Ny chef för EVRY Sverige

EVRY Sverige har utnämnt en ny Executive Vice President ("EVP") för affärsområdet Sverige. Namnet på den nya EVP:n planeras att tillkännages under januari 2019, och startdatum kommer att vara senast maj 2019. Personen rekryteras externt och har bred erfarenhet och bakgrund från IT-branschen i Norden.

Bengt-Göran Kangas (bild t.v.) blir tillförordnad EVP för EVRY Sverige.

Nuvarande EVP för EVRY Sverige, Fredrik Almén, kommer att börja arbeta som vd för ett bolag som ägs och kontrolleras av FSN Capital. Han börjar på den nya tjänsten den 1 februari 2019 och kommer tills dess vara rådgivare för EVRY. Han lämnar bolaget den 31 januari.

– Fredrik Almén har varit en viktig del av resan att göra EVRY till ett av Sveriges ledande teknikföretag. Vi tackar honom för hans värdefulla bidrag och önskar honom all lycka på sitt nya jobb, säger EVRY:s koncernchef Per Hove.

Från den 10 december fram tills att den nya EVP:n är på plats kommer Bengt-Göran Kangas (bild, t.v.) vara tillförordnad EVP för EVRY Sverige. Kangas har varit på företaget sedan 2016, då han tillträdde som ledare för Public and Health. Han kommer vara en del av EVRY:s koncernledning de kommande månaderna.

Bengt-Göran Kangas (bild t.v.) blir tillförordnad EVP för EVRY Sverige.

EVRY är ett ledande nordiskt IT-tjänst- och programvarubolag med mer än 10 000 kunder i både privat och offentlig sektor. Mer än fem miljoner människor i de nordiska länderna använder dagligen lösningar som levereras av EVRY. Genom en stark lokal närvaro med djup teknisk och affärsmässig insikt är EVRY en drivande kraft för kundens innovation och förnyelse. EVRY hade 2016 en omsättning på NOK 12,2 miljarder och cirka 8500 medarbetare i nio länder. Huvudkontoret ligger i Fornebu utanför Oslo och aktien är noterad på Oslobörsens huvudlista.

Mer innovation och bättre tjänster för digitala anställda hos SpareBank 112.11.2018 12:00Pressmeddelande

(Oslo den 12 november 2018) SpareBank 1 Alliansens nya samarbete med EVRY i samband med digitala arbetsplatstjänster är avsett att möjliggöra mer innovation och bättre service för anställda. Under det nya fyraåriga avtalet kommer EVRY att tillhandahålla server- och klientoperationstjänster detta inkluderar alternativ för bankerna i Alliansen att få tillgång till tjänster som beredskapslösningar och offentliga och privata molntjänster.