Ny chef för EVRY Sverige

EVRY Sverige har utnämnt en ny Executive Vice President ("EVP") för affärsområdet Sverige. Namnet på den nya EVP:n planeras att tillkännages under januari 2019, och startdatum kommer att vara senast maj 2019. Personen rekryteras externt och har bred erfarenhet och bakgrund från IT-branschen i Norden.

Bengt-Göran Kangas (bild t.v.) blir tillförordnad EVP för EVRY Sverige.

Nuvarande EVP för EVRY Sverige, Fredrik Almén, kommer att börja arbeta som vd för ett bolag som ägs och kontrolleras av FSN Capital. Han börjar på den nya tjänsten den 1 februari 2019 och kommer tills dess vara rådgivare för EVRY. Han lämnar bolaget den 31 januari.

– Fredrik Almén har varit en viktig del av resan att göra EVRY till ett av Sveriges ledande teknikföretag. Vi tackar honom för hans värdefulla bidrag och önskar honom all lycka på sitt nya jobb, säger EVRY:s koncernchef Per Hove.

Från den 10 december fram tills att den nya EVP:n är på plats kommer Bengt-Göran Kangas (bild, t.v.) vara tillförordnad EVP för EVRY Sverige. Kangas har varit på företaget sedan 2016, då han tillträdde som ledare för Public and Health. Han kommer vara en del av EVRY:s koncernledning de kommande månaderna.

Bengt-Göran Kangas (bild t.v.) blir tillförordnad EVP för EVRY Sverige.

EVRY is a leading Nordic tech and consulting company. Together with our customers and an ecosystem of the best global digital experts, we shape the future today by applying new technologies to improve end user experiences, and the performance of people, processes and systems

We are close to our customers and represent a Nordic mindset on responsibility, quality and security.

We leverage our Nordicness to do business in more than 18 countries. EVRY is listed on Oslo Stock Exchange. Our 8 800 employees are passionate about creating digital advantage and shaping the future – today.