Ny revy med komikeressen Annika Andersson och Claes Månsson till Lisebergsteatern i höst

2Entertain - part of 2E Group

Höstens stora komedisatsning på Lisebergsteatern är ”#Revyn 2.0” med Annika Andersson & Claes Månsson. Tillsammans med karaktärsproffsen Ola Forssmed, Jessica Heribertsson, Mikael Riesebeck och liveorkester kommer de bjuda på en helt nyskriven föreställning med galna sketcher, humoristiska musiknummer och ett och annat danssteg. Premiär den 22 september. Officiellt biljettsläpp 14 april.

Höstens stora revysatsning ”#Revyn 2.0” är en nyskriven föreställning med manus av #Revyensemblen själva samt ett antal gästmanusförfattare, i regi av Klas Wiljegård. Annika Andersson som både skriver manus och spelar är peppad inför hösten.

- Jag och Claes gjorde ju #Revyn för två år sedan och hade så himla skoj ihop. Nu är vi dessutom med och skriver texter, vilket känns extra kul, berättar Annika Andersson.

Lisebergsteatern är en scen med lång revyhistoria. Här har Tomas von Brömssen, Sten-Åke Cederhök och Hagge Geigert m.fl. underhållit genom åren. Nu blir det åter revy på teatern, i modernare version, med bland andra Lorryprofilen Claes Månsson.

- Revy är absolut den ultimata underhållningsformen, med sin mix av komik, musik och dans, säger Claes Månsson. Här får man verkligen kasta sig ut. Det är inte så uppstyrt som i andra underhållningsformer och det enda målet man har är att få folk att skratta, fortsätter Månsson.

Föreställningen spelas på Lisebergsteatern under hela hösten, fram t.o.m. den 11 december. Premiär 22 september. Biljetterna släpps till allmänheten den 14 april.

I rollerna: Annika Andersson, Claes Månsson, Ola Forssmed, Jessica Heribertsson, Mikael Riesebeck samt liveorkester.

Regi: Klas Wiljergård
Producent: Christoffer Bendixen
Scenograf: Fredrik Dillberg
Manus: #Revyn-ensemblen samt gästmanusförfattare
Presenteras av: 2Entertain

Biljettinfo:
Biljetterna säljs via www.showtic.se och www.liseberg.se

För mer information kontakta:

Presskontakt:Rickard Werecki, 0707-17 80 08, pr@werecki.com

2E Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Skandinavien. Inom koncernen skapas underhållning och möten för fler än 1,8 miljoner gäster varje år – såväl privatpersoner som företagskunder.

Inom affärsområde Live Entertainment producerar 2E Group teater, musikal, show och konsert, förmedlar artistbokningar och skapar specialbeställd underhållning (Corporate Entertainment). En annan del av verksamheten är Dinnershow, som 2E Group erbjuder på fyra av elva egna arenor.

Inom affärsområde E-handel bedriver 2E Group e-handel inom show, musikal, teater och konsert. På SHOWTIC.se erbjuds såväl koncernens egna som andra aktörers produktioner.

Inom affärsområde Möten planerar, utvecklar och genomför dotterbolaget Hansen möten med hela världen som arbetsfält.

Inom 2E Group finns flera starka varumärken såsom 2Entertain, Wallmans, Golden Hits, Hansen, Hamburger Börs m fl.

2E Group har kontor i Stockholm, Göteborg, Oslo, Växjö och Falkenberg och är listat på First North Premier med Remium som Certified Adviser.

Åvägen 17F

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 1,8 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är listat på First North Premier med FNCA Sweden som Certified Adviser.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

"Minns du mig?" - turnén slår försäljningsrekord och nu är det klart att turnén även kommer till Stockholm och Maximteatern15.12.2017 15:45Pressmeddelande

2Entertain - Part of Moment Group Relationskomedin MINNS DU MIG?- med Annika Andersson och Thomas Petersson i huvudrollerna - har gjort succé bland kritiker och publik under hösten på Lisebergsteatern. Den 20 november släpptes biljetterna till vårens Sverige-turné och efter bara tre dagar blev ett flertal föreställningar slutsålda och har fått kompenseras med extrainsatta föreställningar i flertalet städer. Nu kan det bekräftas att turnén förlängs och kommer avsluta sitt segertåg med sex föreställningar på Maximteatern i Stockholm i slutet på april. ”Publiken har uppenbarligen nåtts av snacket kring att det är en föreställning som absolut bör ses. Vi har släppt upp nästan alla möjliga dagar och speltider i nuläget och ligger ändå på över 70% beläggning redan nu. Vi försöker hitta så många möjligheter som möjligt att spela föreställningen och igår lyckades vi få till ett sista efterlängtat turnéstopp.” säger producenten Christoffer Bendixen, 2Entertain. ”Skrattfest med igenkänning, värm

Thomas Petersson i regi av Edward af Sillén tar komiska komedin ”DubbelTrubbel” till Krusenstiernska Teatern sommaren 2018!6.12.2017 13:45Pressmeddelande

Komiskt kaos på Krusenstiernska Teatern i Kalmar sommaren 2018! Thomas Petersson och Edward af Sillén kommer med prisvinnande farsklassiker ”DubbelTrubbel” till en av Sveriges vackraste sommarscener. Premiär äger rum den 28 juni och föreställningen spelas torsdagar- lördagar fram till den 28 juli 2018. Biljetterna släpps torsdag den 14 december.

TOMAS LEDIN ADDERAR EXTRA FÖRESTÄLLNINGAR I GÖTEBORG29.11.2017 06:00Pressmeddelande

2Entertain - Part of Moment Group Med hyllande recensioner och utsålda hus ända sedan premiären är SKARPT LÄGE en massiv succé! Just nu går showen på Cirkus i Stockholm och i vår är det dags för Göteborg och Rondo. Biljettförsäljningen i Göteborg går i rekordfart – nu släpps fler föreställningar och perioden på Rondo förlängs ända in i maj! Biljetter till extraföreställningarna i Göteborg släpps idag kl 9.00 på Showtic.se och Liseberg.se. "Höjer temperaturen till kokpunkten" Anders Nunstedt, Expressen 4/5 "En fullträff för Ledin" Jens Peterson, Aftonbladet 4/5 "Grym helkväll med Ledin!" Mix Megapol 4/5 Skarpt läge spelas nu i höst på Cirkus i Stockholm och har premiär i Göteborg den 18 januari där den spelas under hela våren. Föreställningen produceras av 2Entertain, Live Nation och Vicky Nöjesproduktion Presskontakt: Kim Halling - PR & Marketing Manager kim.halling@livenation.se 2Entertain producerar musikal, teater, show och konsert. Vi skapar specialbeställd underhållning, förmedlar