​Ny kollektion från G-star RAW

Ny spännande kollektion från G-star RAW

Det holländska denimmärket G-star RAW är känt för sin innovativa, tredimensionella denim-stil och ägs delvis av multitalangen och delägaren Pharrell Williams. Nu lanseras en exklusiv kollektion från G-star RAW hos Specsavers med 12 glasögonbågar från 1795 kr. Kollektionen lanserades i butik vid månadsskiftet maj/juni.

”Just the Product”

Den nya glasögonkollektionen från G-star RAW är designad för både män och kvinnor och kännetecknas av varumärkets filosofi ”Just the Product”.

I kollektionen finner vi flera välkända bågmodeller, exempelvis de olika runda varianter som är stort mode just nu. Varumärkets passion för hantverk och industriell stil genomsyrar även designen på bågarna med grövre detaljer som synliga skruvar och G-star-logga i metall.

Exceptionell design och ikoniska färger
Bågkollektionen går även i linje med varumärkets kläddesign och ikoniska G-star-färger som skogsgrönt, marint denimblå och mörkt rödbrun som alla inspireras av den militäriska stilen. Denna bas i designen kombineras med fräscht vitt och orangea skalmtoppar och nyckelhålsbryggor.

Kollektionen visar även på variation av runda former och välarbetade acetatmodeller.

- Det är väldigt kul att ta in denna kollektion till vårt befintliga sortiment eftersom varumärket stärker Specsavers erbjudande med designerbågar till ett bra pris, och dessutom värdesätter hantverket. Vi känner oss stolta över att lansera G-star då dessa bågar lämnar ett tydligt avtryck för våra modeintresserade glasögonbärare, säger Caroline Schiller, produktchef Specsavers.

Om G-star RAW

År 1989 grundades G-star RAW med filosofin ”Just the Product”. Med en dedikerad känsla för kvalitet och framsteg, ligger märket i framkant inom denimindustrin genom att skapa banbrytande produkter och att snabbt ha utvecklats till ett globalt varumärke. Sedan införandet av 3D-denimjeansen år 1996, med den jeansklassikern G-Star Elwood, erbjuder G-star idag ett brett sortiment av både kläder, accessoarer, skor och glasögon utanför sin kärna som jeansmärke. www.g-star.com/en_se

Ny spännande kollektion från G-star RAW
G-star RAW eyewear
G-star RAW Eyewear
GS Atton
GS Atton
GS Huxley
GS Rovic
GS Jeg
GS Kember
GS Sandford

sig i Sverige 2004 och har idag drygt 113 butiker.

Abonnera på våra pressmeddelanden.

100 000 svenskar omedvetet drabbade av lömsk ögonsjukdom8.3.2019 08:30:00 CETPressmeddelande

100 000 svenskar vet inte om att de bär på den lömska folksjukdomen glaukom (grön starr). På söndag inleds Världsglaukomveckan och det viktigaste budskapet är att kolla ögonen i tid. Något som författaren Denise Rudberg, Specsavers ögonhälsoambassadör är i högsta grad medveten om: – Min mormor drabbades och jag märkte hur det påverkade hennes livskvalitet, jag går och kontrollerar mina ögon regelbundet, säger hon.

Inför sportlovet: 2 av 3 svenskar skyddar ej ögonen med solglasögon på vintern24.1.2019 10:34:02 CETPressmeddelande

Solens UV-strålar kan på sikt orsaka ögonsjukdomar, och vintersolen kan vara ännu mer skadlig än under sommarhalvåret. Men 2 av 3 svenskar, 65 procent, skyddar inte sina ögon med solglasögon under soliga vinterdagar. – Vi behöver lära oss att ögonen, precis som huden, behöver skydd mot solen och det gäller även vintertid, säger Caroline Schiller, produktchef och optiker på Specsavers, som också ger tips på hur man skyddar sina ögon på vintern.