Ny smak från KESO® Cottage Cheese - perfekt till sommarens alla tillfällen

Efter succén med KESO® Jordgubb och KESO® Vanilj som lanserades förra året kommer nu en somrig uppföljare i uppgraderat format, KESO® Ananas/passion. En fräsch och frisk tropisk smak i stor förpackning och med låg sockerhalt. Prova till frukost, lunch eller mittemellan.

KESO® Ananas/passion, 500g, har en tydlig frisk och fräsch smak med återhållsam sötma och en härlig krämighet. Den är naturligt rik på protein samtidigt som den har en låg fetthalt på 2,9 %. Smak, färg och sötma är helt naturlig och kommer enbart från frukt.

Den nya smaken passar perfekt som frukost, mellanmål eller lunch att avnjutas som den är eller toppad med det man gillar bäst. Eller varför inte som en lite nyttigare dessert?

-    Tropiska frukter är populära smaker till sommaren, därför blev det ett självklart val med smaken Ananas/passion som nästa tillskott i vårt sortiment. Den är perfekt att toppa med hackade cashewnötter eller varför inte kiwi, mango, apelsin och banan,säger Magdalena Falk, Brand Manager, KESO®, Arla Foods.

Pris och tillgänglighet
KESO® Ananas/passion finns i butik från vecka 19, 2021. Rek. cirkapris: 28,50 kr för 500 gram.

För mer information, högupplösta bilder och produktprover, kontakta:
Linda Kirsebom
Tel: 070-799 19 53, Linda.Kirsebom@prat.se

För ytterligare information, kontakta:
Magdalena Falk, Brand Manager KESO® Cottage Cheese, Arla Foods
Tel: 070-486 41 23, Magdalena.Falk@arlafoods.com

KESO® är ett av Arla Foods registrerat varumärke för cottage cheese och tillverkas på Arlas mejeri i Falkenberg.

Arla Foods är ett internationellt mejeriföretag och en kooperativ förening som ägs av 9 700 mjölkbönder från Sverige, Danmark, Tyskland, Storbritannien, Belgien, Luxemburg och Nederländerna. Arla Foods är en av de starkaste aktörerna i den internationella mejerivärlden med ett brett sortiment av mejeriprodukter av högsta kvalitet. Arla är också världens största producent av ekologiska mejeriprodukter.

Arla bygger mjölkgård i Nigeria – stöttar den lokala mjölkproduktionen17.6.2021 08:00:00 CEST | Pressmeddelande

Det bondeägda mejerikooperativet Arla Foods ska bygga en toppmodern kommersiell mjölkgård i norra Nigeria. Gården kommer även att erbjuda utbildning och stöd till upp emot 1 000 lokala mjölkbönder som en del i Arlas långsiktiga arbete för att skapa offentlig-privata partnerskap. Detta främjar i sin tur den nigerianska mejerisektorns utveckling och landets strävan att öka den lokala livsmedelsproduktionen.