Nobina Care

Ny marknadschef på Nobina Care

Nu står det klart att det blir Jana Odinsman som blir ny marknadschef för Nobina Care och tillika Samtrans Omsorgsresor. Hon efterträder Eric Steijer som blir affärschef på Nobina Mobility.
Jana Odinsman blir ny marknadschef för Nobina Care och Samtrans Omsorgsresor

Jana Odinsman började som Director of Finance & Business Development på Samtrans 2020 och har sedan dess haft en betydande roll i Samtrans tillväxt- och utvecklingsresa mot nya mobila omsorgstjänster.

I den nya rollen som marknadschef får hon nu ett helhetsansvar för bolagets varumärke, anbudsarbete och affärsutveckling. Nytt blir också att verksamhets- och affärsutveckling kommer att flyttas över till marknadsavdelningen. Med sig in i sitt nya team tar hon Emma Fuxin och Daniel Sandfeldt, som tidigare arbetat med projektledning och verksamhetsutveckling på Samtrans.

- Det känns otroligt kul att Jana blir Samtrans nya marknadschef. Hon är en handlingskraftig ledare som gång på gång har visat på stor förmåga att utveckla både vår verksamhet och kollegor. Vi vill driva utvecklingen i vår bransch och jag är övertygad om att Jana har förmågan att fortsatt positionera Samtrans och Nobina Care som viktig samhällsaktör inom mobil omsorg, säger Tomas Hansson, Vd på Samtrans och Nobina Care.

- Det ska bli väldigt spännande att ta mig an rollen som marknadschef för Nobina Care. Jag är stolt över att få arbeta på ett innovativt bolag som stöttar samhället när det behövs som mest. Under pandemin har vi på Samtrans drivit en omfattande förändringsresa där vi förutom att ha etablerat oss på nya marknader inom omsorg så som nationell provtagning av covid 19, även förstärkt vår position genom strategiska bolagsförvärv och konkurrenskraftiga anbud, säger Jana Odinsman.

Jana fortsätter;

- Jag ser verkligen fram emot att tillsammans med engagerade kollegor fortsätta leda tillväxtresan och utveckla Nobina Cares nationella position som en viktig kvalitetsaktör och leverantör åt samhället. Vi kommer att verka för en utveckling där större fokus läggs på kvalitet snarare än lägsta pris för att säkerställa nöjda brukare och uppdragsgivare.

Jana kommer att fortsatt vara en del av Samtrans ledningsgrupp även i sin nya roll och tar även plats i styrelserna för Göteborgs buss och Telepass.

Lisa YdlingerPress- och kommunikationsansvarig på Samtrans

Tel:08-52250045

Jana Odinsman blir ny marknadschef för Nobina Care och Samtrans Omsorgsresor

Nobina Care
Armégatan 38

Till pressjour: 08-52250045https://www.nobina.se

Nobina Care är en del av Nobina-koncernen. Med 13 000 medarbetare i fyra länder är vi Nordens största företag inom kollektivtrafiken.
Nobina Care är marknadsledande inom särskilda persontransporter. Genom att uteslutande arbeta med upphandlad trafik vill vi finnas till för människor som av olika anledningar inte har möjlighet att resa på annat sätt. Vi brinner för ett samhälle där alla kan röra sig fritt, oavsett förutsättningar eller behov. Tillsammans med våra resenärer och uppdragsgivare är vi stora nog att göra skillnad, på riktigt.
Vi är verksamma i både Sverige och Danmark under varumärkena Samtrans Omsorgsresor, Telepass, Göteborgs Buss och Örslev.

Följ Nobina Care

Senaste pressmeddelandena från Nobina Care

Nobina Care hyllar omsorgsförarna på Bussförarens Dag18.3.2024 09:16:28 CET | Pressmeddelande

Varje dag bidrar omsorgsförare runt om i landet till ett inkluderande samhälle genom att göra det möjligt för människor att resa till skolan, arbetet, fritidsaktiviteter, dagliga verksamheter och sjukvård. Idag, den 18 mars är det Bussförarens Dag. Som en del av Nobina vill vi på Nobina Care uppmärksamma våra 1500 omsorgsförare, som varje år utför cirka 3,5 miljoner personresor och som spelar en viktig roll för resenärernas rätt att delta i samhället på lika villkor.