Nu utökar Ving utbudet till Maldiverna - efterfrågan har ökat med över 450 procent de senaste åren

Maldiverna är populärare än någonsin och allt fler förverkligar drömmen om att besöka öarna med vita korallstränder och ett turkosblått hav med ett marint liv som slår det mesta. Ving har sedan tidigare 14 öar i programmet och nu tillkommer öarna Meeru Island Resort, Hurawalhi Island Resort samt ett nytt hotell på ön Reethi – Reethi Faru Resort.

Meeru Island Resort Foto: Ahmed Shuau

Som första arrangör i världen startade Ving resor till Maldiverna redan på 70-talet och intresset har ökat markant de senaste åren. Jämfört med för fem år sedan är ökningen bara hos Ving 456 procent.

- Maldiverna är för allt fler en drömsemester som förverkligas, och i takt med en stigande efterfrågan har flygförbindelserna ökat och tillgången på fantastiska hotell blivit allt fler, och nu stärker vi vårt erbjudande ytterligare, säger Fredrik Henriksson, kommunikationschef Ving.

Maldiverna består av över tusen öar varav ett 90-tal är semesteröar. Ving erbjuder 16 olika öar inkluderat de två nytillskotten Meeru Island Resort och Hurawalhi Island Resort.

Om de nya hotellen i Vings utbud

Meeru Island Resort  är ett familjevänligt hotell som har allt för en drömsemester med nära och kära. Ligger nära flygplatsön och man kan ta transfer med båt.

Hurawalhi Island Resort erbjuder femstjärnig lyx med wow-faktor. Hotellet har en åldersgräns på 15 år. Undervattenrestaurang och Ocean Pool Villas är ett par av de spektakulära delarna av hotellet.

Reethi Faru Resort är ett tropiskt paradis på den lilla ön Filaidhoo. Här finns plats även för de större familjerna med rum för upp till sex personer.

Allt fler flygbolag har börjat trafikera öarna i Indiska Oceanen vilket gör öarna tillgängliga för allt fler. Bara det senaste året har antalet resenärer ökat med 60 procent och jämfört med för fem år sedan är ökningen hela 456 procent.

Prisexempel:  Flyg t/r  Stockholm – Maldiverna med Turkish Airlines, utresa 9 oktober. Boende på Meeru Island Resort i 7 nätter inklusive halvpension. Från 16.225:- /person. Transfer med speedbåt tillkommer.

Läs mer om Vings Maldiverna här: http://www.ving.se/maldiverna/maldiverna

För ytterligare information och bilder kontakta: Fredrik Henriksson, kommunikationschef Ving/Thomas Cook Northern Europe, tel 0709-513124, fredrik.henriksson@thomascook.se

Meeru Island Resort Foto: Ahmed Shuau

Ving ökar volymen till Turkiet och börja flyga direkt till Gazipasa17.9.2018 09:50Pressmeddelande

Efter några års nedgång har efterfrågan på resor till Turkiet ökat ordentligt. Redan till sommaren 2018 ökade Ving volymen med 40 procent och till nästa sommar börjar Ving flyga direkt från Stockholm till flygplatsen i Gazipasa med det egna flygbolaget Thomas Cook Airlines Scandinavia. Det förkortar restiden med nära två timmar för alla som ska semestra i Alanya. Sedan tidigare flyger Ving till Gazipasa från Köpenhamn.

Fler än 650 000 svenskar besökte Kanarieöarna, där Gran Canaria fortfarande är mest populärt6.9.2018 13:28Pressmeddelande

Kanarieöarna har lockat semestrande svenskar sedan 1960-talet. Med många soldagar och behaglig värme året om är det många som återvänt flera gånger till de populära öarna. Enligt Vings resepanel, där 12 433 svenskar svarat på frågor om Kanarieöarna har 9 av 10 (92,7 procent) någon gång rest till Kanarieöarna på semester. Populärast är Gran Canaria följt av Teneriffa och Lanzarote.

7 av 10 höstlovsresor är redan bokade hos Ving - Kanarieöarna lockar flest5.9.2018 08:20Pressmeddelande

Skolorna har börjat, kvällarna blir allt mörkare och temperaturerna faller - hösten är här. Men sommarlovet har inte mer än tagit slut innan det är dags att boka in nästa ledighet, och många är ute i god tid. Redan nu är 71 procent av Vings höstlovsresor bokade. Fler än hälften väljer en resa till Kanarieöarna och då främst till Gran Canaria och Teneriffa. Men även Kap Verde, Cypern, Egypten och Turkiet samt långväga resmål som Thailand och Aruba lockar.