Ny marknadschef på Nobina Care

Nu står det klart att det blir Jana Odinsman som blir ny marknadschef för Nobina Care och tillika Samtrans Omsorgsresor. Hon efterträder Eric Steijer som blir affärschef på Nobina Mobility.

Jana Odinsman blir ny marknadschef för Nobina Care och Samtrans Omsorgsresor

Jana Odinsman började som Director of Finance & Business Development på Samtrans 2020 och har sedan dess haft en betydande roll i Samtrans tillväxt- och utvecklingsresa mot nya mobila omsorgstjänster.

I den nya rollen som marknadschef får hon nu ett helhetsansvar för bolagets varumärke, anbudsarbete och affärsutveckling. Nytt blir också att verksamhets- och affärsutveckling kommer att flyttas över till marknadsavdelningen. Med sig in i sitt nya team tar hon Emma Fuxin och Daniel Sandfeldt, som tidigare arbetat med projektledning och verksamhetsutveckling på Samtrans.

- Det känns otroligt kul att Jana blir Samtrans nya marknadschef. Hon är en handlingskraftig ledare som gång på gång har visat på stor förmåga att utveckla både vår verksamhet och kollegor. Vi vill driva utvecklingen i vår bransch och jag är övertygad om att Jana har förmågan att fortsatt positionera Samtrans och Nobina Care som viktig samhällsaktör inom mobil omsorg, säger Tomas Hansson, Vd på Samtrans och Nobina Care.

- Det ska bli väldigt spännande att ta mig an rollen som marknadschef för Nobina Care. Jag är stolt över att få arbeta på ett innovativt bolag som stöttar samhället när det behövs som mest. Under pandemin har vi på Samtrans drivit en omfattande förändringsresa där vi förutom att ha etablerat oss på nya marknader inom omsorg så som nationell provtagning av covid 19, även förstärkt vår position genom strategiska bolagsförvärv och konkurrenskraftiga anbud, säger Jana Odinsman.

Jana fortsätter;

- Jag ser verkligen fram emot att tillsammans med engagerade kollegor fortsätta leda tillväxtresan och utveckla Nobina Cares nationella position som en viktig kvalitetsaktör och leverantör åt samhället. Vi kommer att verka för en utveckling där större fokus läggs på kvalitet snarare än lägsta pris för att säkerställa nöjda brukare och uppdragsgivare.

Jana kommer att fortsatt vara en del av Samtrans ledningsgrupp även i sin nya roll och tar även plats i styrelserna för Göteborgs buss och Telepass.

Lisa YdlingerPress- och kommunikationsansvarig på Samtrans

Tel:08-52250045

Jana Odinsman blir ny marknadschef för Nobina Care och Samtrans Omsorgsresor

Samtrans lanserar en app för resor med rullstolstaxi18.5.2022 07:03:25 CEST | Pressmeddelande

Idag lanserar Samtrans Omsorgsresor, som första privata aktör i branschen en app för bokning av rullstolstaxi i Region Stockholm. Genom att erbjuda enkla möjligheter att planera, boka och följa sin resa tar Samtrans ett steg framåt för att förenkla vardagen för fler människor. Användarna ges också möjlighet att betygsätta sin resa, vilket ger incitament för att stärka kvalitén på rullstolstaxi som färdmedel.

Samtrans inför unik kvalitetsbonus26.4.2022 08:00:00 CEST | Pressmeddelande

Ett nytt bonussystem ska utveckla och stärka kvaliteten inom rullstolstaxi, omsorgsresor och skolskjuts i Stockholms län. De åkerier som lever upp till Samtrans kvalitetsmål kommer att premieras ekonomiskt. Samtrans kvalitetsbonus är det första i sitt slag inom branschen och syftar till att uppmuntra och stimulera duktiga förare i en tuff bransch. Under ett år avsätts två miljoner kronor att fördela till de åkerier som når målen. Samtidigt uppmanas åkerierna att använda bonusen som en morot för de förare som varje dag gör ett bra jobb, genom bonusutbetalningar eller positiva aktiviteter som belöning för goda insatser.

Idag avslutar Folkhälsomyndigheten uppdrag om självtestning av covid-1931.3.2022 10:37:33 CEST | Pressmeddelande

Under närmare två års tid har Samtrans bistått 13 regioner med provtagningskapacitet, bemannat mer än 230 teststationer utspridda över hela landet, utfört 4 miljoner covid-19-tester och packat 3,6 miljoner provtagningskit. Samtidigt har Samtrans provtagningsverksamhet sysselsatt över 1 000 personer. Idag avslutas uppdraget från Folkhälsomyndigheten om nationell storskalig testning. Samtrans har fortsatt beredskapskapacitet redo att sätta in vid samhällets utmaningar och behov.

Göteborgs buss ska köra Flexlinjen- med hundra procent elfordon24.3.2022 08:00:00 CET | Pressmeddelande

Västtrafik som ansvarar för kollektivtrafiken i Västra Götalandsregionen har på uppdrag av Göteborgs Stad och Mölndals stad genomfört upphandling av flexlinjetrafiken. Nu står det klart att det blir Göteborgs buss som tilldelas uppdraget på Hisingen och Angered i Göteborgs Stad med trafikstart i juni 2023. Nytt för avtalet är att trafiken kommer att köras med hundra procent elfordon.