Ny möjlighet att se online eventet Tomten & Bocken

Showen Tomten & Bocken skulle livesändas på kvällen onsdag 16 december, men på grund av tekniska problem utanför vår kontroll så gick tyvärr inte sändningen att genomföra. Alla som köpt biljett har eller blir inom kort informerade via mejl och ges möjlighet att se showen hela helgen, från fredag 18 december kl.15.00 till söndag 20 december kl.23.00.

- Det har varit viktigt för oss att hitta en lösning så att alla som har köpt biljett får möjlighet att se showen eller erhålla pengarna tillbaka. Jag vill också rikta ett stort tack till er alla för visad förståelse, säger Danny Theis på streamingplattformen Gigset.

- Efter att showen inte kunde sändas som planerat, har fokus varit på att fullfölja uppdraget mot kunderna och leverera en trygg och säker sändning, utan yttre påverkan och/eller tekniksabotage, säger Mattias Rosberg på ansvarig teknikleverantör Adeprimo.

- Det känns fint att vi nu kan ge biljettköparna möjligheten att se showen valfri tid under hela helgen och att äntligen få njuta av julshowen, säger Mikael Gordon-Solfors, Producent på 2Entertain

Kontaktuppgifter

Presskontakt Adeprimo: Mattias Rosberg, mattias.rosberg@adeprimo.se, 076-771 58 01

Presskontakt Gigset: Danny Theis, danny@gigset.io, 070-290 82 02

Presskontakt 2Entertain: Sofia Ekskog, sofia.ekskog@2entertain.com, 070-327 66 08

Första Långgatan 3

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Skandinavien.Koncernen är listad på Nasdaq Stockholm, Main Market, och omsätter knappt en miljard kronor. I de olika verksamheterna inom Moment Group skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år och koncernen har fler än 500 medarbetare. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Oslo, Falkenberg och Växjö

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, Intiman, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, STAR Bowling, Tickster, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

BILJETTRUSNING TILL ONLINE-EVENTET ”TOMTEN & BOCKEN” 16 december14.12.2020 10:09:54 CETPressmeddelande

I förra veckan släpptes biljetter till online-eventet ”Tomten & Bocken – En slags julshow” med Måns Zelmerlöw och Per Andersson. Biljettrycket har varit enormt och sticker ut i antalet i jämförelse med andra aktuella nordiska livestreamade event. Med nya tekniska möjligheter och underhållning i världsklass kommer online-eventet bli något utöver det vanliga. Showen sänds exklusivt på ShowticTV onsdag den 16 december kl 19:45.

DEN HYLLADE JULSHOWEN ”TOMTEN&BOCKEN” SÄNDS ONLINE – EN UNIK KVÄLL DEN 16 DECEMBER LIVE TILLSAMMANS MED MÅNS ZELMERLÖW & PER ANDERSSON!30.11.2020 09:33:50 CETPressmeddelande

Måns Zelmerlöw och Per Andersson har gjort succé med showen ”Tomten & Bocken - En slags julshow” på Hamburger Börs i Stockholm. Exceptionella tider kräver exceptionell kreativitet och så föddes idén till den unika julshowen. Nu när showen inte längre kan spelas på Hamburger Börs, så ges istället fler möjligheten att uppleva showen via ett unikt online-event den 16 december. Biljetterna släpps idag 30 november kl. 10.00!

Öppet brev no. 2: UPPLEVELSEBRANSCHEN NÄRMAR SIG MED STORMSTEG EN TOTAL KOLLAPS, REGERINGEN MÅSTE GÅ FRÅN ORD TILL HANDLING - NU!21.9.2020 15:13:36 CESTPressmeddelande

För en månad sedan gick vi ut med ett öppet brev till regeringen som plockades upp av media och spreds i sociala kanaler. Därefter har vi intervjuats om branschens tuffa läge i Nyhetsmorgon i TV4 och en rad olika tidningar samt diskuterat frågan i möten med politiker på riksdagsnivå, med kansliråd på kulturdepartementet och med ordförande i kulturutskottet. De har alla visat ett stort intresse och ställt många frågor för att verkligen förstå branschen och det behov av tidsramar, tydlighet i restriktioner och tillräckliga stödpaket som vi alla desperat efterfrågar. Vi uppskattar dessa dialoger och finns självklart tillgängliga för en fortsättning – men för en hel närings överlevnad krävs handling – och det måste ske NU!