Ny kampanj - Lyssna på Tysklands fantastiska naturlandskap

Hållbara resor och semestrar med fokus på naturen är en växande trend. Tysklands turistbyrå (GNTB) har genomfört en undersökning bland 259 vd:ar och nyckelkunder inom den internationella resebranschen, och tre fjärdedelar av dem förväntar sig att efterfrågan inom detta segment kommer att öka under de kommande tre åren. GNTB har tagit fasta på denna trend och skapat den globala kampanjen "Embrace German Nature", som lanseras på nio närliggande europeiska marknader. När hösten börjar smyga sig på i Sverige, är det fortfarande sensommar i Tyskland och den som vill förlänga sin sommar har en härlig tid att njuta av i Tyskland.
Silvia Beyer är värdshusvärdinna på den vegetariska restaurangen Hündeleskopf, 1180 möh. @GNTB/Jens Wegener

"Embrace German Nature" visar upp särpräglade landskap i syfte att inspirera naturälskande och fritidsintresserade människor att besöka Tyskland. Fokus ligger på att uppleva landets fantastiska landskap och utforska några av de mindre kända regionerna som en del av en autentisk och individuell upplevelse.

Det kreativa innehållet utgör kampanjens centrala element och kanaliseras på en mikroplats som är en samlingsplats för inspiration. På webbplatsen finns också en kampanjvideo. GNTB använder ett nytt digitalt verktyg för kampanjen. Videorna kommer för första gången att innehålla 8D-ljud, vilket gör det möjligt att simulera ljud från havet, bergen, skogarna och ängarna samt floderna och sjöarna från åtta olika håll. Mikrosajten länkar till fördjupat innehåll på germany.travel som presenterar naturlandskap och turismutbud, t.ex. promenader, cykelleder och kurorter. En ny sökfunktion för att upptäcka din favoritplats gör det lättare för konsumenterna att utforska vad som erbjuds och att ta sig direkt till de resmål de föredrar.

Kampanjen "Embrace German Nature" är baserad på en social-first strategi som bygger på och använder karusellannonser med partnerlänkar. Den kommer också att innehålla kortare versioner av kampanjvideon och 8D-videorna.
De åtta kampanjambassadörerna spelar en viktig roll i berättandet och bjuder tillsammans med GNTB in tittarna att upptäcka de utmärkande egenskaperna hos Tysklands naturlandskap och människorna som bor där.

Sandra Wendt är "ranger" i nationalparken Hainich
Schlepzig: Traditionell båtförare på floden Spree @GTNB/Julia Nimbke

Tysklands turistbyrå (GNTB) är Tysklands nationella turistorganisation. Den arbetar på uppdrag av det federala ministeriet för ekonomi och klimatåtgärder för att representera Tyskland som turistland och finansieras av ministeriet i enlighet med ett beslut som fattats av den tyska förbundsdagen. I nära samarbete med den tyska resebranschen och partner och branschorganisationer inom den privata sektorn utvecklar GNTB strategier och marknadsföringskampanjer för att främja Tysklands positiva image utomlands som turistmål och uppmuntra turister att besöka landet.

GNTB har en tredelad återhämtningsstrategi för att övervinna utmaningarna i samband med nystarten efter COVID-19-pandemin:
* Öka medvetenheten om varumärket Destination Tyskland och förbättra varumärkesprofilen med fokus på hållbarhet och begränsning av klimatförändringar.
* Stödja resebranschen, som domineras av små och medelstora företag, genom relationshantering och kunskapsutbyte.
* Utveckling av evidensbaserade handlingsplaner på grundval av riktade marknadsundersökningar och fortlöpande analyser av förändrad efterfrågan från kunderna.

Fokus på hållbarhet och digitalisering
GNTB främjar hållbar och framtidsinriktad turism i linje med den tyska regeringens mål. Fokus ligger här på hållbarhet och digitalisering.

GNTB har 25 utländska byråer som den förvaltar från sitt huvudkontor i Frankfurt.