Ny konceptbil från CUPRA i samband med märkets första årsdag

CUPRA avancerar till nästa nivå

>  Ett år efter att CUPRA blev ett självständigt varumärke presenteras nu en ny konceptbil
>  Den nya modellen visar tydligt märkets riktning och vision – både vad gäller design och
    teknik
>  En perfekt kombination av design och dynamisk körupplevelse

Martorell 15-02-2019. Exakt ett år efter att SEAT tillkännagav att CUPRA blir ett eget varumärke presenteras nu en helt ny konceptbil som tydligt visar vart märket är på väg. Konceptbilen, som är den första modell utvecklad specifikt för varumärket CUPRA, bjuder på en elegant och sportig formgivning kombinerat med en mer avancerad teknisk layout. Här blandas fördelarna från en prestandabil och en SUV till en unik körupplevelse med stor flexibilitet och hög kvalitet.

”Den här konceptbilen innehåller allt det CUPRA står för – en unik bil med en stark och skarp design som ger uttryck för bilens kraft. Den visar tydligt den vision och ambition vi har att utveckla nästa generations fordon”, säger Wayne Griffiths, chef för CUPRA.

Stay tuned för den digitala presentationen av konceptbilen från CUPRA som äger rum den 22 februari.

CUPRA Sverige

Fem stjärnor för nya SEAT Tarraco i Euro NCAP11.3.2019 14:13:39 CETPressmeddelande

SEAT’s nya stora SUV får Euro NCAP:s högsta, femstjärniga säkerhetsklassning Höga betyg för Tarracos enastående förmåga att skydda vuxna passagerare och barn i bilen, såväl som oskyddade trafikanter Tarraco använder sig av de senaste aktiva säkerhetssystemen med robust passiv teknik för att sätta standarden när det gäller säkerhet Den stora SUV:en demonstrerar, precis som SEAT’s övriga modeller, märkets engagemang för att utveckla så säkra bilar som möjligt Martorell, 2019-03-11. – Den senaste modellen i SEAT’s största produktoffensiv, nya SEAT Tarraco, har fått fem stjärnor av Euro NCAP och fortsätter därmed märkets tradition av att utveckla bilar som inte bara möter kraven från en bred kundgrupp utan dessutom är bland de säkraste bilarna på marknaden. Euro NCAP:s testmetoder blir mer krävande för varje år allteftersom antalet tester och dess noggrannhet ökar. Alla bilens egenskaper kontrolleras och testerna mäter dels bilens förmåga att skydda vuxna passagerare, barn i bilen och osky

Tvåsiffrig försäljningstillväxt för SEAT6.3.2019 10:49:58 CETPressmeddelande