NY KRITIKERROSAD BOK AV FÖRFATTAREN TILL ”LJUSET VI INTE SER”

Anthony Doerr är en av senare tids mest prisbelönta författare. Med Ljuset vi inte ser tog han hem flera av världens förnämsta utmärkelser och nominerades i Sverige till Årets bok. Nu släpper Bookmark förlag hans hyllade debutroman.

Grace är en roman om kärlek, förlust och hur långt rädslan kan driva en människa. Det är en lyrisk skildring av vad tiden gör med våra liv – och om naturens farliga men oemotståndliga krafter.

Enligt amerikanska kritiker är boken ett mästerverk – och fastän recensionsdatum ännu inte infallit har svenska recensenter redan uttryckt sig översvallande.

”Det känns hedrande att få ge ut en bok som så många blir så starkt berörda av”, säger Bookmarks förlagschef Claes Ericson.

Anthony Doerr förärades bland andra Pulitzerpriset, Andrew Carnegie Medal och Goodreads Choice Award för Ljuset vi inte ser. För Grace har han fått lovord såsom: ”En enastående litterär bedrift” av The Independent och ”Enastående!” av Times Literary Supplement.

Grace finns nu i butik. För översättning står Manni Kössler.

För mer information om boken, kontakta:

Anna Cecilia Weschke
ac.weschke@bookmarkforlag.se
0708 738 238

Bookmark Förlag vänder sig till kräsna bokläsare. Vi fokuserar på unika och dramatiska titlar som är svåra att lägga ifrån sig.