Ny kommunikationschef till Schibsted Growth
Schibsted Growth är det affärsområde inom Schibsted-koncernen som har högst tillväxt just nu och ännu mer fokus väntas läggas på området framåt.
- Vi är verkligen glada över att Dora ansluter till oss på Growth. Hon har stor erfarenhet av både värdeskapande kommunikation och utveckling av nya bolag, som är centrala områden för vår verksamhet, säger Martin Frey, vd på Schibsted Growth.
- Att arbeta med våra fantastiska entreprenörer tillsammans med teamet här på Growth är verkligen jättekul. Men lika viktigt är ju att lyfta Schibsteds erbjudande som investerare bland startups. Vi tillför inte bara finansiella medel utan kan ge så mycket mer genom våra medier och effektiv marknadsföring på våra marknadsplatser, som t ex Blocket. Startups är ofta i stort behov av rådgivning och expertkunskap också, där vi kan komma in, säger Dora Streiffert Tolstoy.
Dora har 20 års erfarenhet inom kommunikation och varumärkesutveckling både från Sverige och utomlands. Främst har hon arbetat brett på byråer, med både strategi, kreativa koncept och utförande. Under senare år har hon jobbat allt mer med startupsektorn, antingen tillsammans med etablerade, större bolag eller för att positionera en enskild startup inom nya områden och marknader. Hon kommer närmast från rollen som vd för pr-byrån Trigger Stockholm.
- Jag hoppas kunna fortsätta med att bidra till både Schibsteds och våra entreprenörers framgång inom tillväxt, hållbarhet och engagerande kommunikation, säger Dora Streiffert Tolstoy.
Inom Schibsted Growth finns i dag ett tjugotal tillväxtbolag med tillsammans över 700 medarbetare, där Kundkraft, Compricer, Hygglo, Let´s deal, Prisjakt och Lendo är några av bolagen. Schibsted Growth omsatte 2017 omkring två miljarder kronor.
För ytterligare information kontakta:
Dora Streiffert Tolstoy
Tfn: +46 739 24 23 30
E:mail: dora.streiffert.tolstoy@schibsted.com
Nyckelord
Kontakter
Johan LindbladhKommunikationschef
Tel:070-820 44 05johan.lindbladh@schibsted.comBilder
Om
Shaping the media of tomorrow. Today.
Schibsted Media kombinerar en lång och stolt publicist-tradition, som sträcker sig ända från 1800-talet, med digital innovation och entreprenörskap. Verksamheten inkluderar bland annat bolag som Aftonbladet, Svenska Dagbladet, Lendo, Prisjakt och TV.nu.
Följ Schibsted
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Schibsted
Sportbladet Allsvenskan – filmad podd ska ta allsvensk fotboll till ny nivå25.3.2024 07:01:00 CET | Pressmeddelande
Strax innan allsvenskan drar igång lanserar Aftonbladet en filmad podd för att ta fotbollspublikens mest älskade serie till en ny nivå. Tre gånger i veckan samlas Sportbladets profiler för att tillsammans med väntade och oväntade gäster ge tittarna – och lyssnarna – en helt ny upplevelse av svensk fotboll.
Schibsted och Stiftelsen Tinius tecknar slutligt avtal om försäljningen av nyhetsverksamheter22.3.2024 08:10:05 CET | Pressmeddelande
Schibsted ASA tillkännagav idag att de har tecknat ett slutligt avtal om försäljning av sina nyhetsverksamheter till Stiftelsen Tinius genom Blommenholm Industrier AS. Avtalet är en viktig milstolpe i ombildningen av dagens Schibsted till två mer fokuserade bolag: ett mediebolag helt ägt av Stiftelsen Tinius och ett börsnoterat marknadsplatsbolag.
Godare är årets annonsaffär – och SvD tar hem dubbla poddpriser21.3.2024 16:04:30 CET | Pressmeddelande
Aftonbladet och Svenska Dagbladet dominerade Årets Dagstidning-galan. Fyra av nio priser gick till Schibsteds svenska mediehus. SvD tog bland annat hem titeln Årets Redaktion och Aftonbladets satsning på mat, Godare, blev Årets Annonsaffär. ”Att skapa genomtänkta lösningar där många kanaler används på ett sammansvetsat sätt skapar stora möjligheter”, konstaterar juryn för annonsaffären i sin motivering.
Erik Hedtjärn ny redaktionschef på SvD13.3.2024 12:30:22 CET | Pressmeddelande
Erik Hedtjärn blir ny redaktionschef på Svenska Dagbladet, ett uppdrag han delar med Daniel Kederstedt. ”SvD är den bästa platsen att vara på för journalister som vill hitta på nya smarta sätt att göra kvalitetsjournalistik och utveckla nyhetsjournalistiken”, säger Erik Hedtjärn.
Lotta Folcker ny publisher på Aftonbladet12.3.2024 10:02:04 CET | Pressmeddelande
Lotta Folcker blir ny publisher och ansvarig utgivare på Aftonbladet. ”I Lotta Folcker får Aftonbladet en god ledare med gedigen erfarenhet från både nyheter och sport. Hon bidrar med stark kompetens inom video samt digital affär och utveckling. Det är bra för Aftonbladet, men också väldigt värdefull när vi ska bygga en ny stark mediekoncern i Norden”, säger Siv Juvik Tveitnes, koncerndirektör i Schibsted News Media.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum