Ny chef till Försäkringskassans avdelning för sjukförsäkringen

Ulrika Havossar har utsetts till ny avdelningsdirektör för sjukförsäkringen på Försäkringskassan. Hon har sedan i juni varit tillförordnad chef för samma verksamhet.

Ulrika Havossar har en bred och gedigen erfarenhet av arbetet inom Försäkringskassan. Hon har tidigare bland annat varit avdelningsdirektör för Nationell tandvård, internationell vård och arbetsmarknadsstöd (NA) och tillförordnad verksamhetsområdeschef för sjukförsäkringen i Stockholm.

- Med Ulrika Havossar får vi en engagerad och mycket rutinerad ledare till sjukförsäkringen. Hon är rätt person att leda det fortsatt viktiga arbetet för rättslig kvalitet och att Försäkringskassan tillsammans med andra aktörer bidrar till ett ökat stöd för individen, säger Maria Hemström-Hemmingsson, t.f. generaldirektör på Försäkringskassan.

Ulrika Havossar tillträder sin tjänst omgående.

Vid frågor, kontakta presstjänsten: 010-116 98 88

Pressinbjudan: Kommande förändringar för vård av barn4.12.2018 13:02:44Pressinbjudan