Ny förbundskapten presenteras imorgon kl 14:00

Svenska Basketbollförbundet kallar till presskonferens imorgon, måndag 22 oktober, för att presentera förbundskaptenen för seniorlandslaget herrar. Presskonferensen hålls kl 14:00 på Idrottens Hus i Stockholm, Skansbrogatan 7. Insläpp från 13:45.

Foto: Sofia Andersson / M&F Foto

Förbundskaptenen för herrlandslaget kommer att närvara vid presskonferensen för att presentera sig själv och svara på frågor, vilket ger media en unik möjlighet då han inte bor i Sverige.

På plats kommer även Fredrik Joulamo, landslagsansvarig, och Mats Carlson, Svenska Basketbollförbundets ordförande, finnas för att presentera och svara på frågor.

Efter presskonferensen finns möjlighet för de som har föranmält intresse att få enskild intervju med den nye förbundskaptenen.

Välkomna!

Ackreditering
Ackreditering till presskonferensen samt intresse för enskild intervju sker via e-post till isac.ericsson@basket.se.

Livesändning
Presskonferensen kommer att sändas direkt på Facebook, via Basketlandslagens Facebooksida, med start 14.00.

Foto: Sofia Andersson / M&F Foto

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Basketen flyttar in till skolgårdar i Skåne7.11.2018 17:12Pressmeddelande

Projektet Hemmaplan är ett samarbete mellan Skånes Basketdistriktförbund och Svenska Basketbollförbundet, och vänder sig till barn i Skåne som idag står längst bort från att delta i en idrottsförening. Projektet är ett av totalt elva idrottsprojekt som får dela på 3 995 000 kronor från Framåtfonden. Gemensamt för alla projektidéer är att de involverar nya former av fysisk aktivitet, något som bedömts som viktigt för att bryta mönster och få fler i rörelse.