​Ny kollektion från G-star RAW

Ny spännande kollektion från G-star RAW

Det holländska denimmärket G-star RAW är känt för sin innovativa, tredimensionella denim-stil och ägs delvis av multitalangen och delägaren Pharrell Williams. Nu lanseras en exklusiv kollektion från G-star RAW hos Specsavers med 12 glasögonbågar från 1795 kr. Kollektionen lanserades i butik vid månadsskiftet maj/juni.

”Just the Product”

Den nya glasögonkollektionen från G-star RAW är designad för både män och kvinnor och kännetecknas av varumärkets filosofi ”Just the Product”.

I kollektionen finner vi flera välkända bågmodeller, exempelvis de olika runda varianter som är stort mode just nu. Varumärkets passion för hantverk och industriell stil genomsyrar även designen på bågarna med grövre detaljer som synliga skruvar och G-star-logga i metall.

Exceptionell design och ikoniska färger
Bågkollektionen går även i linje med varumärkets kläddesign och ikoniska G-star-färger som skogsgrönt, marint denimblå och mörkt rödbrun som alla inspireras av den militäriska stilen. Denna bas i designen kombineras med fräscht vitt och orangea skalmtoppar och nyckelhålsbryggor.

Kollektionen visar även på variation av runda former och välarbetade acetatmodeller.

- Det är väldigt kul att ta in denna kollektion till vårt befintliga sortiment eftersom varumärket stärker Specsavers erbjudande med designerbågar till ett bra pris, och dessutom värdesätter hantverket. Vi känner oss stolta över att lansera G-star då dessa bågar lämnar ett tydligt avtryck för våra modeintresserade glasögonbärare, säger Caroline Schiller, produktchef Specsavers.

Om G-star RAW

År 1989 grundades G-star RAW med filosofin ”Just the Product”. Med en dedikerad känsla för kvalitet och framsteg, ligger märket i framkant inom denimindustrin genom att skapa banbrytande produkter och att snabbt ha utvecklats till ett globalt varumärke. Sedan införandet av 3D-denimjeansen år 1996, med den jeansklassikern G-Star Elwood, erbjuder G-star idag ett brett sortiment av både kläder, accessoarer, skor och glasögon utanför sin kärna som jeansmärke. www.g-star.com/en_se

Ny spännande kollektion från G-star RAW
G-star RAW eyewear
G-star RAW Eyewear
GS Atton
GS Atton
GS Huxley
GS Rovic
GS Jeg
GS Kember
GS Sandford

sig i Sverige 2004 och har idag drygt 113 butiker.

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Smålänningar och boende på Öland och Gotland har bäst kunskap för att skydda ögonen från solens farliga UV-strålning1.6.2018 15:29Pressmeddelande

Solens UV-strålar kan på sikt orsaka ögonsjukdomar, och bästa skyddet är CE-märkta solglasögon. Men fyra av tio svenskar använder inte solglasögon alls sommartid och en majoritet av befolkningen är inte medvetna om solens skadliga strålning. Smålänningar och boende på Öland och Gotland har störst kunskap i landet om att solens strålar ökar risken för ögonsjukdomar.

Specsavers och DAY lanserar exklusiv glasögonkollektion. Skandinavisk enkelhet - Vintageelegans - Bohemisk känsla14.3.2018 10:36Pressmeddelande

Specsavers fortsätter skapa exklusiva glasögon som är tillgängliga för alla. Den senaste glasögonkollektionen är designad av det danska modemärket DAY Birger et Mikkelsen. Kollektionen innehåller 18 olika glasögonmodeller för kvinnor och finns i butik från och med mitten av mars 2018. DAYs grundfilosofi är att designa kläder för kvinnor som har ett öga för detaljer och inte bara följer trender. Grundaren Keld Mikkelsen startade DAY med visionen att skapa kläder med kvinnliga siluetter och etniska detaljer, inspirerade från hans resor runt om i världen till exempelvis Kina och Indien. Dessa influenser genererar plagg med färg, broderier och noggrant utvalda mönster. I glasögonkollektionen för kvinnor finns tydliga influenser av det klassiska DAY, en unik blandning av vintageelegans och bohemiska vibbar tillsammans med den skandinaviska enkelheten. Kollektionen innehåller en rad olika bågar, enkla men eleganta aviators med den nordiska känslan, vackra uppåt svepande kattögonbågar med leo