Ny revy med komikeressen Annika Andersson och Claes Månsson till Lisebergsteatern i höst

2Entertain - part of 2E Group

Höstens stora komedisatsning på Lisebergsteatern är ”#Revyn 2.0” med Annika Andersson & Claes Månsson. Tillsammans med karaktärsproffsen Ola Forssmed, Jessica Heribertsson, Mikael Riesebeck och liveorkester kommer de bjuda på en helt nyskriven föreställning med galna sketcher, humoristiska musiknummer och ett och annat danssteg. Premiär den 22 september. Officiellt biljettsläpp 14 april.

Höstens stora revysatsning ”#Revyn 2.0” är en nyskriven föreställning med manus av #Revyensemblen själva samt ett antal gästmanusförfattare, i regi av Klas Wiljegård. Annika Andersson som både skriver manus och spelar är peppad inför hösten.

- Jag och Claes gjorde ju #Revyn för två år sedan och hade så himla skoj ihop. Nu är vi dessutom med och skriver texter, vilket känns extra kul, berättar Annika Andersson.

Lisebergsteatern är en scen med lång revyhistoria. Här har Tomas von Brömssen, Sten-Åke Cederhök och Hagge Geigert m.fl. underhållit genom åren. Nu blir det åter revy på teatern, i modernare version, med bland andra Lorryprofilen Claes Månsson.

- Revy är absolut den ultimata underhållningsformen, med sin mix av komik, musik och dans, säger Claes Månsson. Här får man verkligen kasta sig ut. Det är inte så uppstyrt som i andra underhållningsformer och det enda målet man har är att få folk att skratta, fortsätter Månsson.

Föreställningen spelas på Lisebergsteatern under hela hösten, fram t.o.m. den 11 december. Premiär 22 september. Biljetterna släpps till allmänheten den 14 april.

I rollerna: Annika Andersson, Claes Månsson, Ola Forssmed, Jessica Heribertsson, Mikael Riesebeck samt liveorkester.

Regi: Klas Wiljergård
Producent: Christoffer Bendixen
Scenograf: Fredrik Dillberg
Manus: #Revyn-ensemblen samt gästmanusförfattare
Presenteras av: 2Entertain

Biljettinfo:
Biljetterna säljs via www.showtic.se och www.liseberg.se

För mer information kontakta:

Presskontakt:Rickard Werecki, 0707-17 80 08, pr@werecki.com

2E Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Skandinavien. Inom koncernen skapas underhållning och möten för fler än 1,8 miljoner gäster varje år – såväl privatpersoner som företagskunder.

Inom affärsområde Live Entertainment producerar 2E Group teater, musikal, show och konsert, förmedlar artistbokningar och skapar specialbeställd underhållning (Corporate Entertainment). En annan del av verksamheten är Dinnershow, som 2E Group erbjuder på fyra av elva egna arenor.

Inom affärsområde E-handel bedriver 2E Group e-handel inom show, musikal, teater och konsert. På SHOWTIC.se erbjuds såväl koncernens egna som andra aktörers produktioner.

Inom affärsområde Möten planerar, utvecklar och genomför dotterbolaget Hansen möten med hela världen som arbetsfält.

Inom 2E Group finns flera starka varumärken såsom 2Entertain, Wallmans, Golden Hits, Hansen, Hamburger Börs m fl.

2E Group har kontor i Stockholm, Göteborg, Oslo, Växjö och Falkenberg och är listat på First North Premier med Remium som Certified Adviser.

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Hamburg, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är noterat på Nasdaq Stockholm, Main Market.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, STAR Bowling, Tickster, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

MOMENT GROUP offentliggör prospekt samt ny finansiell information i samband med noteringen på Nasdaq Stockholm12.10.2018 13:35Pressmeddelande

Den 10 oktober 2018 offentliggjorde MOMENT GROUP AB (publ) ("MOMENT GROUP") att Nasdaq Stockholms bolagskommitté godkänt att MOMENT GROUP:s aktier tas upp till handel på Nasdaq Stockholm. Prospektet som har upprättats i samband med listbytet har idag godkänts och registrerats av Finansinspektionen och finns nu tillgängligt på MOMENT GROUP:s webbplats, www.momentgroup.com, och Finansinspektionens webbplats, www.fi.se.

Nu är det klart - ”En Talk Talk Show” till Hamburger Börs i Stockholm! Stefan Odelberg med gäster som Kristian Luuk, Per Andersson, Shirley Clamp, Andreas Granqvist m.fl.3.10.2018 08:05Pressmeddelande

Populära ”En talk talk show” förlängs och för första gången kommer nu showen till Stockholm och Hamburger Börs! Värden Stefan Odelberg bjuder in några av Sveriges mest folkkära artister till en scenshow som varvas med roliga gnistrande shownummer, intervjuer, ett och annat infall, spännande överraskningar, magi, musik och humor i en delikat förpackning.