Svenska Teknik&Designföretagen

Ny ordförande i Svenska Teknik&Designföretagens styrelse

Mikael Vatn, Senior Vice President på Etteplan blir ny ordförande i Svenska Teknik&Designföretagens styrelse. Dessutom tillkommer Per Hedebäck, koncernchef och vd Projektengagemang och Charlotte Bergman, vd ELU Konsult som nya ledamöter i styrelsen.

Mikael Vatn, Senior Vice President,  Etteplan, Charlotte Bergman, vd ELU Konsult, Per Hedebäck, koncernchef och vd Projektengagemang.
Mikael Vatn, Senior Vice President, Etteplan, Charlotte Bergman, vd ELU Konsult, Per Hedebäck, koncernchef och vd Projektengagemang.

- Svenska Teknik&Designföretagens arbete för att stärka förutsättningarna för företagen att verka och utvecklas blir allt viktigare. Idag företräder Svenska Teknik&Designföretagen drygt 700 medlemsföretag som i sin tur har ca 35 000 medarbetare som alla har en mycket viktig roll inom svensk samhällsbyggnad och industri. Jag ser fram emot att leda styrelsen och kansliet i detta arbete under det kommande året, säger Mikael Vatn, Senior Vice President på Etteplan och nyvald ordförande för Svenska Teknik & Designföretagen.

Under årsstämman fastställdes även nya stadgar, Svenska Teknik&Designföretagen bildar förbund inom Almega och Svenskt Näringsliv den 1 januari 2019. Det kommer vara stort fokus på förbundsbildningen framåt.

- Tillsammans med den nya styrelsen och genom den förbundsbildning vi nu lagt grunden för kommer vi att ytterligare kunna stärka synligheten och inflytandet för landets arkitekt- och ingenjörsföretag. Arbetet med att stärka profilen kommer att intensifieras under 2019, säger Magnus Höij, vd för Svenska Teknik&Designföretagen.

Den nya styrelsen för Svenska Teknik&Designföretagen är;

Ordförande Mikael Vatn, Etteplan Sweden AB,
Charlotte Bergman, ELU Konsult AB,
Jan Mattsson, Sweco Architects AB,
Johan Dozzi, Tyréns AB,
Ljot Strömseng, Norconsult AB,
Magnus Meyer, WSP Sverige AB,
Niklas Sörensen, Ramböll Sverige AB,
Per Hedebäck, Projektengagemang AB,
Ulla Bergström, White Arkitekter AB,

Svenska Teknik&Designföretagen

08-762 67 00https://www.std.se/

Svenska Teknik&Designföretagen är en bransch- och arbetsgivarorganisation som representerar innovativa företag inom den kunskapsintensiva tjänstesektorn. Vårt uppdrag är att skapa förutsättningar för en världsledande arkitekt- och ingenjörsbransch. Det gör vi dels genom opinionsbildning, dels genom att erbjuda medlemsservice.

Följ Svenska Teknik&Designföretagen

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Senaste pressmeddelandena från Svenska Teknik&Designföretagen

Teknikkonsultbranschen i Sverige har starkast tillväxt i Europa4.6.2018 07:52Pressmeddelande

Den europeiska organisationen för teknikkonsulter (EFCA, European Federation of Consulting Engineering Associations) presenterar sin konjunkturbarometer för våren 2018; EFCA Barometern. Den visar att utvecklingen i Europa varit fortsatt god och att de flesta marknader nu är stabila eller starka. Endast tre länder rapporterar om svag eller mycket svag marknad; Spanien, Rumänien och Grekland. Sverige fortsätter att vara en av de ledande marknaderna i Europa.