Ny inköps- och hållbarhetschef till Interflora

Cecilia Thimerdal, ny inköps- och hållbarhetschef på Interflora

Interflora fortsätter sin förändringsresa och stärker ledningsgruppen ytterligare genom rekryteringen av Cecilia Thimerdal som ny inköps- och hållbarhetschef.

– Jag är så stolt över att vi har lyckats rekrytera Cecilia. Med sin breda kompetens inom inköps- och hållbarhetsarbete, tillsammans med sitt driv och mod, kommer hon att vara en viktig pusselbit för att utveckla vårt erbjudande, förflytta vår position på marknaden och driva omställningen mot ett modernt och hållbart Interflora, säger Nina Lindvall, vd på Interflora.

Cecilia har en lång och bred erfarenhet av inköps-, affärsutvecklings- och hållbarhetsarbete. Hon har jobbat på Boston Consulting Group, H&M, GANT och nu senast på Himla som inköpschef.

– Det känns otroligt spännande att, tillsammans med mina nya kollegor, få driva utvecklingen av en lönsam, kunddriven och inte minst hållbar affär. Att Interflora dessutom är ett av Sveriges mest kända varumärken och i en bransch som står i full blom, är nästan för bra för att vara sant, säger Cecilia.

Cecilia börjar sin tjänst den 14 oktober.

Cecilia Thimerdal, ny inköps- och hållbarhetschef på Interflora

Om Interflora AB

Interflora i Sverige grundades 1923 av sex blomsterhandlare. Kärnverksamheten består idag av försäljning av Blommogram och gåvor via interflora.se. Interflora AB är marknadsledande i Sverige inom blomsterbud och Blommogram som säljs och utförs av cirka 550 anslutna butiker av vilka drygt 130 är Interflora-profilerade. Företaget driver även Chokladogram och Skicka Presenter. Kontoret finns i Alvik i Stockholm och där arbetar cirka 50 anställda.