Ny singel med SYLVE: Den självironiska låten ”Jag kan inte låta bli”

Omslag

”Jag kan inte låta bli” är skriven tillsammans med och producerad av Mattias Andreasson som stått bakom några av det senaste årtiondets största hits med artister såsom Danny Saucedo, Sabina Ddumba och Albin Johnsén.

SYLVE är förutom artist även en namnkunnig låtskrivare och jobbar just nu också i studion med melodifestivalvinnaren Tusse, grammisnominerade Myra Granberg och artisten Lellow.

– Jag delar releasedag med Lellow. En ny superspännande artist som jag jobbat en del med under den senaste tiden. Lellows singel ”Vågar inte säga något” handlar om destruktiva och våldsamma relationer. Så just nu är det två låtar som ser dagens ljus som jag har varit med och skrivit. Jag är väldigt stolt för det, säger SYLVE.

SYLVE har tidigare släppt de egna låtarna ”Låtsas som inget hänt”, ”Det du ser = Det du får”, pianoballaden ”Sommartid (Ett annat vi)”, ”Bättre förr”, "Två" och nu senast i mars månad låten ”För sent att säga”. I julas släppte SYLVE också en cover på Sveriges mest spelade jullåt ”Tänd ett ljus” som på bara några dagar nådde nästan 600 000 streams.

För att se videon från www.youtube.com måste du ge din tillåtelse högst upp på sidan.SYLVE - Jag kan inte låta bli [Official Audio Youtube]