Ny ledning och ny styrelse på Interlan

Markus Wengelin, en av grundarna, kliver upp som VD från att tidigare ha varit marknadschef. Dessutom har man rekryterat en extern styrelseordförande, Patrik Falk, tidigare vice President för Sandvik IT Services och därefter Quality Director Swedavia, som blir ny styrelseordförande. Han ser mycket positivt på företagets framtid.

Interlans styrelse. Från vänster: Jens Aspers, Ola Tällberg, Markus Wengelin (VD), Patrik Falk (Ordf), Andreas Wirén och Tobbe Eklöv. Foto: Jamback Media AB

Interlan tar hand om företagens digitala revolution.

I år fyller IT-företaget Interlan tjugo år och samtidigt expanderar verksamheten kraftigt. - Nu kan vi hjälpa ännu fler företag med den digitala revolutionen, berättar företagets VD Markus Wengelin.

Sedan starten år 1997 har Interlan i Gävle och Bollnäs hjälpt företag och organisationer i både privat och offentlig sektor med kvalificerade tjänster inom IT. - Vi ändrar vårt fokus nu från mer klassiska leveranser av teknik till att leverera moderna, skalbara och verksamhetsnära IT-stöd. Vi vill hjälpa våra kunder att göra bättre affärer genom konkurrensfördelar via IT, fortsätter Markus.

Molntjänster av olika slag är ett mycket efterfrågat verktyg hos Interlans kunder. Genom regeringens nya bredbandsstrategi som innebär att alla företag och privatpersoner på landsbygden ska ha tillgång till snabb uppkoppling före år 2024 skapas goda förutsättningar för det mobila kontoret. - En effekt av detta är att företag inte längre kommer att ha behov av en egen IT-avdelning och därmed inte lika stort personalbehov, säger Markus.

Interlan erbjuder kunderna att ta över deras IT-enheter. På så vis får företagen en mer modern IT-miljö baserad på molntjänster. Genom att göra arbetsplatserna mer moderna med den senaste tekniken och mobila enheter kan också våra kunder attrahera de duktigaste 90-talisterna på arbetsmarknaden. - Efterfrågan på våra tjänster har ökat kraftigt och under året kommer vi att expandera med 5 - 10 medarbetare. Från klassiska IT-konsulter till mer moderna verksamhetskonsulter som hjälper Interlans kunder att utveckla affärerna med hjälp av dagens teknik.

Tidigare var det en utmaning att locka talanger till kontoren. Men synen på att bo mer naturnära har förändrats. Många yngre uppskattar förutsättningarna för en skön livsstil och dessutom får du ditt drömhus till en lägre prislapp än i exempelvis storStockholm - Vi ser med tillförsikt på framtiden. Nu börjar det verkliga digitala äventyret, avslutar Markus.

Fakta Interlan. Startade år 1997. Ägare: Torbjörn Eklöv, Jens Aspers, Ola Tällberg, Anders Wirén, Markus Wengelin. VD: Markus Wengelin. Styrelseordförande: Patrik Falk. Omsättning år 2016: 37 miljoner kronor. Kontor i Gävle och Bollnäs. Mindre kontor i Östersund och Örnsköldsvik.

För mer information kontakta Markus Wengelin VD, Interlan AB Mobil: 0278-520 521 E-post: markus.wengelin@interlan.se https://www.interlan.se/

Markus Wengelin VD, Interlan AB
Mobil: 0278-520 521
E-post: markus.wengelin@interlan.se

Bilder

Interlan
N Kungsgatan 5
803 20 GÄVLE

Om Interlan
Vår vision och mission är att ge våra kunder en bättre arbetsdag!

För oss innebär en bättre arbetsdag bland annat en trygg, säker och funktionell IT-miljö. Det innebär även hög tillgänglighet, förståelse för er verksamhet, trevligt bemötande, enkla och tydliga rutiner och proaktiva möten.

Vad innebär en bättre arbetsdag för er?

Interlan är ett IT-konsultföretag med 30 medarbetare. Företaget har sitt säte och huvudkontor i Gävle med filialkontor i Bollnäs och Örnsköldsvik. Interlan tillhandahåller kvalificerade konsulttjänster inom IT såsom klient och serverlösningar, kommunikation, säkerhet, mobilitet, utveckling och internettjänster. Våra ledord är kompetens, kvalitet, närhet och personlig kontakt

Följ Interlan

Abonnera på våra pressmeddelanden.