​Ny kollektion från G-star RAW

Ny spännande kollektion från G-star RAW

Det holländska denimmärket G-star RAW är känt för sin innovativa, tredimensionella denim-stil och ägs delvis av multitalangen och delägaren Pharrell Williams. Nu lanseras en exklusiv kollektion från G-star RAW hos Specsavers med 12 glasögonbågar från 1795 kr. Kollektionen lanserades i butik vid månadsskiftet maj/juni.

”Just the Product”

Den nya glasögonkollektionen från G-star RAW är designad för både män och kvinnor och kännetecknas av varumärkets filosofi ”Just the Product”.

I kollektionen finner vi flera välkända bågmodeller, exempelvis de olika runda varianter som är stort mode just nu. Varumärkets passion för hantverk och industriell stil genomsyrar även designen på bågarna med grövre detaljer som synliga skruvar och G-star-logga i metall.

Exceptionell design och ikoniska färger
Bågkollektionen går även i linje med varumärkets kläddesign och ikoniska G-star-färger som skogsgrönt, marint denimblå och mörkt rödbrun som alla inspireras av den militäriska stilen. Denna bas i designen kombineras med fräscht vitt och orangea skalmtoppar och nyckelhålsbryggor.

Kollektionen visar även på variation av runda former och välarbetade acetatmodeller.

- Det är väldigt kul att ta in denna kollektion till vårt befintliga sortiment eftersom varumärket stärker Specsavers erbjudande med designerbågar till ett bra pris, och dessutom värdesätter hantverket. Vi känner oss stolta över att lansera G-star då dessa bågar lämnar ett tydligt avtryck för våra modeintresserade glasögonbärare, säger Caroline Schiller, produktchef Specsavers.

Om G-star RAW

År 1989 grundades G-star RAW med filosofin ”Just the Product”. Med en dedikerad känsla för kvalitet och framsteg, ligger märket i framkant inom denimindustrin genom att skapa banbrytande produkter och att snabbt ha utvecklats till ett globalt varumärke. Sedan införandet av 3D-denimjeansen år 1996, med den jeansklassikern G-Star Elwood, erbjuder G-star idag ett brett sortiment av både kläder, accessoarer, skor och glasögon utanför sin kärna som jeansmärke. www.g-star.com/en_se

Ny spännande kollektion från G-star RAW
G-star RAW eyewear
G-star RAW Eyewear
GS Atton
GS Atton
GS Huxley
GS Rovic
GS Jeg
GS Kember
GS Sandford

sig i Sverige 2004 och har idag drygt 113 butiker.

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Denise Rudberg ny ambassadör för Specsavers: “Kolla ögonen i tid - innan det är för sent”28.9.2018 09:57Pressmeddelande

Optikerkedjan Specsavers knyter till sig författaren Denise Rudberg som ambassadör i sitt arbete för att förebygga ögonhälsa. Kolla ögonen regelbundet är det viktiga budskapet för höstens upplysningskampanj: – God syn och ögonhälsa är något som verkligen engagerar mig, synen är så viktig i mitt arbete och det finns en historia av ärftlig ögonsjukdom i släkten, säger Denise Rudberg.

Specsavers och Will.i.am lanserar glasögonkollektion10.9.2018 15:02Nyheter

Will.i.am x Specsavers Utöver sin musikkarriär, är hip-hop stjärnan Will.i.am även känd för att alltid bära glasögon. Nu lanserar Will.i.am en exklusiv kollektion av glasögon i samarbete med Specsavers. Han har inspirerats av sin livslånga kärlek till glasögon och utmanat sin kreativitet och passion och skapat en exklusiv uppsättning av bågar. Kollektionen består av 14 olika bågar samt 3 solglasögon. Samtliga bågar är gjorda i acetat och/eller rostfritt stål och bågarna symboliseras av en innovativ och subtil design. I butik i september. Frågot om Specsavers och ytterligare pressmaterial mejlas till malin@polhem.com

Specsavers och Ivana Helsinki lanserar exklusiv glasögonkollektion10.9.2018 15:00Pressmeddelande

Ivana Helsinki x Specsavers Specsavers senaste designsamarbete är tillsammans med Ivana Helsinki, ett finskt modemärke grundat av systrarna Paola och Pirjo Suhonen. En exklusive uppsättning av bågar i skandinavisk design och härliga mönster. Kollektionen består av 13 bågar och 2 par solglasögon och lanseras i butik i oktober. Bågarna kostar 1995 kronor styck. Frågor om Specsavers och ytterligare pressmaterial mejlas till malin@polhem.com.

Smålänningar och boende på Öland och Gotland har bäst kunskap för att skydda ögonen från solens farliga UV-strålning1.6.2018 15:29Pressmeddelande

Solens UV-strålar kan på sikt orsaka ögonsjukdomar, och bästa skyddet är CE-märkta solglasögon. Men fyra av tio svenskar använder inte solglasögon alls sommartid och en majoritet av befolkningen är inte medvetna om solens skadliga strålning. Smålänningar och boende på Öland och Gotland har störst kunskap i landet om att solens strålar ökar risken för ögonsjukdomar.