2E Live - part of 2E Group

Nu står det klart – Niklas Strömstedts succéshow ”Storhetsvansinne” flyttas till Trädgår'n i Göteborg i höst med premiär den 16 september.

Så här berättar Niklas om flytten till Göteborg:

- Vid 57 års ålder har jag lyckats med en hel del – fått tre egna barn och tre bonusbarn, gift mig med två fruar (dock ej samtidigt), bott på tio olika adresser, ägt sjutton bilar, skaffat plastknä och elcykel, uppfostrat 2 katter, lagat 14512 liter av världens godaste köttfärssås och mitt i allt detta hunnit med en 36 år lång musikkarriär. Inte konstigt att man får STORHETSVANSINNE.

- Likt en upptäcktsresande sökte jag med ljus och lykta land och rike runt för att hitta det allra snyggaste bandet, den bästa regissören och den i särklass skönaste sidekicken. Den 21 januari 2016 hade vi premiär för showen ”Storhetsvansinne” på Hamburger Börs i Stockholm och publiken har verkligen infriat alla förväntningar – vi har förlängt spelperioden två gånger vid det här laget. Men man vill ju vidare och inget känns i det här läget mer naturligt än att planera för att packa ner instrument, scenografi och låtar och åka de där fyrtiosju milen i sydvästlig riktning. MOT GÖTEBORG!!!

Den 16 september startar vi på den underbara och anrika showkrogen Trädgår'ns scen och jag ser verkligen fram emot föreställningar, promenader, fikastunder och joggingrundor i stan där jag haft ögonblick som för alltid finns kvar i minnet.

Biljetterna släpps den 29 mars. Dags att sätta guldtand på tillvaron!

/Niklas

Niklas Strömstedts show Storhetsvansinne
spelas torsdag – lördag på Trädgår'n hela hösten, med premiär den 16 september. Föreställningen presenteras av 2E Live i samarbete med Live Nation. Totalt släpps 29 föreställningar till försäljning den 29 mars. Mer info: www.showtic.se/niklas-stromstedt

HÖSTENS DATUM:

Fredag 16 september 21.00 Premiär!
Lördag 17 september 21.00

Exekutiv Producent: Mikael Gordon Solfors/2E Live
Producent: My Blomgren & Leif Käck
Medproducent: Staffan Holm/Live Nation

Marknads-/försäljningsansvarig Niklas Strömstedt, Göteborg/Trädgår'n:
Annika Cardell, mail: annika.cardell@2egroup.se, mobil: 0733-64 65 35

Marknads-/försäljningsansvarig Niklas Strömstedt, Stockholm/Hamburger Börs:
Fredrik Johansson, mail: fredrik.johansson@2egroup.se, mobil: 0760-19 46 46

För mer information och kontakt med Niklas Strömstedt hör av er till:
Helene Wigren PR & Beyond, Helene Wigren 070-7527605 eller helene.wigren@prbeyond.se

2E Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Skandinavien. Inom koncernen skapas underhållning och möten för fler än 1,8 miljoner gäster varje år – såväl privatpersoner som företagskunder.

Inom affärsområde Live Entertainment producerar 2E Group teater, musikal, show och konsert, förmedlar artistbokningar och skapar specialbeställd underhållning (Corporate Entertainment). En annan del av verksamheten är Dinnershow, som 2E Group erbjuder på fyra av elva egna arenor.

Inom affärsområde E-handel bedriver 2E Group e-handel inom show, musikal, teater och konsert. På SHOWTIC.se erbjuds såväl koncernens egna som andra aktörers produktioner.

Inom affärsområde Möten planerar, utvecklar och genomför dotterbolaget Hansen möten med hela världen som arbetsfält.

Inom 2E Group finns flera starka varumärken såsom 2Entertain, Wallmans, Golden Hits, Hansen, Hamburger Börs m fl.

2E Group har kontor i Stockholm, Göteborg, Oslo, Växjö och Falkenberg och är listat på First North Premier med Remium som Certified Adviser.

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Hamburg, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är listat på First North Premier med FNCA Sweden som Certified Adviser.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, STAR Bowling, Tickster, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

Delårsrapport andra kvartalet: Ansökan till Nasdaq Stockholm inlämnad och ytterligare ett förvärv genomfört.20.7.2018 08:48Pressmeddelande

Moment Group är på väg att ta nästa steg i att etablera sig som den ledande aktören i upplevelseindustrin då koncernen i maj lämnade in en ansökan för notering vid Nasdaq Stockholm, och även genomförde uppstartsmöte med Nasdaq samt börsrevisor under kvartalet. Huvudanledningen är våra tillväxtambitioner i en växande bransch och koncernen har blivit avsevärt större det senaste året. Omsättningen (pro-rata) har på rullande 12-månader ökat med 27%. Även andra kvartalet uppvisade en hög tillväxttakt på totalt 45% och nådde pro-rata omsättning 237,9 msek (163,8 msek). Omsättningstillskottet kommer främst från Hansen inom affärsområde Event, samt inom Venues från öppningen av Kungsportshuset i Göteborg och förvärvet av Ballbreaker. Sammantaget under kvartalet utgör 38% organisk tillväxt och 7% förvärvad tillväxt.

Moment Group växer med nytt affärsområde – Immersive Experiences – som kommer att ledas av Magnus Rösman27.6.2018 12:02Pressmeddelande

Moment Group verkar i en tillväxtbransch under ständig utveckling avseende olika typer av upplevelser. I en del av branschen driver digitaliseringen nya konsumtionsmönster där gränserna mellan den fysiska och den virtuella världen suddas ut. Moment Group etablerar därför det nya affärsområdet Immersive Experiences med fokus på att nå nya målgrupper genom upplevelsekoncept som skiljer sig från koncernens befintliga portfölj. Initiativet drivs utifrån ett tydligt tillväxt- och framtidsfokus.

Premiärvecka för sommarkomedin ”DubbelTrubbel” med Thomas Petersson, Sussie Eriksson, Johan Petersson m.fl. på Krusenstiernska Teatern!27.6.2018 09:46Pressmeddelande

I morgon är det premiär för ”DubbelTrubbel” på en av Sveriges vackraste utomhusscener, Krusenstiernska Teatern i Kalmar. Denna farsklassiker, av franske mästaren Marc Camoletti, får nu nytt liv i händerna på en stjärnspäckad ensemble: Thomas Petersson, Johan Petersson, Sussie Eriksson, Anna-Karin Palmgren samt kalmariterna Martin Rydell och Anna Rydell.

Moment Group förvärvar STAR Bowling19.6.2018 16:15Pressmeddelande

Moment Group AB, en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden, förvärvar STAR Bowling AB. STAR omsätter 50 msek och har en rörelsemarginal på ca 22%. Köpeskillingen uppgår till 50 msek vilket motsvarar en EBITDA-multipel på 4,5. Förvärvet beräknas bidra med ca 6 msek till koncernens EBITDA under perioden juli - december 2018. STAR kommer att verka som ett fristående bolag inom affärsområde Venues.