Ny ledamot i Jernkontorets fullmäktige

Den 2 juni möttes Brukssocieteten för sitt årliga möte och Mats Benson, vd för Outokumpu Fagersta Stainless, valdes då in som ordinarie ledamot i Jernkontorets fullmäktige.

Mats Benson, vd på Outokumpu Fagersta Stainless, är ny ledamot i Jernkontorets fullmäktige. Foto: Outokumpu.

Jernkontoret ägs av svenska järn- och stålföretag som genom den så kallade Brukssocieteten utövar sitt inflytande över Jernkontoret. Brukssocieteten utser Jernkontorets fullmäktige (styrelsen) som beslutar om vilken inriktning Jernkontorets verksamhet ska ha.

Vid Brukssocietetens allmänna ordinarie sammankomst (motsvarar bolagsstämman i ett aktiebolag) den 2 juni 2020 valdes Mats Benson, vd för Outokumpu Fagersta Stainless, in som ny ordinarie ledamot i Jernkontorets fullmäktige.

– Jag är mycket glad att få välkomna Mats Benson till Jernkontorets fullmäktige. Mats är ny vd för Outokumpu Fagersta Stainless sedan några månader tillbaka. Jag ser fram emot ett givande samarbete med samtliga ledamöter under det viktiga år som kommer, säger Bo-Erik Pers, vd för Jernkontoret.

I samband med Brukssocietetens sammankomst publicerades Jernkontorets årsberättelse 2019 i filmformat, se nedan.

För en utförligare beskrivning av verksamheten, se Berättelse till Brukssocieteten avseende Jernkontorets verksamhet under 2019

Se även: Information om Jernkontorets ägare och styrelse

Jernkontorets årsberättelse 2019

Högupplöst bild, Mats Benson. Foto: Outokumpu.

Idag öppnar anmälan till CRE8® the Future – årets roligaste tävling i kreativitet!26.6.2020 06:00:00 CESTPressmeddelande

Det har blivit dags att anmäla sitt lag till årets roligaste tävling i kreativitet – CRE8® the Future. I år håller Jernkontoret anmälningslänkarna öppna hela sommaren. En annan nyhet är att det i år även går att anmäla sig individuellt. Tävlingen hålls den 13 november och de tre bästa lagen delar på Framtidsstipendiet om sammanlagt 400 000 kronor.