Ny populär stjärna på Sälens restauranghimmel: app-restaurangen Pinchos

I december etablerades restaurangen Pinchos i norra Europas största alpina skidområde SkiStar Sälen. Belägen mitt bland skidbackar, liftsystem och stugbyar blev Pinchos i Sälen snabbt en favorit och är nu den tredje största av Pinchos restauranger i Sverige sett till antalet gäster.

I hjärtat av  Sälfjällstorget, Lindvallen - Sälen, finns nya populära Pinchos.
I hjärtat av Sälfjällstorget, Lindvallen - Sälen, finns nya populära Pinchos.

- Pinchos är beläget mitt på Sälfjällstorget i Lindvallen där ett flertal restauranger och butiker finns tillsammans med ett varierat utbud av boenden, där en stor del är nybyggt. Sälfjällstorget står i centrum under påsken och får besök av några utav Sveriges mest folkkära artister som Robert Wells, Molly Sandén och Chris Kläfford, säger SkiStar Sälens destinationschef Jonas Bauer.

I SkiStar Sälens skidområden finns fler än 50 restauranger och caféer. Allt från enklare, prisvärda och barnvänliga bufféer, klassiska fjällmenyer med våffla och gulasch, till exklusiva à la carte-restauranger för de kräsna.

- Jättekul att vi har fått en bra start i Sälen. Vi är glada och ödmjuka över att så många vill besöka oss. Sälen är en väldigt speciell enhet belägen i ett turistområde, vilket gör att vi inte riktigt kan sätta den i relation till någon annan enhet i kedjan. Vi har helt klart fått ett mycket varmt välkomnande! säger Caisa Lintunen som är Brand Manager på Pinchos Sverige.

Om Sälfjällstorget, Lindvallen:

Flertalet liftar, rullband, barnområde och upplysta nedfarter med olika svårighetsgrader. Liftsystem som är sammanknutet med Lindvallen och Högfjället. Servicefaciliteter som skidskola, skiduthyrning, grillplats, toaletter, värmestuga och parkeringsgarage. Allt från hotell till lägenheter och stora stugor där en stor del är nybyggt. Nytt för i år är bland annat Fågelboets nya stuga på 600 kvadratmeter med 21 sovrum och hela 44 bäddar, samt Torglägenheterna och stugor på Olarsängen. En mängd restauranger som Pinchos, Harrys, Winter, Viktors, Olarsgården, Sälenstugan Original, Fågelboet och Pizzeria Pinocchio. Shopping hos SkiStarshop Concept Store, Kaisers skidbod och Volvo showroom. Under vintern finns även en skridskobana med möjlighet att hyra utrustning.

Om Pinchos:

Pinchos är den moderna app-restaurangen med möjlighet att göra allt från beställning till betalning via mobilen i en lekfull atmosfär. Hållbarhetstänket präglar restaurangerna med medvetet utvalda råvaror och leverantörsval. Färgsprakande och prisvärt utbud med sharing-koncept som passar både barnfamiljen liksom den partyglada, oavsett preferenser och tycke – det finns något för alla smaker.

I hjärtat av  Sälfjällstorget, Lindvallen - Sälen, finns nya populära Pinchos.
I hjärtat av Sälfjällstorget, Lindvallen - Sälen, finns nya populära Pinchos.
Mitt på torget finns nya Pinchos.

Attraktiv arbetsgivare för unga åker ut på rekryteringsturné19.8.2019 14:15:28 CESTPressmeddelande

Det är populärt att söka jobb i svenska och norska fjällvärlden och just nu pågår rekryteringen av vinterns nya medarbetare. Nytt för i år är att söka vinterns nya medarbetare genom att besöka utvalda städer. Det är Karlstad, Göteborg, Helsingborg, Linköping, Stockholm, Gävle och Östersund som får besök av SkiStars rekryterare. Reseföretaget SkiStar har gett över 11 000 unga mellan 18 – 24 år arbete de senaste 10 åren och får varje år in tusentals nya ansökningar.

Nu lanserar SAS flyglinjer från Danmark och England till den nya flygplatsen mellan Sälen och Trysil12.8.2019 09:15:02 CESTPressmeddelande

SAS satsar på Sveriges och Norges största skidorter Sälen och Trysil genom att redan från start i december, när nya flygplatsen invigs, lansera tre flyglinjer. Den 28 december landar de första engelsmännen på nya Scandinavian Mountains Airport och redan dagen efter anländer danskar från både Köpenhamn och Ålborg. Både den danska och engelska marknaden är viktiga och har växande positiva trender.

Nu lanceres direkte fly fra København og Aalborg med SAS til Sälen og Trysil12.8.2019 09:13:26 CESTPressmeddelande

Nu bliver det både nemmere og hurtigere at komme til Sveriges og Norges største skisportssteder, Sälen og Trysil, med direkte fly fra København og Aalborg. Adgangen til skiløb i de to lande bliver blandt de bedste i verden med blot 10 minutters transporttid til Sälens nærmest beliggende skiområde Hundfjället, og blot 40 minutter til Trysil fra den nye lufthavn Scandinavian Mountains Airport.