Ny kommunikationsavdelning på Fastighetsägarna Stockholm

Anna Bellander och Maria Paulsson, Fastighetsägarna Stockholm

Fastighetsägarna Stockholm stärker kommunikationsavdelningen med rekrytering av kommunikationschef Anna Bellander och kommunikatör Maria Paulsson. Anna Bellander kommer närmast från John Mattson Fastighetsbolagen AB i samma roll, och har dessförinnan bland annat varit utredningssekreterare för den statliga utredningen Gestaltad Livsmiljö. Maria Paulsson har en bakgrund som copywriter och kommunikatör från bland annat trend- och innovationsbyrån Sprillo och som pressansvarig för Stockholm Pride.

Fastighetsägarna Stockholm siktar nu på en mer fokuserad kommunikation av organisationens expertfrågor inom bostadspolitik, hållbarhet, stadsutveckling och digitalisering, parallellt med ett vässat medlemserbjudande.

- I spåren av pandemin har hållbar stadsutveckling, platsens betydelse och fastighetsbranschens digitala framtid hamnat i fokus. Vi behöver öka kunskapen om hur våra medlemmar arbetar med de här frågorna och vilken roll fastighetsägare spelar i utvecklingen. Det är ett av skälen till att vi nu stärker kommunikationsavdelningen och jag är väldigt stolt att vi rekryterat Anna Bellander och Maria Paulsson för att hjälpa oss i det arbetet, säger Oskar Öholm, vd Fastighetsägarna Stockholm.

Anna Bellander, kommunikationschef Fastighetsägarna Stockholm
anna.bellander@fastighetsagarna.se
+46 73-042 28 66

Maria Paulsson, kommunikatör och presskontakt Fastighetsägarna Stockholm
maria.paulsson@fastighetsagarna.se
+46 73-152 23 11

Anna Bellander och Maria Paulsson, Fastighetsägarna Stockholm

Om Fastighetsägarna Stockholm

Fastighetsägarna Stockholm är en medlems- och branschorganisation för fastighetsägare i Stockholms och i Gotlands län med 4 500 medlemmar. Vi strävar efter en väl fungerande fastighetsmarknad och driver fastighetsbranschens frågor framåt - hållbar stadsutveckling, en välfungerande bostadspolitik, fastighetsägares digitala verklighet. Vi arbetar för en levande stad som utvecklas hållbart, nu och i framtiden.

Fel att återinföra ett misslyckat hyresrabattstöd25.2.2021 15:41:53 CETPressmeddelande

Det statliga hyresrabattstödet som riksdagen idag beslutat att återinföra kommer inte heller denna gång att uppnå sitt syfte. Resurserna bör istället användas till att förlänga omställningsstödet så att det sträcker sig fram till juni 2021. Hyresrabattstödet är ett administrativt krångligt och långsamt system som fanns under andra kvartalet 2020 men som avvecklades då det inte fungerade särskilt väl.

Nedstängningsstöd måste komma på plats nu17.2.2021 13:44:27 CETPressmeddelande

De möjligheter till nedstängning av butiker, gym, frisörer och annan service som regeringen nu förbereder behöver följas av omedelbart besked om rätt till ersättning till de som drabbas. Den tillfälliga pandemilagen som ger regeringen möjligheter att stänga verksamheter har funnits på plats sedan början av januari men fortfarande saknas besked om hur verksamheter ska ersättas. Nu behöver förordningen om nedstängningsstöd komma på plats omgående.

Återinfört hyresstöd kommer inte nå de med störst behov12.2.2021 11:35:09 CETPressmeddelande

Det är mycket olyckligt att riksdagen ställer sig bakom regeringens förslag om att återinföra ett dåligt fungerande system med hyresstöd för första kvartalet 2021. De stora bristerna i stödets utformning riskerar att företag i behov av stöd inte omfattas. Satsa istället resurserna på omställningsstödet så att det kan förlängas och betalas ut snabbare till företag i behov av stöd.

Fastighetsägare vill hyra ut lokal till vaccination mot covid-19 – stoppas av momsregler och tillgänglighetskrav5.2.2021 14:40:09 CETPressmeddelande

Svenska folket planeras att massvaccineras mot covid-19 under första halvan av 2021. Sjukvårdens behov av lokaler är därför stort. Många hyresvärdar runt om i Sverige vill hjälpa till genom att upplåta lokaler för vaccinering. Ett krångligt regelverk riskerar dock att sätta käppar i hjulet. På grund av nuvarande momsregler kan de som hyr ut sina lokaler drabbas av ett ekonomiskt bakslag.