Ny populär stjärna på Sälens restauranghimmel: app-restaurangen Pinchos

I december etablerades restaurangen Pinchos i norra Europas största alpina skidområde SkiStar Sälen. Belägen mitt bland skidbackar, liftsystem och stugbyar blev Pinchos i Sälen snabbt en favorit och är nu den tredje största av Pinchos restauranger i Sverige sett till antalet gäster.

I hjärtat av  Sälfjällstorget, Lindvallen - Sälen, finns nya populära Pinchos.
I hjärtat av Sälfjällstorget, Lindvallen - Sälen, finns nya populära Pinchos.

- Pinchos är beläget mitt på Sälfjällstorget i Lindvallen där ett flertal restauranger och butiker finns tillsammans med ett varierat utbud av boenden, där en stor del är nybyggt. Sälfjällstorget står i centrum under påsken och får besök av några utav Sveriges mest folkkära artister som Robert Wells, Molly Sandén och Chris Kläfford, säger SkiStar Sälens destinationschef Jonas Bauer.

I SkiStar Sälens skidområden finns fler än 50 restauranger och caféer. Allt från enklare, prisvärda och barnvänliga bufféer, klassiska fjällmenyer med våffla och gulasch, till exklusiva à la carte-restauranger för de kräsna.

- Jättekul att vi har fått en bra start i Sälen. Vi är glada och ödmjuka över att så många vill besöka oss. Sälen är en väldigt speciell enhet belägen i ett turistområde, vilket gör att vi inte riktigt kan sätta den i relation till någon annan enhet i kedjan. Vi har helt klart fått ett mycket varmt välkomnande! säger Caisa Lintunen som är Brand Manager på Pinchos Sverige.

Om Sälfjällstorget, Lindvallen:

Flertalet liftar, rullband, barnområde och upplysta nedfarter med olika svårighetsgrader. Liftsystem som är sammanknutet med Lindvallen och Högfjället. Servicefaciliteter som skidskola, skiduthyrning, grillplats, toaletter, värmestuga och parkeringsgarage. Allt från hotell till lägenheter och stora stugor där en stor del är nybyggt. Nytt för i år är bland annat Fågelboets nya stuga på 600 kvadratmeter med 21 sovrum och hela 44 bäddar, samt Torglägenheterna och stugor på Olarsängen. En mängd restauranger som Pinchos, Harrys, Winter, Viktors, Olarsgården, Sälenstugan Original, Fågelboet och Pizzeria Pinocchio. Shopping hos SkiStarshop Concept Store, Kaisers skidbod och Volvo showroom. Under vintern finns även en skridskobana med möjlighet att hyra utrustning.

Om Pinchos:

Pinchos är den moderna app-restaurangen med möjlighet att göra allt från beställning till betalning via mobilen i en lekfull atmosfär. Hållbarhetstänket präglar restaurangerna med medvetet utvalda råvaror och leverantörsval. Färgsprakande och prisvärt utbud med sharing-koncept som passar både barnfamiljen liksom den partyglada, oavsett preferenser och tycke – det finns något för alla smaker.

I hjärtat av  Sälfjällstorget, Lindvallen - Sälen, finns nya populära Pinchos.
I hjärtat av Sälfjällstorget, Lindvallen - Sälen, finns nya populära Pinchos.
Mitt på torget finns nya Pinchos.

Närmare till Sälen och Trysil med flyg från fem svenska städer i vinter22.5.2019 07:08:43 CESTPressmeddelande

Nu blir det både enklare och snabbare att nå Sveriges och Norges största skidorter, Sälen och Trysil, med BRA-flyg från Stockholm, Göteborg, Malmö, Ängelholm och Växjö. Accessen till skidåkning i två länder blir en av världens bästa med endast 10 minuter transfertid till Sälens närmast belägna skidområde - Hundfjället och bara 40 minuter till Trysil från den nya flygplatsen Scandinavian Mountains Airport.

Äggstra bra påskväder i fjällen11.4.2019 06:50:00 CESTPressmeddelande

Alla väderprognoser visar att vädret kommer vara på topp under påsken i fjälltrakterna. Den senaste tidens påfyllning av vårsnö och kalla nätter har gjort att skidåkningen under den sena påsken har ovanligt fina förutsättningar. Snödjupet på SkiStars Skandinaviska skidorter visar på mellan 85-115 cm och det ackumulerade snödjupet under säsongen är i närheten av förra årets exceptionella mängder i Sälen, Vemdalen och Åre.

SkiStar Winter Games Sälen – vinterns stora skidfest fortsätter utvecklas med landslagsstjärnorna5.4.2019 08:56:03 CESTPressmeddelande

SkiStar Winter Games i Sälen som i år kickstartar tisdag 9 april med svenska mästerskapet i storslalom är för många i svenska skidvärlden den absoluta höjdpunkten på säsongen. Här möts blivande stjärnor och dagens elit med de svenska landslagsåkarna som självklart deltar. Det ständigt växande evenemanget utökas nu med två nyheter, en lagparallell-tävling där landslagsåkare deltar, och utomhus-afterski som avslutar vinterns stora skidfest.

Säsongsavslutningen i Åre utökas med ännu fler boenden och Åre Sessions-artister2.4.2019 10:22:24 CESTPressmeddelande

Med mindre än en månad kvar och för tredje året i rad lockar säsongsavslutningen Åre Winter Finale 25-28 april ännu fler stora artister genom Åre Sessions. Tunga namn som Timbuktu & Damn!, Ceasars, Sarah Klang, Little Simz, Seinabo Sey och Fricky är klara sedan tidigare, nu får de sällskap av nio akter till och fastställer lineupen för festivalens tredje upplaga. Centrala Åre har varit nästintill fullbokat 2017 och 2018, nu öppnas det upp för fler boenden att boka och mer skidåkning under avslutningshelgen.

SkiStar bygger världens längsta gondol mellan Sälen och Trysil1.4.2019 07:05:00 CESTPressmeddelande

Med cirka en månad kvar av skidsäsongen släpper SkiStar en av sina stora nyheter för vintersäsongen 19/20: Norges och Sveriges största skidorter, Trysil och Sälen, kommer att bindas samman med en 45 km lång, världsunik gondolbana och bilda SkiStar Trysil Sälen Resort. Gondolliften sträcker sig över två länder och är en del av utvecklingen kring Scandinavian Mountains Airport som invigs i december 2019. Flygplatsen ligger mindre än 10 minuter från Hundfjället i Sälen och 40 minuter från Trysil.