Ny förbundsordförande i MHF

MHF Motorförarnas Helnykterhetsförbund har vid sitt Förbundsmöte i Knivsta den 4 oktober 2021 valt Annette Fagerholm Ahlholm till ny förbundsordförande.

–Jag tackar för det stora förtroendet. Uppdraget är bland det finaste man kan bli vald till, säger Annette Fagerholm Ahlholm.

Annette Fagerholm Ahlholm efterträder Maria Bergström som ordförande i MHF.

MHF Motorförarnas Helnykterhetsförbund bildades 1926, och arbetar för att ingen ska dö av rattfylleri. Man har ca 12 000 medlemmar uppdelade i sju regioner och 150 lokalavdelningar. MHF tillhör de mest aktiva trafiksäkerhetsorganisationerna i landet.

Var tionde manlig bilist tycker att det är okej att köra efter att ha druckit alkohol24.5.2021 07:00:00 CEST | Pressmeddelande

I morgon den 25 maj är det Trafiknykterhetens dag – en dag som har instiftats av MHF Motorförarnas Helnykterhetsförbund för att lyfta det viktiga i att aldrig köra alkohol- eller drogpåverkad. I en attitydundersökning gjord av Kantar Sifo i maj 2021 på uppdrag av Bilprovningen och MHF säger var tionde manlig bilist att ett glas vin eller en starköl inte är något hinder för att köra.