NY SINGEL: SYLVE startar nya året med release av singeln ”Två”

SYLVE inleder 2021 med släppet av hans nya låt ”Två” som är den andra låten i hans kommande EP som släpps i vår.

Fotograf: Maria Östlin

Lyssna på Två (Spotify)

SYLVE är känd för sina nakna texter och melodispråk där han delar med sig av känslor från upplevelser i hans liv. ”Två” är inget undantag och är en melankolisk och gripande popballad om ett uppbrott från en tidigare relation. Låten karaktäriseras och drivs fram av SYLVES starka och rena röst som med kraft slår sig igenom instrumenten. Texten berättar om hur smärtsamt det kan vara att lämna en relation, något som många kan känna igen sig i.

– Två handlar om en situation där jag kände att hade träffat en magisk person, men att jag inte kunde vara med honom på grund av hur trasig och hjärtekrossad jag var från min tidigare relation. Det var riktigt smärtsamt att behöva avsluta något som jag visste under rätt omständigheter kunde blivit hur fint som helst, säger SYLVE.

Låten ges ut i samarbete med skivbolaget TGR Music Group AB och är skriven tillsammans med Anton Engdahl (Danshövding), Moa Michaeli och Oliver Björkvall.

SYLVE har tidigare släppt de egna låtarna ”Låtsas som inget hänt”, ”Det du ser = Det du får”, pianoballaden ”Sommartid (Ett annat vi)”, ”Bättre förr” och senast en cover på Sveriges mest spelade jullåt ”Tänd ett ljus” som nådde nästan 600 000 streams bara på några veckor innan jul.

Fotograf: Maria Östlin

Ny svensk coffee table-bok med konstnärliga fotografier på penis – den roligaste presenten att ge bort på alla hjärtans dag10.2.2021 17:07:32 CETPressmeddelande

SYLVE och Suicide Zero tillägnar musikvideon ”Tänd ett ljus” till de nära 1 600 människor som tar sina liv varje år11.12.2020 12:01:32 CETPressmeddelande

Human Behind The Penis - Ny svensk fotobok med konstnärliga fotografier på kukar9.12.2020 14:17:10 CETPressmeddelande

Human Behind The Penis - New Swedish coffee table-book containing art photography of male dicks9.12.2020 13:50:30 CETPress release

“Human Behind the Penis” is a coffee table-book containing photographs of 106 erected penises. Hiding behind the photos is a variety of different personalities, occupations, body types and stories from life. We get to meet everything from celebrities, tv personalities, cops, priests, journalists, to teachers, train conductors and government officials. They all come from different backgrounds, sexual orientations and lifestyles. What they do have in common is that they are all portrayed in the same way, and that they all are anonymous!

NY JULLÅT: SYLVE i en avskalad cover på Sveriges mest spelade jullåt ”Tänd ett ljus”20.11.2020 06:00:00 CETPressmeddelande

Artisten SYLVE släpper idag en cover på en av våra mest folkkära jullåtar, klassikern ”Tänd ett ljus”. Låten skrevs 1987 av Niklas Strömstedt och Lasse Lindblom och framfördes av gruppen TRIAD, där även Janne Bark ingick. I denna nya version som inte är acapella spelar Mattias Andreasson piano när SYLVE sjunger de välkända textraderna som många av oss kan utantill.