Ny konceptbil från CUPRA i samband med märkets första årsdag

CUPRA avancerar till nästa nivå

>  Ett år efter att CUPRA blev ett självständigt varumärke presenteras nu en ny konceptbil
>  Den nya modellen visar tydligt märkets riktning och vision – både vad gäller design och
    teknik
>  En perfekt kombination av design och dynamisk körupplevelse

Martorell 15-02-2019. Exakt ett år efter att SEAT tillkännagav att CUPRA blir ett eget varumärke presenteras nu en helt ny konceptbil som tydligt visar vart märket är på väg. Konceptbilen, som är den första modell utvecklad specifikt för varumärket CUPRA, bjuder på en elegant och sportig formgivning kombinerat med en mer avancerad teknisk layout. Här blandas fördelarna från en prestandabil och en SUV till en unik körupplevelse med stor flexibilitet och hög kvalitet.

”Den här konceptbilen innehåller allt det CUPRA står för – en unik bil med en stark och skarp design som ger uttryck för bilens kraft. Den visar tydligt den vision och ambition vi har att utveckla nästa generations fordon”, säger Wayne Griffiths, chef för CUPRA.

Stay tuned för den digitala presentationen av konceptbilen från CUPRA som äger rum den 22 februari.

CUPRA Sverige

SEAT säljer för första gången över 200 000 bilar under årets första fyra månader10.5.2019 08:51:50 CESTPressmeddelande

Från januari till april ökade försäljningen med 7 % i jämförelse med samma period 2018 SEAT uppnådde de bästa resultaten någonsin för april – 51 000 sålda bilar Tyskland, Frankrike och Italien uppvisade tvåsiffrig tillväxt CUPRA-försäljningen steg med 82 %till slutet av april Martorell, 2019-05-10. SEAT:s globala försäljning ökade med 7 % från januari till april 2019 jämfört med samma period under föregående år. För första gången sålde SEAT fler än 200 000 bilar, närmare bestämt 202 600, under årets första fyra månader. Från januari till april 2018 levererade SEAT 189 300 bilar, vilket vid den tidpunkten också var det bästa resultatet någonsin. SEAT sålde 51 000 bilar under april, vilket är 1,8 % mer än 2018 års resultat. Det var den bästa aprilmånaden någonsin och överskred siffran 50 100 från året innan. Försäljningen av det nya CUPRA*-varumärket fortsätter dessutom att slå rekord. Under årets första fyra månader sålde CUPRA 7 900 bilar, vilket är 82,3 % mer än under samma period 201

SEAT gör framsteg med CNG-utbud11.4.2019 16:16:06 CESTPressmeddelande