NY KRITIKERROSAD BOK AV FÖRFATTAREN TILL ”LJUSET VI INTE SER”

Anthony Doerr är en av senare tids mest prisbelönta författare. Med Ljuset vi inte ser tog han hem flera av världens förnämsta utmärkelser och nominerades i Sverige till Årets bok. Nu släpper Bookmark förlag hans hyllade debutroman.

Grace är en roman om kärlek, förlust och hur långt rädslan kan driva en människa. Det är en lyrisk skildring av vad tiden gör med våra liv – och om naturens farliga men oemotståndliga krafter.

Enligt amerikanska kritiker är boken ett mästerverk – och fastän recensionsdatum ännu inte infallit har svenska recensenter redan uttryckt sig översvallande.

”Det känns hedrande att få ge ut en bok som så många blir så starkt berörda av”, säger Bookmarks förlagschef Claes Ericson.

Anthony Doerr förärades bland andra Pulitzerpriset, Andrew Carnegie Medal och Goodreads Choice Award för Ljuset vi inte ser. För Grace har han fått lovord såsom: ”En enastående litterär bedrift” av The Independent och ”Enastående!” av Times Literary Supplement.

Grace finns nu i butik. För översättning står Manni Kössler.

För mer information om boken, kontakta:

Anna Cecilia Weschke
ac.weschke@bookmarkforlag.se
0708 738 238

Bookmark Förlag vänder sig till kräsna bokläsare. Vi fokuserar på unika och dramatiska titlar som är svåra att lägga ifrån sig.

Målargatan 7

BOOKMARK FÖRLAG är ett av Sveriges yngsta och starkast växande allmänutgivande förlag. Vi fokuserar på unika och dramatiska titlar som är svåra att lägga ifrån sig, och har såväl svenska som utländska författarskap. Vi arbetar hårt för att nå ut med våra titlar och vi har haft förmånen att få fina mottaganden.

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Louise Boije af Gennäs gör storslagen comeback med thrillerdebut16.1.2018 12:52Pressmeddelande

Blodlokan är den första delen i den nervkittlande Motståndstrilogin, där den svindlande konspirationen för tankarna till Millennium och blandas med den psykologiska ovissheten från Kvinnan på tåget. Genom att hämta inspiration från svenska politiska skandaler skapar Boije af Gennäs en dramatisk historia som får läsaren att ifrågasätta både sin egen och huvudkaraktären Saras verklighet. ”Det är omöjligt att inte dras med i berättelsen”, säger Claes Ericson, förlagschef på Bookmark Förlag. ”Man kan inte sluta läsa förrän allt har fått sin förklaring.” Redan i september i år släpps den andra delen, Skendöda, medan den avslutande delen,Verkanseld, utkommer i januari 2019. Louise Boije af Gennäs debuterade 1991 med romanen Ta vad man vill ha. Sedan dess har hon utkommit med ytterligare åtta romaner, däribland den mycket uppmärksammade Stjärnor utan svindel (1996). Utöver sitt hyllade författarskap är hon också verksam som dramatiker. Hon var med och skapade tv-serien Rederiet och hennes pjä