Ny konceptbil från CUPRA i samband med märkets första årsdag

CUPRA avancerar till nästa nivå

>  Ett år efter att CUPRA blev ett självständigt varumärke presenteras nu en ny konceptbil
>  Den nya modellen visar tydligt märkets riktning och vision – både vad gäller design och
    teknik
>  En perfekt kombination av design och dynamisk körupplevelse

Martorell 15-02-2019. Exakt ett år efter att SEAT tillkännagav att CUPRA blir ett eget varumärke presenteras nu en helt ny konceptbil som tydligt visar vart märket är på väg. Konceptbilen, som är den första modell utvecklad specifikt för varumärket CUPRA, bjuder på en elegant och sportig formgivning kombinerat med en mer avancerad teknisk layout. Här blandas fördelarna från en prestandabil och en SUV till en unik körupplevelse med stor flexibilitet och hög kvalitet.

”Den här konceptbilen innehåller allt det CUPRA står för – en unik bil med en stark och skarp design som ger uttryck för bilens kraft. Den visar tydligt den vision och ambition vi har att utveckla nästa generations fordon”, säger Wayne Griffiths, chef för CUPRA.

Stay tuned för den digitala presentationen av konceptbilen från CUPRA som äger rum den 22 februari.

CUPRA Sverige