Ny revy med komikeressen Annika Andersson och Claes Månsson till Lisebergsteatern i höst

2Entertain - part of 2E Group

Höstens stora komedisatsning på Lisebergsteatern är ”#Revyn 2.0” med Annika Andersson & Claes Månsson. Tillsammans med karaktärsproffsen Ola Forssmed, Jessica Heribertsson, Mikael Riesebeck och liveorkester kommer de bjuda på en helt nyskriven föreställning med galna sketcher, humoristiska musiknummer och ett och annat danssteg. Premiär den 22 september. Officiellt biljettsläpp 14 april.

Höstens stora revysatsning ”#Revyn 2.0” är en nyskriven föreställning med manus av #Revyensemblen själva samt ett antal gästmanusförfattare, i regi av Klas Wiljegård. Annika Andersson som både skriver manus och spelar är peppad inför hösten.

- Jag och Claes gjorde ju #Revyn för två år sedan och hade så himla skoj ihop. Nu är vi dessutom med och skriver texter, vilket känns extra kul, berättar Annika Andersson.

Lisebergsteatern är en scen med lång revyhistoria. Här har Tomas von Brömssen, Sten-Åke Cederhök och Hagge Geigert m.fl. underhållit genom åren. Nu blir det åter revy på teatern, i modernare version, med bland andra Lorryprofilen Claes Månsson.

- Revy är absolut den ultimata underhållningsformen, med sin mix av komik, musik och dans, säger Claes Månsson. Här får man verkligen kasta sig ut. Det är inte så uppstyrt som i andra underhållningsformer och det enda målet man har är att få folk att skratta, fortsätter Månsson.

Föreställningen spelas på Lisebergsteatern under hela hösten, fram t.o.m. den 11 december. Premiär 22 september. Biljetterna släpps till allmänheten den 14 april.

I rollerna: Annika Andersson, Claes Månsson, Ola Forssmed, Jessica Heribertsson, Mikael Riesebeck samt liveorkester.

Regi: Klas Wiljergård
Producent: Christoffer Bendixen
Scenograf: Fredrik Dillberg
Manus: #Revyn-ensemblen samt gästmanusförfattare
Presenteras av: 2Entertain

Biljettinfo:
Biljetterna säljs via www.showtic.se och www.liseberg.se

För mer information kontakta:

Presskontakt:Rickard Werecki, 0707-17 80 08, pr@werecki.com

2E Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Skandinavien. Inom koncernen skapas underhållning och möten för fler än 1,8 miljoner gäster varje år – såväl privatpersoner som företagskunder.

Inom affärsområde Live Entertainment producerar 2E Group teater, musikal, show och konsert, förmedlar artistbokningar och skapar specialbeställd underhållning (Corporate Entertainment). En annan del av verksamheten är Dinnershow, som 2E Group erbjuder på fyra av elva egna arenor.

Inom affärsområde E-handel bedriver 2E Group e-handel inom show, musikal, teater och konsert. På SHOWTIC.se erbjuds såväl koncernens egna som andra aktörers produktioner.

Inom affärsområde Möten planerar, utvecklar och genomför dotterbolaget Hansen möten med hela världen som arbetsfält.

Inom 2E Group finns flera starka varumärken såsom 2Entertain, Wallmans, Golden Hits, Hansen, Hamburger Börs m fl.

2E Group har kontor i Stockholm, Göteborg, Oslo, Växjö och Falkenberg och är listat på First North Premier med Remium som Certified Adviser.

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Hamburg, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är listat på First North Premier med FNCA Sweden som Certified Adviser.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, STAR Bowling, Tickster, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

Delårsrapport andra kvartalet: Ansökan till Nasdaq Stockholm inlämnad och ytterligare ett förvärv genomfört.20.7.2018 08:48Pressmeddelande

Moment Group är på väg att ta nästa steg i att etablera sig som den ledande aktören i upplevelseindustrin då koncernen i maj lämnade in en ansökan för notering vid Nasdaq Stockholm, och även genomförde uppstartsmöte med Nasdaq samt börsrevisor under kvartalet. Huvudanledningen är våra tillväxtambitioner i en växande bransch och koncernen har blivit avsevärt större det senaste året. Omsättningen (pro-rata) har på rullande 12-månader ökat med 27%. Även andra kvartalet uppvisade en hög tillväxttakt på totalt 45% och nådde pro-rata omsättning 237,9 msek (163,8 msek). Omsättningstillskottet kommer främst från Hansen inom affärsområde Event, samt inom Venues från öppningen av Kungsportshuset i Göteborg och förvärvet av Ballbreaker. Sammantaget under kvartalet utgör 38% organisk tillväxt och 7% förvärvad tillväxt.

Moment Group växer med nytt affärsområde – Immersive Experiences – som kommer att ledas av Magnus Rösman27.6.2018 12:02Pressmeddelande

Moment Group verkar i en tillväxtbransch under ständig utveckling avseende olika typer av upplevelser. I en del av branschen driver digitaliseringen nya konsumtionsmönster där gränserna mellan den fysiska och den virtuella världen suddas ut. Moment Group etablerar därför det nya affärsområdet Immersive Experiences med fokus på att nå nya målgrupper genom upplevelsekoncept som skiljer sig från koncernens befintliga portfölj. Initiativet drivs utifrån ett tydligt tillväxt- och framtidsfokus.

Premiärvecka för sommarkomedin ”DubbelTrubbel” med Thomas Petersson, Sussie Eriksson, Johan Petersson m.fl. på Krusenstiernska Teatern!27.6.2018 09:46Pressmeddelande

I morgon är det premiär för ”DubbelTrubbel” på en av Sveriges vackraste utomhusscener, Krusenstiernska Teatern i Kalmar. Denna farsklassiker, av franske mästaren Marc Camoletti, får nu nytt liv i händerna på en stjärnspäckad ensemble: Thomas Petersson, Johan Petersson, Sussie Eriksson, Anna-Karin Palmgren samt kalmariterna Martin Rydell och Anna Rydell.

Moment Group förvärvar STAR Bowling19.6.2018 16:15Pressmeddelande

Moment Group AB, en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden, förvärvar STAR Bowling AB. STAR omsätter 50 msek och har en rörelsemarginal på ca 22%. Köpeskillingen uppgår till 50 msek vilket motsvarar en EBITDA-multipel på 4,5. Förvärvet beräknas bidra med ca 6 msek till koncernens EBITDA under perioden juli - december 2018. STAR kommer att verka som ett fristående bolag inom affärsområde Venues.