sillén kommer med prisvinnande farsklassiker ”DubbelTrubbel” till en av Sveriges vackraste sommarscener. Premiär äger rum den 28 juni och föreställningen spelas torsdagar- lördagar fram till den 28 juli 2018. Biljetterna släpps torsdag den 14 december.

TOMAS LEDIN ADDERAR EXTRA FÖRESTÄLLNINGAR I GÖTEBORG29.11.2017 06:00Pressmeddelande

2Entertain - Part of Moment Group Med hyllande recensioner och utsålda hus ända sedan premiären är SKARPT LÄGE en massiv succé! Just nu går showen på Cirkus i Stockholm och i vår är det dags för Göteborg och Rondo. Biljettförsäljningen i Göteborg går i rekordfart – nu släpps fler föreställningar och perioden på Rondo förlängs ända in i maj! Biljetter till extraföreställningarna i Göteborg släpps idag kl 9.00 på Showtic.se och Liseberg.se. "Höjer temperaturen till kokpunkten" Anders Nunstedt, Expressen 4/5 "En fullträff för Ledin" Jens Peterson, Aftonbladet 4/5 "Grym helkväll med Ledin!" Mix Megapol 4/5 Skarpt läge spelas nu i höst på Cirkus i Stockholm och har premiär i Göteborg den 18 januari där den spelas under hela våren. Föreställningen produceras av 2Entertain, Live Nation och Vicky Nöjesproduktion Presskontakt: Kim Halling - PR & Marketing Manager kim.halling@livenation.se 2Entertain producerar musikal, teater, show och konsert. Vi skapar specialbeställd underhållning, förmedlar