NY SINGEL: SYLVE släpper nya låten ”För sent att säga” inför kommande EP som släpps senare i vår

– ”För sent att säga” är min take på en "heartbreak banger", genren som Robyn grundade med ”Dancing on my own”. Låten handlar om den konstiga tiden mellan att ha varit tillsammans med någon och att helt ha släppt varandra, säger SYLVE om nya låten som han släpper tillsammans med TGR Music Group och Sony Music Sweden.

– ”För sent att säga” kom till på Baggpipe Studios tillsammans med min kollega och vän William Jerner. Jag har alltid älskat sorgliga texter över upptempomusik och när jag jobbar med William så blir det ofta den sidan av mig som kommer fram. Vi hittar alltid någon slinga som vi får vibe kring och sedan brukar text och tema nästan skriva sig självt, säger SYLVE.

– ”För sent att säga” handlar om situationen när du stöter på ditt ex första gången efter du gjort slut. Du har planerat hur mycket som helst vad du vill säga men inser att när du väl står där - så spelar det ändå ingen roll. Allt det där du skulle ha sagt eller gjort som kanske hade gjort skillnad då, det är för sent att säga.

– Karantäntillvaron har varit ett konstigt år för alla, inklusive oss i musikbranschen. Men situationen har ändå hjälpt mig framåt den har gett mig massa utmaningar. Jag känner absolut att jag har utvecklats. Att inte komma ut och spela min musik live för människor är otroligt tråkigt, det är där jag ofta får mycket av min inspiration som jag sedan använder i studion. Som alla andra så längtar jag tills vi satt pandemin på plats, säger SYLVE.

SYLVE har hittills skrivit låtar på svenska till sig själv men känner inte att han vill vara låst till bara ett språk. Tidigare har han skrivit låtar på engelska till flera andra artister och i framtiden vill SYLVE skriva och producera låtar på engelska till sig själv.

Artister som SYLVE tidigare jobbat med är bland andra SVEA, Lisa Ajax och världsstjärnor så som Becky G och Anastacia.

För sent att säga på TGR Music Groups YouTube