Tallbergs Förlag

Ny kriminalroman: De som inte syns - Göteborg i chock då fyra människor hittas mördade

Författaren Micha Foss Ghazarian släppte den 2 mars sin debutroman De som inte syns, en kriminalroman där läsaren får färdas tillbaka i historien till Millennieskiftets Göteborg. En stad som en vårdag i maj månad drabbas av chock då fyra människor med beroendet som gemensam nämnare hittats avlidna av en student i Vasaparken bakom Göteborgs Universitet.
Omslaget till boken De som inte syns

Har de avlidna självförvållat åsamkat sig detta öde eller finns det ett bakomliggande motiv till det som staden nu fått bevittna? Till en början antar man att det rör sig om en olyckshändelse. Men efter att fakta kring händelsen lagts fram slås staden av både olust och rädsla. En mördare går lös.

Boken berör ett liv i utanförskap, ensamhet och ett beroende, där flaskan i många fall blir ens närmaste vän, som många människor dagligen tvingas leva i och vara en del av men som få talar om. Liv där ödesdigra val för stunden format en framtid för de människor du får träffa i boken.

Poliserna Gustav Nyberg och Lisa Forss vid spaningsroteln i Göteborg behöver utreda de här människornas liv tillsammans med sina kollegor och chef Viktor Henningsson för att komma fram till sanningen om det till synes välplanerade brottet som satt en stad och dess invånare i chock. Men allt eftersom utredningen fortskrider kommer saker upp till ytan som kastar ett helt annat ljus på händelsen. Saker som ingen av poliserna vid Spaningsroteln kunnat förvänta sig.

Författaren Micha Foss Ghazarian har funnit inspiration till författande av romanen De som inte syns genom sin närmiljö och tackar Sven Ahlbin, tidigare polischef i Göteborg, för den input som getts kring boken.

Omslaget till boken De som inte syns

Om

Tallbergs Förlag AB är ett förlag som står upp för HBTQ, etnicitet, religion, klass, kön och funktionsvariationer med flera. Vi föreläser och arrangerar workshops, utbildningar samt kulturevenemang, till exempel i form av konserter och konstutställningar. Alla produkter kan paketeras digitalt och säljs som utbildningsmaterial till skolor, företag och andra verksamheter som önskar öka sin kompetens inom våra områden.

Följ Tallbergs Förlag

Senaste pressmeddelandena från Tallbergs Förlag