Ny kommunikationschef till Schibsted Growth

Dora Streiffert Tolstoy tillträder som Schibsted Growths kommunikationschef. Rollen innebär att arbeta med kommunikation och verksamhetsutveckling, både för Schibsted Growth som investmentbolag samt för portföljbolagen. Hon kommer också att ingå i Schibsted Growths ledningsgrupp.

Dora Streiffert Tolstoy, Schibsted Growth

Schibsted Growth är det affärsområde inom Schibsted-koncernen som har högst tillväxt just nu och ännu mer fokus väntas läggas på området framåt.

- Vi är verkligen glada över att Dora ansluter till oss på Growth. Hon har stor erfarenhet av både värdeskapande kommunikation och utveckling av nya bolag, som är centrala områden för vår verksamhet, säger Martin Frey, vd på Schibsted Growth.

- Att arbeta med våra fantastiska entreprenörer tillsammans med teamet här på Growth är verkligen jättekul. Men lika viktigt är ju att lyfta Schibsteds erbjudande som investerare bland startups. Vi tillför inte bara finansiella medel utan kan ge så mycket mer genom våra medier och effektiv marknadsföring på våra marknadsplatser, som t ex Blocket. Startups är ofta i stort behov av rådgivning och expertkunskap också, där vi kan komma in, säger Dora Streiffert Tolstoy.

Dora har 20 års erfarenhet inom kommunikation och varumärkesutveckling både från Sverige och utomlands. Främst har hon arbetat brett på byråer, med både strategi, kreativa koncept och utförande. Under senare år har hon jobbat allt mer med startupsektorn, antingen tillsammans med etablerade, större bolag eller för att positionera en enskild startup inom nya områden och marknader. Hon kommer närmast från rollen som vd för pr-byrån Trigger Stockholm.

- Jag hoppas kunna fortsätta med att bidra till både Schibsteds och våra entreprenörers framgång inom tillväxt, hållbarhet och engagerande kommunikation, säger Dora Streiffert Tolstoy.

Inom Schibsted Growth finns i dag ett tjugotal tillväxtbolag med tillsammans över 700 medarbetare, där Kundkraft, Compricer, Hygglo, Let´s deal, Prisjakt och Lendo är några av bolagen. Schibsted Growth omsatte 2017 omkring två miljarder kronor.

För ytterligare information kontakta:

Dora Streiffert Tolstoy

Tfn: +46 739 24 23 30

E:mail: dora.streiffert.tolstoy@schibsted.com

Dora Streiffert Tolstoy, Schibsted Growth

Shaping the media of tomorrow. Today.

Schibsted Media kombinerar en lång och stolt publicist-tradition, som sträcker sig ända från 1800-talet, med digital innovation och entreprenörskap. Verksamheten inkluderar bland annat bolag som Aftonbladet, Svenska Dagbladet, Lendo, Prisjakt och TV.nu.

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Aftonbladet och Inizio fördjupar samarbetet14.3.2019 08:15:00 CETPressmeddelande

Aftonbladet och Inizio utvecklar nu samarbetet kring Schibsted/Inizios opinionspanel. Upplägget ger möjligheter till en modernare layout och bättre känsla när man svarar på undersökningarna. Dessutom breddas möjligheterna när det gäller vilka typer av undersökningar paneldeltagarna får svara på. ”Vi ser stora möjligheter att utveckla panelen, skapa nya intäkter – och nya insikter”, säger Karin Nelsson, senior rådgivare och partner, Inizio.

Schibsted Brand Studio stärker upp med två helt nya tjänster12.3.2019 14:52:35 CETPressmeddelande

För att vässa erbjudandet mot marknaden och fortsätta skapa prisvinnande innehåll stärker Schibsted Brand Studio nu upp verksamheten och tillsätter två helt nya tjänster. "Vi har lagt ett mycket framgångsrikt 2018 bakom oss och vill självklart fortsätta vara bäst. Därför känns de nya tjänsterna helt rätt för vår fortsatta framgång", säger Josefine Kvarnström, Director Schibsted Brand Studio & Insight.