Ny HR-chef till Länsförsäkringar Fastighetsförmedling

I september ansluter Fredrik Moser till Länsförsäkringar Fastighetsförmedling som ny HR-chef. Med ansvar för personalfrågor, arbetsgivarvarumärke och ledarskapsutveckling får han en viktig roll i företagets tillväxtresa mot att bli den ledande fastighetsmäklaren.

Fredrik Moser kommer senast från NSP Holding, en franchiseorganisation där restaurangkedjorna Burger King och KFC ingår. Som HR-Direktör har han ingått i företagsledningen och bland annat varit ansvarig för chefsstöd, ledarskapsutbildningar och rekrytering.

– Med stark lokal förankring, hög kundnöjdhet och ett välkänt varumärke finns goda förutsättningar för Länsförsäkringar Fastighetsförmedling att vara branschens mest attraktiva arbetsgivare. Jag ser fram emot mitt uppdrag att leda detta arbete med starka värderingar i fokus, säger, säger Fredrik Moser, tillträdande HR-chef på Länsförsäkringar Fastighetsförmedling.

Fredrik har även en lång bakgrund inom McDonalds både som medarbetare, arbetsledare, restaurangchef och distriktschef. Under perioden 2009-2016 arbetade han med HR-frågor i rollen som HR-Business Partner och Teamleader för HR.

– Fredrik har lång och bred erfarenhet av HR-frågor och är en uppskattad ledare. Vi är övertygade om att han kan tillföra engagemang, driv och nya perspektiv i vår fortsatta resa mot att bli den ledande mäklarkedjan, säger Marcus Svanberg, VD på Länsförsäkringar Fastighetsförmedling.

Fredrik Moser tillträder sin tjänst i slutet av september och kommer att ingå i Länsförsäkringar Fastighetsförmedlings affärsledning. Han ska leda HR-avdelningen som består av tre personer.

För mer information vänligen kontakta:

Fredrik Moser, tillträdande HR-chef
E-post: fredrik.moser@lansfast.se

Blogg: Bostadskoll
Facebook: Länsförsäkringar Fastighetsförmedling
Instagram: Länsfast Sverige

Länsförsäkringar Fastighetsförmedlings vision är ”Trygga bostadsaffärer genom livet”. Vi vill bidra till en rättvis och hållbar bostadsmarknad där fler kan byta bostad efter behov. Idag är vi Sveriges snabbast växande fastighetsmäklare och en av de största aktörerna i branschen. Med 191 bobutiker och nära 1 000 hängivna medarbetare runt om i Sverige finns vi alltid nära våra kunder. Under 2021 förmedlade företaget cirka 31 000 objekt till ett försäljningsvärde av 84,5 miljarder kronor. Vi tycker att den lokala närheten är viktig och tror att det är en av anledningarna till att vi för sjätte året i rad har Sveriges nöjdaste kunder enligt Svenskt Kvalitetsindex 2021.

Ny statistik över budpremier på bostäder visar: Få budgivningar sticker i väg26.9.2022 07:11:00 CEST | Pressmeddelande

Budpremien, alltså skillnaden mellan utgångspris och slutpris på bostäder, är nu lägre än på många år, efter att ha sjunkit kraftigt det senaste halvåret. I exempelvis Stor-Stockholm och Stor-Malmö såldes genomsnittsvillan för utgångspris under juli. Det visar en ny kartläggning från Länsförsäkringar Fastighetsförmedling, baserat på data från Svensk Mäklarstatistik.

Ny kartläggning inför terminsstarten visar: Studentstäderna där det är billigast att köpa bostad25.8.2022 06:45:22 CEST | Pressmeddelande

I Sundsvall och Östersund får studenterna mest bostadsyta för pengarna. Dyrast är enrummarna i Stockholm, Göteborg och Lund. I Gävle och Luleå har priset på ettor sjunkit mest. Det visar en ny kartläggning av bostadsrättspriser i svenska universitetsstäder, som gjorts av Länsförsäkringar Fastighetsförmedling med siffror från Svensk Mäklarstatistik.