Ny kortfilm utmanar bilden av relationer
Kan en och samma partner uppfylla alla ens krav? Det är en av frågorna som ställs till tittaren i Polly, en ny kortfilm av regissören och fotografen Faramarz Gosheh. Kortfilmen är en del i årets upplaga av Halebop Creative Call, en plattform som ger unga kreatörer möjlighet att utveckla sitt skapande.

Är det tanken att man ska hitta ”the one” – och sedan älska samma människa livet ut? I Faramarz Goshehs senaste kortfilm Polly är utmanandet av bilden av relationer ett centralt huvudtema.
I Polly slängs vi in i huvudkaraktären Pollys vardag där hon lever i en relation med tre olika personer. Filmen dyker ner i korta, intima ögonblick i deras vardag och porträtterar allt från lust och eufori till vemod och avundsjuka. För Faramarz är det här ett sätt att ifrågasätta värderingar och ge tittaren en tankeställare.
– Med Polly har jag verkligen fått förverkliga ett drömprojekt. När det kommer till relationer finns det så många normer som vi tar för givna, men i Polly lever karaktärerna efter andra regler. Jag vill att tittaren ska lämna filmen och tänka: ”Hur utmanar jag själv mina relationer? Vad förväntas av mig och vill jag ändra på det?”, säger Faramarz Gosheh.
Faramarz Gosheh är en regissör och fotograf som börjat få stor uppmärksamhet för sitt filmskapande. Den självlärde 26-åringen från Göteborg är numera representerad av Camp David Film i Stockholm och driver även det egna produktionsbolaget Noor Studios. Han har tidigare regisserat för varumärken som Volvo och Warner Music. Med Polly har han utforskat en mer konstnärlig riktning och skapat något som enklast kan beskrivas som en genreblandning av drama, musik och konstfilm.
Kortfilmen är en del av Halebop Creative Call, ett initiativ där Halebop tillsammans med unga kreatörer utmanar traditionella arbetsprocesser. Halebop Creative Call är nu inne på sitt andra år och Faramarz Gosheh utgör tillsammans med tre andra kreatörer och kollektiv årets medverkande.
– Med Halebop Creative Call vill vi utmana oss själva i vilken typ av kommunikation vi skapar och med vem. Faramarz är precis en sån typ av kreatör som vi vill lyfta: en ny och spännande regissör som har både öga och sinne för det visuella berättandet, säger Johanna Sahlman, Head of Halebop.
Polly har premiär onsdag den11 november på www.halebop.se/faramarz.
Nyckelord
Kontakter
Canan Yasar, presskontakt Halebop, canan.yasar@obeyapr.se, 070-383 07 48
Bilder





Om
Halebop är ett varumärke inom TeliaCompany och vänder sig till unga, digitala och prismedvetna kunder. Vi är en av de största mobiloperatörerna på Svenska marknaden och använder Telias nät för våra tjänster.
Följ Halebop
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Halebop
Halebop öppnar sin första butikskedja25.2.2021 10:36:11 CET | Pressmeddelande
För första gången öppnar Halebop pärleporten till egna butiker där storleken minst sagt sticker ut. När många butiker stänger ner under coronapandemin, öppnar Halebop istället upp för säker utomhusshopping. Butikerna öppnar den 3 mars i Malmö, Stockholm, Göteborg och Sundsvall. Bara de kunder som lyckas hitta dem får ta del av maxade deals.
Gustaf Westman släpper möbelkollektion med Halebop11.2.2021 06:30:00 CET | Pressmeddelande
Möbeldesignern Gustaf Westman lanserar en ny möbelkollektion som tagits fram i samarbete med mobiloperatören Halebop. I den nya kollektionen utforskar han det moderna hantverket genom nya material – och släpper samtidigt instruktioner för de som vill göra sina egna möbler. Projektet är en del av Halebop Creative Call, en plattform som ger unga kreatörer möjlighet att utveckla sitt skapande.
Världens minsta deal hos Halebop9.2.2021 08:00:00 CET | Pressmeddelande
Nu lanserar Halebop en mini-deal, både till storleken och priset, men som ger mängder av tid att ringa för. I begränsad upplaga släpps L8star BM10, ofta kallad världens minsta mobiltelefon, för bara 19,90 kronor. Med följer ett kontantkort laddat med 300 kronor.
Världens mysigaste abonnemang* hos Halebop, tillsammans med New Black14.12.2020 09:54:16 CET | Pressmeddelande
Stanna hemma i jul, uppmanar Halebop och New Black. Med samarbetet "The Stay Home Collection" kan du dessutom spendera ledigheten hemma i stil.
Halebop auktionerar ut världens dyraste abonnemang* till förmån för Musikhjälpen13.12.2020 09:12:54 CET | Pressmeddelande
Halebop stöttar årets Musikhjälpen genom att auktionera ut ett par mycket omtalade limited edition-sneakers, framtagna i samarbete med Los Angeles-baserade sneakersdesignern theheyyman. Sneakern finns bara i tio exemplar och ingick tidigare i en väldigt begränsad upplaga av Världens dyraste abonnemang*, som nu återuppstår.
Ny kortfilm ska skapa samtal om mat och identitet9.12.2020 07:00:00 CET | Pressmeddelande
Det kreativa kollektivet Wulira Studio vill undersöka mat kopplat till identitet, framför allt bland minoritetssvenskar – vilket har resulterat i kortfilmen Fuck Your Fusion. Filmen lyfter bland annat fram hur minoriteters matkulturer ofta blir accepterade först när trendiga fusion-restauranger plockar upp dem. Fuck Your Fusion är en del av Halebop Creative Call, en plattform som ger unga kreatörer möjlighet att utveckla sitt skapande.
Luren på köpet hos Halebop23.11.2020 09:05:00 CET | Pressmeddelande
Under åtta veckor, med start idag, ger Halebop för första gången bort mobilen till de som tecknar Halebop-abonnemang och får därmed också supertäckning (Telias nät). Telefonerna som går att välja mellan är iPhone 7, Xiaomi MI 10T LITE, Galaxy A51 och Sony Xperia L4.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum