Ny musikfestival checkar in på hotell i sommar!

När hotellen stod tomma och konserter ställdes in tog eventbyrån Revolve saken i egna händer. Tillsammans med Timo Räisänen och Clarion Hotel Post anordnades en helt ny sorts musikupplevelse i Göteborg. Kvällen blev en succé och nu är de tillbaka med ett nytt, större koncept – en hel hotellfestival.

I sommar är det premiär för The Hotel Festival, en helt ny sorts upplevelse för musikälskare. Efter vårens succékonsert med Timo Räisänen tar arrangörerna det nu till en ny nivå. Under 22–23 augusti kommer nämligen en fullfjädrad festival med populära artister äga rum på tre olika hotell i centrala Göteborg – Clarion Hotel Post, Elite Park Avenue Hotel och Radisson Blu Scandinavia. För att följa Folkhälsomyndighetens riktlinjer om social distansering kommer gästerna kunna streama konserterna live på sina hotellrum. Där kan de även önska låtar från artisterna och chatta med andra festivalbesökare. Dessutom kommer några lyckligt utvalda gäster få besök av olika artister och bli inbjudna till att medverka på spelningarna.

Det blev en riktigt lyckad premiär här på Clarion Post och det var ett helt nytt koncept som skapades. Vi ser fram emot att växla upp upplevelsen ytterligare ihop med Revolve och fler göteborgshotell och bjuda gästerna på något alldeles speciellt. I dessa tider är det roligt att kunna vara med i nya kreativa lösningar och koncept och tillsammans bidra till att människor ändå kan mötas och njuta musik i nya former när de ordinarie festivalerna uteblir, säger Lisa Callert, Sälj och marknadschef på Clarion Hotel Post.

Alla tre hotell kommer ha varsin huvudartist, en resident, som backas upp av artister inom sin genre. De kommer spela en stor roll genom hela festivalupplevelsen och influera temat på just sitt hotell.

Konserten med Timo var lite av ett experiment, för att vara ärlig. Men det blev så lyckat att vi nu tar det ett steg längre och ger göteborgarna något att verkligen se fram emot i sommar. Samtidigt känns det bra att vi kan stötta lokala företag på ett ansvarsfullt sätt, säger Daniel Jonzon, på eventbyrån Revolve.

Var: Clarion Hotel Post, Elite Park Avenue Hotel och Radisson Blu Scandinavia
När: 22–23 augusti
Hur: Vilka artister som kommer uppträda uppdateras löpande på festivalens hemsida. För mer information och bokning: TheHotelFestival.se

Revolve
Göteborgsbaserade Revolve är en Live Communication-byrå som sammankopplar människor och varumärken genom spektakulära events över hela världen.
Revolve ingår tillsammans med Rubrik, Stark Film, Start Communication, Understandit, VEKST, Create och More PR i More Alliance, som startade 2006.

Daniel Jonzon
Grundare av Revolve
Daniel.Jonzon@revolveconcept.com
0708  39 47 42

Moderna designhotellet Clarion Hotel Post ligger mitt i Göteborg i det gamla Posthuset. Hotellet är perfekt för både konferenser och Göteborgweekends. År 2019 utsågs Clarion Hotel Post till Sveriges bästa hotell och år 2020 utsågs hotellet till Sveriges bästa konferenshotell på Grand Travel Awards.

Hotellkonserter – nytt koncept med premiär på Valborg21.4.2020 12:00:00 CESTPressmeddelande

Tomma hotell och inställda konserter. Då fick Clarion Hotel Post och eventbyrån Revolve idén att lansera ett nytt koncept – hotellkonserter! På Valborgsmässoafton är det premiär och på scen i en studio på Clarion Hotel Post i Göteborg står Timo Räisänen. Från hotellrummen följer gästerna konserten live. De chattar och önskar låtar och några utvalda kommer höra en knackning på dörren och bjudas in till att följa konserten på plats.

Restaurang VRÅ nomineras i kategorin Kockarnas Kock, Kockarnas Krog och Sommelierernas Sommelier 20196.12.2019 12:34:36 CETPressmeddelande

I veckan släppte Restaurangvärlden de nominerade i Svenska Gastronomipriset 2019 som är en hyllning till restaurangvärldens största stjärnor. Drygt 100 kockar i hela Sverige har röstat fram de kockar och krogar som de anser vara bäst. Bland dessa utvalda stjärnor hittar vi Göteborgsprofilen Sofia B Olsson tillsammans med restaurangens sommelier Avelino Montes.