Ny kollektion från G-star RAW
Det holländska denimmärket G-star RAW är känt för sin innovativa, tredimensionella denim-stil och ägs delvis av multitalangen och delägaren Pharrell Williams. Nu lanseras en exklusiv kollektion från G-star RAW hos Specsavers med 12 glasögonbågar från 1795 kr. Kollektionen lanserades i butik vid månadsskiftet maj/juni.
”Just the Product”
Den nya glasögonkollektionen från G-star RAW är designad för både män och kvinnor och kännetecknas av varumärkets filosofi ”Just the Product”.
I kollektionen finner vi flera välkända bågmodeller, exempelvis de olika runda varianter som är stort mode just nu. Varumärkets passion för hantverk och industriell stil genomsyrar även designen på bågarna med grövre detaljer som synliga skruvar och G-star-logga i metall.
Exceptionell design och ikoniska färger
Bågkollektionen går även i linje med varumärkets kläddesign och ikoniska G-star-färger som skogsgrönt, marint denimblå och mörkt rödbrun som alla inspireras av den militäriska stilen. Denna bas i designen kombineras med fräscht vitt och orangea skalmtoppar och nyckelhålsbryggor.
Kollektionen visar även på variation av runda former och välarbetade acetatmodeller.
- Det är väldigt kul att ta in denna kollektion till vårt befintliga sortiment eftersom varumärket stärker Specsavers erbjudande med designerbågar till ett bra pris, och dessutom värdesätter hantverket. Vi känner oss stolta över att lansera G-star då dessa bågar lämnar ett tydligt avtryck för våra modeintresserade glasögonbärare, säger Caroline Schiller, produktchef Specsavers.
Om G-star RAW
År 1989 grundades G-star RAW med filosofin ”Just the Product”. Med en dedikerad känsla för kvalitet och framsteg, ligger märket i framkant inom denimindustrin genom att skapa banbrytande produkter och att snabbt ha utvecklats till ett globalt varumärke. Sedan införandet av 3D-denimjeansen år 1996, med den jeansklassikern G-Star Elwood, erbjuder G-star idag ett brett sortiment av både kläder, accessoarer, skor och glasögon utanför sin kärna som jeansmärke. www.g-star.com/en_se
Kontakter
Ulrika HultgrenPR-chef
Tel:+46 727 47 17 58ulrika.hultgren@specsavers.comBilder
Dokument
Om
Välkommen till Specsavers
Specsavers är en av Sveriges största optikkedjor. Genom att erbjuda bra priser, god service och hög professionell kunskap ger Specsavers sina kunder värde för pengarna. Specsavers är ett familjeägt företag som grundades 1984 på Guernsey. Företaget har över 2000 butiker med cirka 40 000 medarbetare i Storbritannien, Irland, Nederländerna, Sverige, Norge, Danmark, Finland, Spanien, Nya Zeeland, Australien och Kanada. Specsavers etablerade sig i Sverige 2004 och har idag 118 butiker över hela landet.
Följ Specsavers Sweden AB
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Specsavers Sweden AB
Great Place to Work utser Specsavers till en av Sveriges 10 bästa arbetsplatser™ 202419.4.2024 10:27:10 CEST | Pressmeddelande
Optikkedjan Specsavers är återigen placerade topp tio på listan över Sveriges bästa arbetsplatser™. Rankad som nummer nio bland stora organisationer med över 250 anställda. Placeringen är ett tydligt kvitto på en uppskattad arbetsplatskultur. Bakom utmärkelsen står Great Place to Work, som har sammanställt rankingen baserat på resultatet från världens största medarbetarundersökning.
Grön linje på gatorna i Umeå uppmärksammar synskadades vardag13.4.2024 13:00:00 CEST | Pressmeddelande
För synskadade i Umeå är vardagen fylld av stora och små hinder – och för att påminna om detta möts Umeborna idag av en grön linje som tar omvägar runt olika slags hinder inne i köpcentrumet Avion shopping i Umeå. Genom den gröna linjen vill Synskadades Riksförbund (SRF) Västerbotten och Specsavers i Umeå också skapa kännedom om Synlinjen, en jourhjälp som synskadade kan vända sig till med frågor som rör utmaningar i det dagliga livet.
Det brittiska modemärket Barbour och Specsavers lanserar exklusiv glasögonkollektion9.4.2024 13:23:04 CEST | Pressmeddelande
I vår lanserar Specsavers en exklusiv kollektion av bågar för glasögon och solglasögon i samarbete med det brittiska livsstilsvarumärket Barbour. Kollektionen är inspirerad av Barbours moderna landsbygdsstil och erbjuder ett nytt perspektiv på klassiska former med färger och mönster inspirerade av det brittiska landskapet.
Specsavers lyfter lokala butiksägare i ny varumärkesbyggande kampanj21.3.2024 12:20:22 CET | Pressmeddelande
Måndagen den 12 mars lanserade Specsavers sin nya kampanj där de lyfter de lokala butiksägarna och klinisk expertis i filmformat för TV och sociala medier. – Alla våra butiker ägs och drivs av lokala entreprenörer och det lokala ägandet har varit en framgångsfaktor under våra 20 år i Sverige. Kunderna känner sig sedda och väl omhändertagna. Specsavers vill göra god ögonhälsa tillgänglig för alla och med den här kampanjen vill vi nå ut med våra kliniska budskap till ännu fler, säger Ellen Samuelsson, Head of Marketing Sverige.
Friska ögon på jobbet – 8 tips vid användning av digitala skärmar13.12.2023 10:03:44 CET | Pressmeddelande
Spänningshuvudvärk, irriterade, torra och svidande ögon? Många svenskar som jobbar vid skärm lider i onödan – lösningen kan vara ett par bildskärmsglasögon, som arbetsgivaren enligt lagen ska stå för. Som en hjälp att påminna arbetsgivare och anställda att ta hand om sin ögonhälsa har optikkedjan Specsavers tagit fram en ”Första glasögonhjälpen”-låda – och med den följer 8 tips för alla som sitter framför skärmar och jobbar.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum