Ny rosé från Gallofamiljen på Systembolaget

Den 1 juni lanseras Gallo Family Vineyards White Grenache, första White Grenache rosén från Kalifornien.

Gallo Family Vineyards White Grenache

Familjen Gallo äger ett av världens mest kända vinhus och är nu inne på fjärde generationen familjemedlemmar som arbetar inom vinodling, marknadsföring och försäljning. Familjens historia är en riktig framgångssaga, som tagen ur en amerikansk film. Företaget grundades 1933 av Ernest och Julio Gallo, unga söner till italienska immigranter som bosatte sig i Modesto, Kalifornien.

”Gallo Family Vineyards White Grenache förväntas bli en solklar vinnare i sommar. Vinet är en nyhet för svenska vinkonsumenter men är redan en storsäljare på andra europeiska marknader” säger Åsa Rosvall, produktchef på Spring Wine & Spirits.

Servera rosévinet väl kylt. Några frysta hallon och citronmelissblad i glaset ger en somrig fördrink som passar bra till minglet på terassen. Denna medelfylliga rosé med jordgubbstoner och citrussmak passar även till sommarens sallader eller till grillad fisk.

White Grenache rosé har en bra balans mellan sötma och syra. Druvorna kommer från utvalda odlare i Central Valley, Kalifornien, där rankorna växer under optimala förhållanden. Soliga dagar och svala nätter ger både en mogen fruktkaraktär och en fräsch syra i vinet.

Produkt fakta:

Produktnamn: Gallo Family Vineyards White Grenache | Ursprung: Kalifornien, USA | Producent: Gallo Family Vineyards | Druvor: Grenache, lite Muscat Alexandrie | Alkoholhalt: 10 %vol | Art.nr: 6394 | Pris: 69 kr | Distribution: Systembolaget, FS ca 370 butiker.

För mer information, vänligen kontakta;

Åsa Rosvall, produktchef på Spring Wine & Spirits, tel 070-5797134, asa.rosvall@springwine.se

www.springwine.se

Gallo Family Vineyards White Grenache
Gallo vingård
Gallo Family Vineyards Rosé
Gallo Family Vineyards White Grenache flaska glas
Gallo Family Vineyards White Grenache flaska
Gallo Family Vineyards logo
Gallo Family Vineyards Rosé

Abonnera på våra pressmeddelanden.