Ny jägmästare till Västerås stift Skog AB

Joakim Myhrman är ny stiftsjägmästare i Västerås Stift Skog AB. Han vill bidra till att prästlönetillgångarna förvaltas på ett affärsmässigt, ansvarfullt och uthålligt sätt.
Joakim Myhrman, ny stiftsjägmästare för Västerås stift skog AB. Foto: Privat

Joakim Myhrman, 42, är född och uppvuxen i Fredriksberg. Han kommer närmast från en tjänst som förvaltare för Orsa besparingsskog. Han har hunnit vara en dryg månad på sin nya post och börjar så smått förstå organisationen och lära känna medarbetarna.

– Svenska kyrkan som organisation är helt ny för mig. Men det jag sett hittills visar att medarbetarna har en väldigt hög kompetens och en stor ansvarskänsla för vårt uppdrag.

Hanna Wallsten, pressekreterare Västerås stift
hanna.wallsten@svenskakyrkan.se