PXL Perfect AB

Ny jämförelseportal för bilabonnemang lanserad

Bilabonnemang och bilprenumerationer kommer sannolikt att vara en av de större trenderna på bilmarknaden under de kommande åren och därav kommer synen på vad bilägande innebär att förändras markant. Därför lanseras nu Bilabonnemang.nu som har som mål att bli Sveriges ledande jämförelseportal för bilprenumerationer. Här kan du som konsument enkelt och överskådligt jämföra de olika aktörernas utbud och priser. Vill du sedan gå vidare och teckna ett abonnemang gör du detta snabbt och enkelt online.

Bilabonnemang.nu - En välbehövd tjänst

Bilabonnemang.nu lanserades i syfte att fylla informationsbehovet hos konsumenterna för att guida dem rätt i valet utav bilabonnemang och bilprenumerationer. Tidigare har den enda informationen som tidigare funnits att tillgå har varit marknadsföringsinformation från respektive aktör på marknaden. Dessutom kommer utbudet av aktörer i segmentet snabbt att öka vilket innebär att det kommer bli ännu viktigare för konsumenterna att få rätt information och enkelt kunna jämföra.

I takt med att utbudet ökar kommer även sajtens innehåll att breddas. Stort fokus kommer att läggas på användarvänlighet och överskådlighet i de olika jämförelsetabellerna där vi i våra analyser sett att besökarna lägger mest tid.

Vill du upptäcka framtidens sätt att äga bil? Välkommen till oss på bilabonnemang.nu för att hitta rätt tjänst och bil för dig.

Vad innebär bilabonnemang?

Ett bilabonnemang innebär att du nu kan skaffa en bil som du kan betrakta som din egen till en fast månadskostnad och med kort bindningstid. Dessutom slipper du alla oförutsedda kostnader som annars kan vara förknippat med bilägande såsom service, däckbyte och försäkring. Kort och gott en flexibel tjänst till fast pris.

Väljer man en konkurrerande tjänst så möts man ofta av valen långtidshyra eller korttidsleasing där man redan tidigt måste ta beslutet hur länge behovet av tjänsten kommer pågå. Dessa erbjuder således inte samma flexibilitet som bilabonnemang, vilket är något vi är övertygade om att nutidens och framtidens bilägare vill ha.

En direkt utmanare till privatleasing

Många av Sveriges bilägare använder sig av privatleasing som finansieringsmetod för sitt bilägande. Detta är ett populärt och omtyckt upplägg som passar många. Dock är det inte alla som har behov av att, eller vill, binda upp sig i 3 år på ett avtal. Den stora skillnaden mellan leasing och bilabonnemang är just bindningstiden på avtalet där den sistnämnda erbjuder en större grad av frihet genom sin korta bindningstid.

Det kan finnas många anledningar till att man inte vill binda upp sig på 3 år för en bil. Exempelvis kan det röra sig om att man inte har behov av bilen under en så lång period, eller att man har en osäker finansiell framtid. Kanske planerar man en förändrad familjesituation framöver där man kan behöva en större bil? Anledningarna kan vara många. Analysera din situation och lägg upp en budget för att se vilket alternativ som passar dig bäst.

Daniel Stensiö
daniel@bilabonnemang.nu

PXL Perfect AB
Kyrkogatan 24

Bilabonnemang.nu ägs och drivs av PXL Perfect AB med säte i Göteborg. Ett företag som har en lång och bred erfarenhet av jämförelseportaler på internet och dessutom personal med ett brinnande intresse för bilar och bilägande.

Följ PXL Perfect AB