Nutisal i ny design

Nutisal, Cloettas egen nötexpert, får ny identitet och förpackningsdesign som uttrycker varumärkets outtröttliga sökande efter nya smakupplevelser.

Sedan Nutisal-varumärket grundades 2007 (och senare kom in i Cloettas portfölj) har förpackningarna främst designats med fokus på ingredienserna. Den nya identiteten förenar ingredienserna med de unika Nutisal-smakerna och rullas ut i butik under våren.

Det är våra fina kvalitetsnötter tillsammans med Nutisals egna goda smakkombinationer som gör att vi skiljer oss från konkurrenterna och stärker varumärket. Vi vill därför förtydliga detta ytterligare på våra förpackningar. Samtidigt introducerar vi ett helt nytt element i den nya designen - sigillet Nut Roastery - som är Nutisals egen stämpel för att garantera kvalitet och hantverk, säger Fia Rasmusson, Brand Manager på Cloetta.

Utöver designförändringen har Nutisal-produkterna dessutom fått förbättrade recept i rosteriet med bättre råvaror. Tillsammans med Nutisals unika tradition av torrostning, får produkterna därmed den speciella kvalitet, knaprighet och goda smak som gör dem till ett perfekt snacks för alla tillfällen!

Nutisal. Expect more.

Vill du veta mer om Nutisals nya design är du välkommen att höra av dig till Fia Rasmusson, Brand Manager på Cloetta, via e-mail fia.rasmusson@cloetta.se.

Nutisal Dry Roasted Gourmé Mix
Nutisal Dry Roasted Almond Mix
Nutisal Dry Roasted Enjoy Mix

CandyKings digitala aktiveringsplattform engagerar konsumenter och driver försäljning i butik19.5.2021 09:50:00 CEST | Pressmeddelande

Lösgodis från CandyKing passar alla smaker och tillfällen, precis på samma sätt finns något för alla på vår digitala aktiveringsplattform. Här kommer man in i en färgglad virtuell värld där konsumenter genom till exempel spel och tävlingar lär känna CandyKing på ett enkelt och roligt sätt. Syftet med plattformen är att skapa ett community som engagerar alla lösgodisälskare. Detta gynnar samtidigt butiker med CandyKings koncept genom att driva deras försäljning av lösgodis.